طرز تهیه نان هل پسته

طرز تهیه نان هل پسته خوشمزه و مخصوص

نان های حجیم و فانتزی یکی از انواع نان های پرطرفدار به حساب می آید. گاهی نان ها را با فیلینگ و مغزهای متنوع طبخ می کنند. نان هل پسته یکی از این نان ها است. به دلیل وجود عسل درون آن و رومال کردن نان ها بعد از پخت با عسل، این نان شیرین است و می توان به عنوان میان وعده یا عصرانه در کنار چای یا قهوه، سرو نمود. وجود هل و شکر قهوه ای در مغز آن این نان را بسیار مقوی و خوشمزه می کند.

مواد لازم نان هل و پسته
آرد۳۹۰ گرم
شیر۱۲۵ گرم
مخمر۷ گرم
نمک۱ قاشق چای خوری
پودر هل۳ گرم
عسل۴۰ گرم
تخم مرغ۲ عدد
شیر خشک۳۲ گرم
کره۷۵ گرم
مواد لازم برای فیلینگ
کره۷۵ گرم
شکر قهوه ای۸۰ گرم
پودر هل۲ قاشق چای خوری
پودر پسته برای روی نان هابه مقدار لازم

دستور پخت نان هل و پسته

مرحله اول

برای تهیه نان هل و پسته خوشمزه ابتدا یک کاسه بر می داریم و عسل و شیر و مخمر را با هم مخلوط می کنیم و کنار می گذاریم. شیر باید ولرم باشد. مواد خشک را در یک کاسه دیگر با هم مخلوط می کنیم. سپس مخلوط شیر را به آن اضافه می کنیم.

مرحله دوم

تخم مرغ ها را هم درون آن می شکنیم و با کره ای که به دمای محیط رسیده، اضافه کرده و با هم هم مخلوط می کنیم و حدود یک ربع ساعت، با دست ورز می دهیم تا خمیر یکدستی بوجود آید. کف ظرف را چرب کرده و خمیر ها را چانه می کنیم و توی ظرف می چینیم.

مرحله سوم

روی ظرف را سلفون می کشیم و حدود ۱ تا ۲ ساعت، تا وقتی که حجم خمیر ها دو برابر شود در یک جای گرم استراحت می دهیم. یک کاسه دیگر برداشته و کره نرم شده را به همراه شکر قهوه ای و پودر هل اضافه می کنیم و با همزن می زنیم تا کرمی و یکدست شود.

مرحله چهارم

سطح کار را آرد می پاشیم. سپس خمیر را با وردنه باز می کنیم و از مواد فیلینگ درون خمیر می گذاریم. سپس نان را تا می زنیم و به قسمت های مساوی برش می زنیم. کف سینی فر را چرب کرده یا کاغذ روغنی پهن می کنیم.

مرحله پنجم

سپس نان ها را با فاصله درون سینی می چینیم. سپس روی آن را سلفون کشیده و نیم ساعت دیگر هم استراحت می دهیم. فر را از قبل با دمای ۱۷۵ درجه سانتی گراد گرم می کنیم. زرده تخم مرغ را در یک کاسه می زنیم تا از لختگی بیرون آید.

مرحله ششم

سپس با فرچه یا قلمو، روی نان ها را رومال می کنیم. پودر پسته هم روی آن می پاشیم. و نان ها را حدود نیم ساعت در طبقه وسط فر با دمای ۱۷۵ درجه سانتی گراد می پزیم. بعد از پخت کمی عسل را گرم کرده و روی نان ها می ریزیم.

مطالب پیشنهادی