مراقبت از مو در تابستان و تمام بایدها و نباید های آن

مراقبت از مو در تابستان و تمام بایدها و نباید های آن


منبع: آرگا

85

1400/2/25

23:13


در این مطلب شما را با روش های اصولی مراقبت از مو در فصل تابستان که گرم ترین فصل سال می باشد آشنا می کنیم. اگر بتوانید نکاتی که گفته می شود را رعایت کنید می توانید بهترین و زیبا ترین مو ها را داشته باشید.

تابستان یکی از فصل های گرم سال می باشد و شما برای این که بتوانید از مو های خود مراقبت کنید باید از روش های بسیاری استفاده کنید و تکنیک های زیادی را به کار ببرید تا مو هایتان تمیز و بدون مشکل باشد. در ادامه شما را با راه کار های این کار آشنا می کنیم.

وضعیت مو ها در تابستان

وضعیت مو در روزهای گرم سال

هوای گرم می تواند بیش ترین ضرر را به مو های شما برساند و در صورتی که از مو های خود مراقبت های لازم را به عمل بیاورید این مشکل ها و آسیب ها را به حداقل می رسانید. تاثیراتی که آفتاب بر روی مو ها می گذارید بسیار زیاد است و شامل موارد زیر می شود :

  • خشکی و شکنندگی مو ها
  • تخریب رنگدانه ها
  • تخریب فولیکول ها
  • شوره سر
  • مو خوره
  • ریزش مو
  • روشن شدن رنگ مو ها در تابستان
  • چرب شدن مو و پوست سر

مراقبت از مو در فصل تابستان

برای این که از مو های خود مراقبت کنید باید ابتدا نوع آن را بشناسید و از وسایل شستشوی مناسب استفاده کنید تا بتوانید آسیب ها را به حداقل برسانید.

کم تر شنا کنید.

سعی کنید برای مراقبت از مو هایتان در فصل تابستان کم تر از گذشته شنا کنید زیرا موادی که در آب استخر ها وجود دارد می تواند به کمک اشعه آفتاب مو های شما را تخریب کرده و آن ها را شکننده و خشک تر کند. بهتر است قبل و بعد از شنا کردن مو های خود را به خوبی بشویید.

مراقبت از مو در تابستان

کاهش استفاده از اسپری مو

از اسپری های مو کم تر استفاده کنید زیرا آن ها به نور حساس اند و ممکن است باعث خشک شدن بیش از حد مو هایتان شوند.

پوشاندن مو ها

حتما در فصل تابستان از کلاه استفاده کنید و سعی کنید همه مو های خود را بپوشانید. در واقع با این کار سعی می کنید از برخورد اشعه خورشید با مو هایتان به طور مستقیم پیشگیری کنید.

کاهش مصرف مواد شیمیایی

برای این که بتوانید از مو هایتان در تابستان مراقبت کنید سعی کنید رنگ کردن و کراتینه کردن مو ها را به یک فصل دیگر موکول کنید زیرا این مواد باعث ضعیف شدن مو هایتان می شود و می تواند آسیب پذیری آن ها را افزایش دهد.

شنا کردن را به حداقل برسانید.

کاهش مصرف نرم کننده

بسیاری از خانم های که مو های خود را رنگ می کنند نیاز به نرم کننده ها دارند تا بتوانند از خشک شدن بیش از حد موهایشان پیشگیری کنند. توصیه ما به شما این است که در فصل تابستان استفاده از این مواد را نیز به حداقل برسانید.

استفاده از یک شامپو مناسب

یادتان باشد که شامپو ها می توانند تاثیرات بسیار زیادی بر روی مو ها داشته باشند بنابراین سعی کنید از یک شامپو مناسب با مو های خود استفاده کنید تا آسیب پذیری مو هایتان را به حداقل برسانید.

کوتاه کنید.

در تابستان باید بخش های انتهایی مو های خود را کوتاه کنید تا بتوانید از بروز موخوره پیشگیری کنید. بیش تری بخشی از مو ها که در فصل تابستان آسیب می بیند بخش انتهایی می باشد بنابراین سعی کنید هر ماه دو سانت از پایین مو های خود را کوتاه کنید.

در گرمای بیش از حد قرار نگیرید.

دوری از گرما

سعی کنید در این فصل زیاد زیر نور آفتاب نباشید زیرا در روز های این فصل آفتاب داغ تر از همیشه می باشد و می تواند بد ترین تاثیر را بر روی شما بگذارد.

مو هایتان را ببندید.

بسیاری از افراد از این که مو هایشان وز می شود ناراضی اند. بهتر است برای پیشگیری از این مشکل مو های خود را بسته و آن ها را ببافید تا از این مشکل پیشگیری کنید.

آب بنوشید.

سعی کنید در تابستان برای تعادل بدن خود آب بنوشید. یادتان نرود که تبخیر آب در روز های تابستانی بسیار زیاد می شود و در صورتی که مایعات را به اندازه به بدن برسانید می توانید از بروز مشکلات پوست و مو بکاهید.

مو هایتان را بشویید.

در صورتی که احساس می کنید دارای مو های چربی هستید بهتر است آن ها را بیش تر بشویید. می توانید از یک شامپوی مناسب کمک بگیرید و هر روز آن ها را بشویید ولی یادتان باشد که استفاده از محصولات نامناسب می تواند آسیب ها را افزایش دهد.

برای بیرون رفتن از یک کلاه استفاده کنید.

استفاده از روغن ها

بسیاری از روغن ها برای مو مفید می باشند و شما می توانید از آن ها استفاده کنید و مو های خود را احساس کنید. از این روغن ها می توان به روغن زیتون، روغن نارگیل و روغن بادام استفاده کنید.

شستشو و خشک کردن صحیح

نحوه صحیح شستن مو و نحوه خشک کردن درست مو ها می تواند به شما کمک کند تا مو های سالم تر و زیبا تری داشته باشید. در واقع مو های سالم در تابستان کم تر از مو های ناسالم آسیب می بینند بنابراین برای این که مو های سالمی داشته باشید باید آن ها را با روش های اصولی بشویید و خشک کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو