چه فیلم هایی در نوروز ۱۴۰۰ اکران خواهند شد؟

چه فیلم هایی در نوروز ۱۴۰۰ اکران خواهند شد؟


176

1399/12/25

01:04


معرفی کامل، خلاصه داستان، تصاویر و ... فیلم‌هایی که در نوروز سال ۱۴۰۰ اکران می‌شوند: «خون شد» مسعود کیمیایی، «لاله» به کارگردانی اسدالله نیک نژاد و فیلم «تک خال» به کارگردانی مجید مافی.

چه فیلم هایی در نوروز ۱۴۰۰ اکران خواهند شد؟

۹ ساعت پیش
معرفی کامل، خلاصه داستان، تصاویر و ... فیلم‌هایی که در نوروز سال ۱۴۰۰ اکران می‌شوند: «خون شد» مسعود کیمیایی، «لاله» به کارگردانی اسدالله نیک نژاد و فیلم «تک خال» به کارگردانی مجید مافی.

چه فیلم هایی در نوروز ۱۴۰۰ اکران خواهند شد؟

اختصاصی سلام سینما -مرتضی شایسته دبیر شورای صنفی نمایش در گفتگو با مهر درباره خروجی جلسه امروز ۲۴ اسفندماه بیان کرد: در جلسه امروز طبق تصمیمی که همه اعضای این شورا گرفتند مقرر شد فیلم‌های اکران نوروزی از سه فیلم به پنج فیلم افزایش پیدا کند از همین رو «خون شد» به کارگردانی مسعود کیمیایی و تهیه‌کنندگی جواد نوروزبیگی، «لاله» به کارگردانی اسدالله نیک‌نژاد و تهیه‌کنندگی پروانه پرتو و تورج منصوری و «تک خال» به کارگردانی مجید مافی و تهیه‌کنندگی حسین فرحبخش از ۲۷ اسفندماه روی پرده می‌روند. به گفته شایسته نام دو فیلم دیگر ترکیب اکران نوروزی سینماها فردا اعلام می‌شود.

وی درباره قیمت بلیت بیان کرد: قیمت بلیت باید از سوی وزارت ارشاد اعلام شود ولی طبق تصمیم شورا بلیت‌ها به مبلغ ۳۰ هزار و زیر سی هزار تومان خواهد بود.

نگاهی انداخته‌ایم به فیلم‌هایی که در نوروز ۱۴۰۰ باید منتظرشان باشیم.

 

لاله

اکران های نوروز ۱۴۰۰

کارگردان: اسداله نیک نژاد

بازیگران: نیکی کریمی، همایون ارشادی، میترا حجار، لیلا اوتادی، سارا امیری، ماه چهره خلیلی، ژوبین رهبر، آزیتا حاجیان، بهرام حیدری، نادر طالب زاده، ایرج نوذری، محمد صادقی، سام قریبیان، محمد متوسلانی، الیزابت امینی، پیام اینالویی، رضا مهرابی زاده، سنان توزکو، نیکولاس گولک، ایلیا کیوان

خلاصه داستان: 

این فیلم درباره زندگی لاله صدیق، قهرمان اتومبیل‌رانی ایران است و چالش ها و مشکلاتی که این راننده حرفه ای با آن مواجه بوده را به تصویر کشیده است.

اکران های نوروز ۱۴۰۰

«لاله»‌یکی از طولانی‌ترین و پردردسرترین پروژه‌های سینمایی دهه نود، بالاخره به سرانجام رسیده است. فیلمی که در اوایل دهه نود خبر ساختش سروصدای زیادی به‌پا کرد. کارگردان آن اسدالله نیک‌نژاد، سال‌ها سابقه کار در سینمای هالیوود را دارد و این اولین فیلم سینمایی مهم او در سینمای ایران محسوب می‌شود. فیلمنامه فیلم هم نتیجه کار فیلمنامه‌نویسان هالیوودی است.

هرچند در ابتدا تولید فیلم خوب جلو می‌رفت اما در سال ۹۲، با وجودیکه هفتاد درصد از فیلم پیش رفته بود، ناگهان پروژه متوقف شد. اما کارگردان و تهیه‌کننده دست از تلاش برنداشتند و بالاخره بعد از هفت سال آن‌را به سرانجام رساندند. خود کارگردان از نتیجه فیلم راضی است و می‌گوید ارزش این همه صبرکردن را داشته. باید صبر کرد و دید نظر مردم چه خواهد بود.

این فیلم به زبان انگلیسی ساخته شده است و برای اکران عمومی باید دوبله شود. 

 

خون شد

اکران های نوروز ۱۴۰۰- خون شد

کارگردان: مسعود کیمیایی

بازیگران: سعید آقاخانی، سیامک انصاری، لیلا زارع، نسرین مقانلو، هومن برق نورد، سیامک صفری، اکبر معززی، مریم عباس زاده

خلاصه داستان:

داستان «خون شد» به مثابه خانه ای قدیمی است که همه چراغ هایش خاموش بوده و هیچکس نیز در اتاق هایش ساکن نیست. در این میان یکی از ساکنین این خانه می آید و همه چراغ ها را روشن می کند…

اکران نوروز۱۴۰۰

 خون شد ‌فیلم آخر مسعود کیمیایی در ادامه آثار ضعیف و بی‌رمق استاد در سال‌های اخیر ساخته شده اما کمی متفاوت است. هرچند که تیم بازیگری آن در هنگام پیش تولید بسیاری را ناامید کرد، اما خون شد در مقابل دو فیلم قبلی حداقل نکات جالبی دارد که صحبت از آن‌ها می‌ماند برای اکران عمومی فیلم. اما باید گفت که بعد از تجربه‌های ناموفق متروپل» و «قاتل اهلی»، منتقدانی که فیلم را در جشنواره دیدند،آن‌را بهتر از دو اثر متاخر کیمیایی دانسته‌اند که خبر خوبی‌ست.

همچنین برخلاف انتظار، گروه بازیگری هم خوب ظاهر شده‌اند و تمجید بسیاری از منتقدان و تماشاگران را با خود به‌همراه داشته‌اند.

 

تک خال

کارگردان: مجید مافی

بازیگران:؟

خلاصه داستان:؟

تقریبا تنها اطلاعاتی که از «تک خال» موجود است، اینست که یک فیلمساز فیلم اولی آن‌را ساخته و محمدحسین فرح بخش تهیه‌کننده نام آشنا آن را تهیه کرده است. حضور فرح‌بخش مطمئنا تاثیر ویژه‌ای در گرفتن اکران نوروزی برای این فیلم داشته است و اینکه کارگردانش پیش از ساخت این فیلم تجربه دستیاری در سریال‌های تلویزیونی مانند «پدر» و «شهربانو» ‌را داشته است.

اما برای اکران نوروزی سینمای ایران حضور چنین فیلم بسیار عجیب و مثال خوبی از وخامت اوضاع و ورشکستگی این سینماست.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو