طرز تهیه نان تست جو

طرز تهیه نان تست جو رژیمی در خانه با جوش شیرین

نان های حجیم و فانتزی یکی از انواع نان های پرطرفدار به حساب می آید. گاهی نان ها را با فیلینگ و مغزهای متنوع طبخ می کنند. نان تست جو، یکی از انواع نان های حجیم است که با جو و جو پرک تهیه می شود. درون این نان از آرد گندم و آرد جوانه گندم نیز استفاده می شود. آرد جوانه گندم و آرد جو سرشار از ویتامین های B است که بسیار مقوی و برای سلامتی مفید است. این نان از نان گندم تنها سالم تر است و برای کسانی که رژیم دارند، توصیه می شود. نان تست را می توان با هر مواد غذایی نانی مانند خوراک ها یا سوپ ها استفاده کرد. همچنین می توان برای تهیه اسنک ها از آن استفاده نمود، برای مشاهده آموزش طرز تهیه نان تست جو در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم نان تست جو
باترمیلک۲۹۵ گرم
جو پرک۵۴ گرم
آب ولرم۶۰ گرم
خمیر مایه فوری۷ گرم
روغن زیتون۳۶ گرم
عسل گرم شده۴۲ گرم
جوش شیرین۱ گرم
نمک۶ گرم
گلوتن۱۰ گرم
آرد نان۴۵۰ گرم
آرد جو۶۰ گرم
پودر جوانه گندم۱۴ گرم

طرز تهیه نان تست جو

مرحله اول

برای تهیه نان تست جو خوشمزه و مخصوص در ابتدای کار، یک کاسه بر می داریم. شیر را کمی ولرم می کنیم. سپس شیر و سرکه را با هم مخلوط کرده و می گذاریم ۱۰ دقیقه در دمای محیط بماند تا بریده بریده و غلیظ شود.

مرحله دوم

در این مرحله یک کاسه بر می داریم. جو پرک و باتر میلک را به آن اضافه می کنیم و ده دقیقه زمان می دهیم تا نرم شود. اگر باترمیلک سرد بود، کمی در ماکروویو یا بخار کتری قرار یم دهیم تا گرم شود سپس به جو پرک اضافه می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله آب و روغن و عسل و جوش شیرین و پودر جوانه گندم را به آن اضافه می کنیم و با همزن می زنیم. سپس آرد ها و گلوتن و نمک را اضافه کرده و حدود ۳ دقیقه با همزن و سرعت کم می زنیم تا خمیر تکه تکه ایجاد شود.

مرحله چهارم

سپس روی ظرف را می پوشانیم و حدود ۲۰ دقیقه تا نیم ساعت استراحت می دهیم. این کار باعث می شود آب بهتر جذب شود. بعد از زمان استراحت، خمیر را حدود ۱۰ دقیقه ورز می دهیم. سپس یک کاسه را چرب کرده و خمیر را گرد می کنیم و در کاسه قرار می دهیم.

مرحله پنجم

در این مرحله روی آن را می پوشانیم و به مدت ۱ ساعت در محیط گرم استراحت می دهیم. سپس پف خمیر را با دست گرفته وخمیر را با دست باز می کنیم. طوری که عرض خمیر با قالب یکی باشد. سپس خمیر را محکم رول می کنیم.

مرحله ششم

روی خمیر را با اسپری آب خیس می کنیم و در ظرفی که جو پرک در آن ریخته ایم می غلتانیم. قالب را برداشته و کف آن را کاغذ روغنی قرار می دهیم. سپس خمیر را درون قالب قرار داده و ۴۵ دقیقه مجدد استراحت می دهیم تا سطح خمیر از قالب بالاتر بیاید.

مرحله هفتم

روی نان را از وسط تیغ می زنیم. سپس درون فر گرم با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد به مدت ۴۵ دقیقه قرار می دهیم تا نان پخته شود. سپس از فر خارج کرده و صبر می کنیم کمی خنک شود. سپس از قالب در می آوریم و برش می زنیم.