زیباترین شهرهای استان گیلان به پیشنهاد “میهمان شو” رتبه برتر اجاره اقامتگاه در ایران

منبع: تالاب

123

1400/2/25

20:27


زیباترین شهرهای استان گیلان به پیشنهاد “میهمان شو” رتبه برتر اجاره اقامتگاه در ایران

زیباترین شهرهای استان گیلان به پیشنهاد میهمان شو رتبه برتر اجاره اقامتگاه در ایران

 گیلان، یکی از استان‌های مجاور دریای خزر و جزو زیباترین مناطق ایران است. مرکز این استان، رشت است. رشت و دیگر شهرهای گیلان، به دلیل آب و هوای مطبوع و طبیعت سرسبزی که دارند، جز محبوب‌ترین مقاصد مسافران به شمار می‌روند.

 

موقعیت جغرافیایی گیلان، باعث شده به دریا، جنگل و کوه دسترسی داشته باشد. همچنین، امکانات رفاهی و اقامتگاه‌های متنوعی در این استان وجود دارد، که می‌تواند سفر شما را لذت‌بخش‌تر کند. این استان شهرها و مناطق جذاب زیادی دارد؛ اما زیباترین شهرهای گیلان کدامند؟

 

کدام شهرها به ساحل دسترسی دارند؟ چگونه در شهرهای گیلان ویلا اجاره کنیم؟ سوالاتی از این قبیل، ممکن است برای شما نیز به وجود آمده باشند. در ادامه این مطلب، سفری کوتاه و مهیج به تعدادی از زیباترین شهرهای گیلان خواهیم داشت. پس اگر شما نیز قصد سفر به این استان رویایی را دارید؛ با ما همراه باشید و این مطلب را از دست ندهید.

 

ماسال؛ شهر بهشت

ماسال، نگین سرسبز گیلان و یکی از دیدنی‌ترین شهرهای آن است. زیبایی مناظر سرسبز ماسال به‌گونه‌ای است، که حتی ساکنین آن را خسته نمی‌کند. آب و هوای ماسال، معتدل و مرطوب است. زبان مردم این منطقه، تالشی است و سخت‌کوشی آن‌ها زبانزد است.

 

در این شهر تا دلتان بخواهد رود، آبشار و چشمه وجود دارد. همچنین از آن‌جایی که ماسال در دامنه کوه‌های تالش واقع شده، مناظر کوهستانی زیبایی را در خود جای داده است. با توجه به آب و هوای ماسال، فصل بهار و تابستان بهترین زمان برای سفر به آنجاست. البته اگر به آب و هوای سرد و برفی علاقه دارید؛ فصل زمستان بیشتر مناسب شماست.

 

 فاصله این شهر تا رشت، حدود ۵۰ کیلومتر و تا تهران ۳۷۰ کیلومتر است. پس اگر قصد سفر به گیلان را دارید، فراموش نکنید پس از اجاره ویلا در ماسال از میهمان شو به این شهر زیبا نیز سفر کنید.

زیباترین شهرهای استان گیلان به پیشنهاد “میهمان شو” رتبه برتر اجاره اقامتگاه در ایران

تالش؛ فرهنگ و طبیعت در یک قاب

تالش از سه طرف به ارتفاعات تالش و از یک طرف به آب‌های دریای خزر راه دارد. از این رو، تالش می‌تواند رضایت گردشگران مختلف را بدست بیاورد. اهالی تالش، به عنوان همسایه‌های قوم گیل و بازماندگان قوم کادوس شناخته می‌شوند. طبیعت تالش، باعث شده به عنوان یکی از زیباترین شهرهای طبیعی دنیا محسوب شود و سالانه گردشگران زیادی را از نقاط مختلف جهان به خود جذب کند.

 

تالش جاذبه‌های گردشگری گوناگونی دارد؛ که از جمله آن‌ها می‌توان به دریاچه سراگاه، رودخانه کرگانرود، آبشار ورزان، پارک جنگلی سیاه داران، مسجد آق اولر، غار سوباتان، حمام کهن مریان، کاخ ییلاقی سردار امجد، روستای قروق و روستای شیله وشت اشاره کرد. پیشنهاد می‌کنیم در سفر خود به تالش به این جاذبه‌های بی‌نظیر سر بزنید. همچنین سوغات‌های متعدد تالش از جمله سفالینه‌ها، گلیم، دستبافت‌های پشمی، نان حلوایی، عسل طبیعی، لباس محلی تالش و عروسک‌های کاموایی را از دست ندهید.

 

بندر انزلی و جاذبه‌های تمام‌نشدنی‌اش

بندر انزلی، یکی از مهم‌ترین بنادر ایران و جزو پرجمعیت‌ترین شهرهای گیلان است. این بندر از قدیم محبوبیت خاصی داشته و همواره گردشگران زیادی را از داخل و خارج ایران به خود جذب کرده است. این شهر ۴۰ کیلومتر از رشت فاصله دارد و برای رفتن به آن، می‌توان علاوه بر رشت، از راه آستارا نیز استفاده کرد. بندر انزلی با توجه به موقعیت عالی و فرهنگ غنی‌اش، جاذبه‌های گردشگری بی‌شماری دارد؛ که در ادامه به تعدادی از آن‌ها اشاره خواهیم کرد:

 

بلوار ساحلی انزلی

دهکده ساحلی بندر انزلی

بازار ماهی فروشان

کشتی تفریحی میرزا کوچک خان

کلیسای مریم مقدس

کاخ موزه نظامی یا کاخ میان پشته (این کاخ به دوران رضاخان برمی‌گردد)

تالاب انزلی

 

سفر به بندر انزلی، می‌تواند تجربه‌ای رویایی از جاذبه‌های تفریحی، طبیعی و تاریخی برای شما باشد. پس پیشنهاد می‌کنیم فرصت را از دست ندهید و هم‌اکنون با رزرو ویلا در بندر انزلی از میهمان شو، به این شهر مشهور سفر کنید.

 

آستارا و ساحل‌های صدف

پس از بندر انزلی، باید سراغ آستارا برویم. این شهر در فاصله ۷۵ کیلومتری اردبیل قرار دارد. همچنین همانطور که بالاتر گفتیم، آستارا در امتداد بندر انزلی و در فاصله ۱۵۰ کیلومتری آن واقع شده است. از این رو، شما می‌توانید از طریق بندر انزلی و تونل گردنه حیران پس از اردبیل، به این شهر سفر کنید. این شهر، جزو محبوب‌ترین مقصدهای مسافرتی گیلان و ایران به‌ شمار می‌رود و سالانه میزبان مسافران زیادی است.

 

یکی از جذابیت‌های این شهر، ساحل‌های صدف آن است. بی‌شک، ساحل‌های آستارا جزو زیباترین ساحل‌هایی است که تا به حال دیده‌اید و جمع‌آوری صدف‌ها در این سواحل، می‌تواند خاطرات خوشی را برای شما رقم بزند. علاوه بر این، آستارا جاذبه‌های توریستی زیادی دارد؛ که در ادامه به تعدادی از مهم‌ترین آن‌ها اشاره می‌کنیم:

 

بازار ساحلی آستارا

چشمه آب گرم علی داشی

گردنه حیران

قلعه شیندان

تالاب بین‌المللی استیل

باغ پرندگان آستارا

پارک جنگلی بی بی یانلو

حیات وحش لوندویل

آبشار لاتون (واقع در ۱۵ کیلومتری آستارا)

 

رشت؛ معروف‌ترین و محبوب‌ترین

رشت، مرکز استان گیلان، شلوغ‌ترین و محبوب‌ترین شهر آن است. این شهر، در بخش غربی دلتای سپید رود، دشت‌های جنوبی دریای خزر و جلگه‌های گیلان واقع شده است. دو راه دسترسی به رشت از طریق انزلی و اتوبان تهران به گیلان است. جالب است بدانید، رشت یکی از قدیمی‌ترین شهرداری‌های ایران را دارد؛ که جزو جاذبه‌های این شهر نیز محسوب می‌شود.

 

بازار محلی رشت، از دیگر جاهایی است که حتما باید به آن سر بزنید. در این بازار، انواع محصولات دامداری و کشاورزی، ماهی، صنایع دستی و غیره به فروش می‌رسد. غذاهای سنتی و محلی رشت نیز، یکی دیگر از دلایل محبوبیت این شهر است. پس پیشنهاد می‌کنیم حتما غذاهای خوشمزه مختلفی را در رستوران‌های این شهر تجربه کنید. رشت، صنایع دستی گوناگونی مانند چموش‌دوزی، دستبافته‌های پشمی و چادربافی نیز دارد.

از جمله جاذبه‌های گردشگری این شهر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

خانه ابریشمی رشت

باغ محتشم

موزه رشت

خانه میرزا کوچک خان جنگلی

موزه میراث روستایی

عمارت کلاه فرنگی

پارک ملت

گوهر رود

 

شهرت و زیبایی‌های رشت، زبانزد خاص و عام است و باید حتما یک بار به این شهر سر بزنید. پس به شما پیشنهاد می‌کنیم همین الان به سایت میهمان شو بروید و پس از اجاره ویلا و سوئیت در رشت سفر هیجان‌انگیزی را تجربه کنید.

 

اکنون با گوشه‌ای از زیبایی‌های استان گیلان آشنا شدید. شما چه شهرهای زیبای دیگری در گیلان می‌شناسید؟ آن‌ها را با ما به‌اشتراک بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو