طرز تهیه پیراشکی تره

طرز تهیه پیراشکی تره , دستور پخت پیراشکی تره با تره کوهی

پیراشکی یک غذای ساندویچی است که از یک خمیر و یک مایه گوشتی یا سبزیجاتی تهیه می شود. در این دستور، خمیر با ترکیب پیاز و تره و پنیر پر شده و در فر تهیه می شود. این پیراشکی را می توان با انواع مواد گوشتی یا سبزیجات مختلف پر نمود. این غذا را می توان به عنوان پیش غذا یا به عنوان غذای فینگر فودی تهیه و در مهمانی ها و جشن های تولد سرو نمود. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه پیراشکی تره در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم پیراشکی تره
خمیر مایهیک و نیم قاشق غذا خوری
شیر خشک۱ فنجان
شکرنصف فنجان
روغن۱ فنجان
آرد۲ فنجان
آب۱ لیوان
نمکمقداری
مواد میانی
پیاز۱ عدد
تره ساطوری شده۶ قاشق غذا خوری
پنیر پیتزا۲ بسته کوچک
پنیر شور۲ قاشق غذا خوری

طرز تهیه پیراشکی تره

مرحله اول

برای تهیه پیراشکی خوشمزه و مجلسی با تره در ابتدای کار، یک کاسه برداشته و آب و شکر و خمیر مایه و نمک و شیر خشک و روغن را با هم مخلوط می کنیم تا یکدست شود. سپس آرد را کم کم اضافه کرده تا یک خمیر نرم و لطیفی بدست آید که به دست نچسبد.

مرحله دوم

سپس روی خمیر را پوشانده و حدود ۱ تا یک و نیم ساعت استراحت می دهیم تا به عمل آید. در این مرحله به تهیه مواد میانی پیراشکی می پردازیم. برای این کار پیاز را شسته و پوست می کنیم و به صورت نگینی ریز خرد می کنیم.

مرحله سوم

یک تابه با کمی روغن برداشته و روی حرارت قرار می دهیم تا داغ شود. پیاز ها را به تابه اضافه کرده و تفت می دهیم تا سبک و طلایی شود. پیاز ها را از روی حرارت برداشته و کنار می گذاریم تا سرد شود. سپس درون یک کاسه به تره خرد شده اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

توجه داشته باشید که مقدار تره باید بیشتر از پیاز ها باشد. پنیر پیتزا را در یک تابه کمی داغ می کنیم تا نرم شود. سپس به مواد اضافه می کینم. پنیر شور را هم اضافه کرده و به خوبی مخلوط می کنیم تا ترکیب یکدست شود.

مرحله پنجم

خمیر که به عمل آمد روی سطح کار ورز داده و به چند چانه تقسیم می کنیم. هر کدام از چانه ها را به صورت مستطیل پهن کرده و مواد را داخل آن قرار می دهیم و رول می کنیم. سپس یک سینی فر را برداشته و کف آن را کاغذ روغنی پهن می کنیم. نان ها را روی کاغذ روغنی می چینیم.

مرحله ششم

روی آن را با کمی روغن چرب کرده و درون فری که از قبل گرم کرده ایم با دمای ۲۰۰ درجه سانتی گراد می گذاریم تا بپزد. وقتی روی پیراشکی طلایی شد، از فر خارج کرده و صبر می کنیم تا خنک شود. سپس از کاغذ روغنی جدا کرده و در ظرف مناسب می چینیم.