بازی های سبک بتل رویال (Battle Royale)

با فراگیر شدن بازی های سبک بتل رویال (Battle Royale) بسیاری از کمپانی های بزرگ، بازی های خود را در این سبک روانه بازار کردند.

با توجه به گستردگی این بازی ها، در این مطلب قصد داریم بهترین بازی های سبک بتل رویالی که منتشر شده اند را معرفی و بررسی کنیم.

پابجی - PUBG

پابجی (PlayerUnknown's Battlegrounds): عنوان این بازی را در ایران به اختصار « پابجی » می نامند. « PUBG » نخستین بازی بود که توانست سبک بتل رویال را به محبوبیت برساند و میلیون ها گیمر در سراسر جهان را مشتاق خود کند.

علاوه بر نسخه هایی از این بازی که برای کنسول های نسل هشتم و کامپیوتر منتشر شد، انتشار نسخه موبایل « PUBG » بر شهرت این بازی افزود و میلیاردها دلار پول نصیب سازنده بازی یعنی استودیو « بلو هول » کرد.

در این بازی 100 گیمر در یک نقشه به مبارزه با یکدیگر می پردازند تا در نهایت یک فرد یا گروه باقی بماند.

کمپانی « بلو هول » از ساخت اسکین لباس و اسلحه در این بازی تا به امروز درآمد هنگفتی را کسب کرده است.

ندای وظیفه: وارزون (Call of Duty: Warzone):

ندای وظیفه: وارزون (Call of Duty: Warzone): هم اکنون کمتر علاقه مند به دنیای بازی است که نام بازی « Call of Duty » را نشنیده باشد. این سری از بازی ها از محبوب ترین عنوان های صنعت گیم محسوب می شوند که هر ساله پس از عرضه با استقبال گسترده گیمرها مواجه می شود.

کمپانی Activision که سازنده این بازی است، برای عقب نماندن از رقابت در عرصه بتل رویال ها، تصمیم به ارائه یک نسخه رایگان از این بازی تحت عنوان « Warzone » گرفت که مطابق انتظار، این بار نیز با استقبال فوق العاده گیمرها مواجه شد.

نقشه بزرگ و تنوع اسلحه ها به انضمیام اینکه 150 گیمر در هر نقشه به مبارزه با یکدیگر می پردازند، « Call of Duty: Warzone » را به انتخابی جذاب برای گیمرها تبدیل کرد. نکته جالب اینکه در این بازی پس از مرگ از بازی حذف نمی شوید بلکه به همراه دیگر گیمرهایی که کشته شده اند به زندانی به نام گولاگ (Gulag) منتقل می می شوید تا مبارزه ای تن به تن انجام داده و برنده این مبارزه دوباره به بازی و نزد تیم خود باز گردد!

« Warzone » هم اکنون یکی از بهترین انتخاب گیمرها در سبک Battle Royal محسوب می شود.

فورتنایت (Fortnite ):

فورتنایت (Fortnite ): این بازی که توسط « اپیک گیمز » ساخته شده، یک کپی آشکار از « PUBG » محسوب می شد که در مقطعی حتی منجر به کنایه زدن دو کمپانی به یکدیگر نیز شد. با این حال، « فورتنایت » رویه ای متفاوت از سبک بتل رویال را پیش گرفت و بیشتر جامعه هدفش نوجوانان بودند.

سبک و سیاق فانتزی بازی با رنگ های شاد و حذف خشونت، « فورتنایت » را به سرعت تبدیل به یکی از محبوب ترین بازی های کودکان و نوجوانان در سراسر جهان کرد و حتی چهره های مشهوری مانند نیمار ( فوتبالیست ) نیز بارها به تجربه این بازی پرداختند.

نکته حائز اهمیت درباره « فورتنایت »، ارائه اسکین ها و شخصیت های معروف از فوتبال گرفته تا صنعت در بازی است. شما در عین حال که می توانید « مستر چیف » را در بازی استفاده کنید، می توانید از هم تیمی هایتان بخواهید که « کریتوس » را انتخاب کنند! آپدیت های فراوان باعث شده تا علاقه مندان به بازی « فورتنایت » همواره انتظار سورپرایز را داشته باشند.

ایپکس لجندز (Apex Legends):

ایپکس لجندز (Apex Legends): بازی « تایتان فال » هرگز آن گونه که شایسته بود مورد توجه گیمرها قرار نگرفت. « Apex Legends » هم که در دنیای تایتان فال رخ می دهد، به یکباره رونمایی شد و وارد عرصه رقابت بتل رویال ها شد. بازی مرموزی که به سرعت جای خود را در دل گیمرها باز کرد و تبدیل به یکی از محبوب ترین عناوین سبک بتل رویال شد. این بازی که توسط « Electronic Arts » منتشر شده، دارای شخصیت های مختلفی است که هرکدام قدرت های مخصوص به خود را دارند.

تفاوت « Apex Legends » در این است که برخلاف دیگر دیگر عناوین بتل رویال، در اینجا شما حتماً نیاز به همکاری گروهی برای برنده شدن دارید. در واقع قدرت شما در کنار استفاده از قدرت هم تیمی هایتان باعث می شود که بتوانید در رقابت پیروز شوید و نه پیش روی انفرادی!

« Apex Legends » با آپدیت ها و سیزن های منظمی که هر 3 ماه منتشر می کند، توانسته توجه گیمرها را به خود جلب کند. اضافه شدن نقشه و شخصیت های جدید به داستان و حتی تم داستانی قابل قبول، از « Apex Legends » عنوانی ساخته که برخلاف « تایتان فال » مورد توجه قرار گرفت و محبوب دل گیمرها شد.

هایپر اسکیپ (Hyper Scape):

هایپر اسکیپ (Hyper Scape): کمپانی قدیمی « یوبی سافت » پس از اینکه رقابت پر سود عناوین بتل رویال را زیر نظر گرفت، در نهایت عنوان اختصاصی خودش به نام « Hyper Scape» را وارد بازار کرد تا بتواند با دیگر بازی های سبک بتل رویال رقابت نماید.

« هایپر اسکیپ » در بخش گیم پلی سریع تر از دیگر بازی های سبک بتل رویال است و گیمرها می توانند در شهری که بازی در آن آغاز می شود، از زمین و آسمان به دشمنان نزدیک شده و آن ها را نابود کنند.

با این حال، « Hyper Scape » تا به امروز نتوانسته بازخورد چندان مثبتی از سوی گیمرها داشته باشد. گیم پلی تکراری به همراه تنوع کم اسلحه، باعث شد تا برخلاف دیگر بازی های این سبک، « هایپر اسکیپ » در رقابت عقب ماند. مشکل به حدی بود که سازندگان بازی هم وعده دادند در سیزن های بعدی مشکلات این عنوان را برطرف نمایند.

فایر استورم (Firestorm):

فایر استورم (Firestorm): اگر نام این عنوان را نشنیده اید بگذارید بگوییم که این بازی در دل « Battlfield V » قرار دارد و خب به طور مشخص، رایگان هم نیست!

« فایر استورم » در سبک بتل رویال منتشر شد اما به دلیل رایگان نبودن و مشکلات گیم پلی، هرگز مورد توجه گیمرها قرار نگرفت. در این بازی، گیمرها در نقشه ای به نام « هالووی » به رقابت با یکدیگر می پردازند. نقشه ای که وسعت بزرگ آن باعث می شود تا مدتها در بازی سرگردان بمانید. متاسفانه وسعت نقشه امتیاز بزرگی برای لوت در اختیار گیمرها قرار نمی دهد و وسایل نقلیه هم کمکی به جذاب تر شدن گیم پلی نکرده است.

« فایر استورم » به هیچ عنوان نتوانست توجه گیمرها را به خود جلب کند.

حلقه بهشت (Ring of Elysium):

حلقه بهشت (Ring of Elysium): از زمان انتشار نسخه  early access بازی « Ring of Elysium » این عنوان تغییرات زیادی را به خود دیده است.

اما در کل می توان گفت که تجربه گیم پلی سبک بتل رویال « Ring of Elysium » یک کپی کامل از « PUBG » به شمار می رود که خلاقیت هایی هم به آن افزوده شده است. وسایل نقلیه متنوع، کوه نوری، گلایدرها و تله کابین، از جمله خلاقیت هایی است که می توانید با انجام بازی « Ring of Elysium » آن تجربه کنید.

علی رغم پیشرفت بازی در سیزن های مختلف، اما « Ring of Elysium » هنوز نتوانسته جایگاه مناسبی در بازی های سبک بتل رویال کسب نماید.

 

 

ایلیا آرمانی

این مطلب بصورت اختصاصی برای سایت " مووی مگ " به نگارش درآمده و برداشت از آن جز با ذکر دقیق منبع و اشاره به سایت مووی مگ، ممنوع بوده و شامل پیگرد قانونی می گردد.

به خانواده بزرگ جامعه مجازی مووی مگ بپیوندید