سحابی چشم خدا و دانستنی های جالب درباره آن

منبع: آرگا

184

1400/1/25

14:10


سحابی چشم خدا یکی از زیبا ترین سحابی هایی می باشد که توسط ناسا کشف شده است و یکی از دلایل اصلی نامگذاری این سحابی زیبایی و خاص بودن آن است. جالب است بدانید که این سحابی آخرین لایه از یک ستاره پیر می باشد. برای دانستن اطلاعات بیش تر درباره این سحابی بهتر است تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

سحابی هایی که در کهکشان ها وجود دارند دارای اشکال مختلفی می باشند و بیش تر آن ها شباهت های جالبی به اشکال و اشیاء گوناگون دارند. در ادامه شما را با یکی از زیبا ترین سحاب هایی که ناسا عکسی از آن را منتشر کرده و اطلاعات اندکی از آن به ما داده است آشنا می کنیم.

چشم خدا در سحابی هیلکس دیده شده است؟

سحابی چشم خدا

این سحابی شبیه به چشم می باشد و زمانی که شما آن را نگاه می کنید گویی تمامی کائنات به شما خیره شده اند. در واقع نگاه کردن به عکس این سحابی می تواند احساسات مختلفی را در شما ایجاد کرده و شما را بسیار شگفت زده خواهد کرد. بهتر است نکاتی را درباره این سحابی بدانید.

  • جالب است بدانید که این چشم بسیار زیبای کیهانی یک منظره از سحابی Helix در نور مادون قرمز می باشد. سحابی چشم خدا آخرین مرحله از زندگی ستاره ها می باشد که لایه بیرونی خود را خارج کرده است.
  • در واقع نوری که از ستاره ها تابیده می شود سفید است و موادی که از آن پرتاب می شود را داغ کرده و رنگی بسیار زیبا و شگفت انگیز را می سازد.
  • در پوسته این نوع سحابی یک منطقه بسیار گرم و غبار آلود وجود دارد که نشان دهنده بی ثباتی دنباله دار ها می باشد و حتی ممکن است نشانه جدا شدن سیارات از یکدیگر باشد.
  • این سحابی در صورت فلکی دلو قرار دارد که در سال ۱۸۲۴ میلادی توسط کارل لودویگ هاردینگ کشف شد.
  • سحابی چشم خدا از نزدیک ترین و زیبا ترین سحابی های حلقوی بوده و جذابیت بی نظیری دارد.
  • این سحابی به دلیل شکوه و عظمتی که دارد باعث شده است تا نام آن را این گونه اعلام کنند.

علت نامگذاری سحابی هیلکس به سحابی چشم خدا چیست؟

در واقع کهکشان ها دارای زیبایی های بینظیری می باشد و هر فردی که به آن ها علاقه داشته باشد می تواند این زیبایی های بی نظیر را درک کند. در ادامه می توانید با کلیک بر روی لینک های زیر سایر مقالات آرگا را در زمینه دانستنی های علمی، سیاره آندرومدا و ستاره نوترونی  مشاهده کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو