طرز تهیه محلبی رافائلو

طرز تهیه محلبی رافائلو

دسر محلبی رولی یک دسر خانگی و سنتی بسیار خوشمزه است که بدون پودر ژلاتین یا مواد مصنوعی دیگر تهیه می شود. این دسر از نشاسته و شیر و شکر تهیه می شود. در محلبی رافائلو از پودر نارگیل نیز استفاده شده است که به خواص آن اضافه می کند. محلبی بافتی شبیه به فرنی دارد اما کمی سفت تر. محلبی را می توان با کمی پودر کاکائو یا زعفران دم کرده در رنگ های مختلف تهیه کرد و به صورت لایه ای درون ظرف ریخت. این دسر به صورت تک نفره در ظروف شیشه ای یا لیوان های بزرگ ریخته و سرو می شود. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه محلبی رافائلو در ادامه با سایت آموزشی چیشی همراه باشید.

مواد لازم محلبی رافائلو
شیر۶ لیوان
نشاسته ذرت۶ قاشق غذا خوری
شکر۶ قاشق غذا خوری
پودر نارگیل۴ قاشق غذا خوری
خامه صبحانه۲۰۰ میلی لیتر
شکلات صبحانه۸۰ گرم
پودر نارگیل برای روی محلبیبه مقدار لازم

طرز تهیه محلبی رافائلو

مرحله اول

برای تهیه دسر محلبی خوشمزه و مخصوص به روش رافائلو در ابتدای کار یک قابلمه مناسب برداشته و شیر را به همراه شکر، نشاسته و پودر نارگیل به قابلمه اضافه می کنیم، سپس مواد را به خوبی با هم مخلوط کرده و هم می زنیم.

مرحله دوم

در این مرحله وقتی ترکیب شیر، شکر، نشاسته و  پودر نارگیل به طور کامل مخلوط شد آن را روی حرارت ملایم قرار داده و به صورت مدام با قاشق چوبی  مخلوط می کنیم تا غلیظ شود و حالتی مانند فرنی به خود بگیرد.

مرحله سوم

خامه و شکلات را به آن اضافه کرده و به مدت ۲ دقیقه حرارت می دهیم و مدام هم می زنیم و از روی حرارت بر می داریم. سپس درون ظرف های مناسب می ریزیم و کمی که روی آن بسته شد و خنک شد، پودر نارگیل را می ریزیم و آن را سرو می کنیم.