روش های جدید و متفاوت پیچیدن پیراشکی

روش های جدید و متفاوت پیچیدن پیراشکی


منبع: آرگا

19

1401/8/19

18:12


پیچیدن پیراشکی در سبک های مختلفی قابل انجام بوده و می توان گفت از مراحل اصلی تهیه پیراشکی به شمار آمده که افراد بعد از آماده سازی مایه موردنظر پیراشکی و قرار دادن آن داخل خمیر پیراشکی طبق سلیقه خود خمیر را پیچیده و می پزند و با این عمل باعث ایجاد ظاهر زیبای غذا و اشتهای بیشتر افراد می شوند.

یکی از انواع غذاهای خوشمزه که در مدل های متنوعی تهیه و پخته می شود و طرفداران زیادی داشته پیراشکی بوده که در اصطلاح به انواع غذاهای پخته یا سرخ شده که داخل آن با مواد متنوع پر شده گفته می شود. این غذا را می توانید به صورت آماده از بیرون تهیه نمایید و یا این که خودتان در منزل طبخ کنید. در همین راستا تصمیم داریم در این مطلب برای یادگیری شما عزیزان انواع سبک های مختلف پیچیدن پیراشکی را آموزش دهیم.

طریقه رول کردن پیراشکی

آموزش مدل های متنوع پیچیدن پیراشکی

بهتر است بدانید این غذا از جمله غذاهای ملی روسیه به شمار آمده که از نوعی خمیر مخصوص برای تهیه آن استفاده شده و در مدل های مختلفی که انواع مواد گوناگون داخل خمیر آن ریخته شده قابل پخت می باشد. نحوه پیچیدن پیراشکی بستگی به سلیقه فرد و ذائقه آن ها داشته که هر کدام طعم دلچسب و ظاهر زیبای مخصوص به خود را دارد.

همانطور که گفته شد پیراشکی از خمیر و مواد درونی مختلف تهیه می شود. خمیر پیراشکی را می توان از مواد مختلفی همچون خمیر پیتزا یا حتی خمیر نان بربری درست کرد. مایه استفاده شده در آن نیز می تواند هر نوع ماده غذایی همچون ترکیبات پیتزا تا حتی پنیر صبحانه باشد و بعد از پخت می توانید به عنوان یک میان وعده و یا حتی شام از آن استفاده نمایید.

مدل ساده رول کردن پیراشکی

نحوه شکل دادن به پیراشکی با چنگال

در ابتدا باید خمیر پیراشکی را به شکل دایره در آورید و بعد مایه پیراشکی را وسط خمیر گذاشته و دو سمت آن را از قسمت میانی بر روی هم بگذارید. سپس با کمک انگشت دو طرف خمیر را به یکدیگر بچسبانید و بعد از آن با کمک یک چنگال به خمیر موردنظر فرم بدهید.

مدل های متنوع پیچیدن پیراشکی

تهیه پیراشکی به شکل شاخ

در آغاز کار خمیر پیراشکی را با کمک وردنه بر روی یک سطح صاف که با آرد پوشیده شده به صورت دایره پخش کنید. بعد خمیر بایستی تقریبا نیم سانتی متر ضخیم باشد. پس از آن طبق تصویر آن را با یک چاقوی تیز به صورت علامت مثبت و ضربدر برش بزنید. هشت عدد مثلث با قاعده انحنا دار تشکیل شده که باید در قسمت قاعده هر برش خمیر از مواد میانی پر کنید و بعد آن ها را به صورت رول در آورید.

نحوه رول کردن پیراشکی

آموزش رول کردن انواع پیراشکی

در مرحله پایانی این مدل پیچیدن پیراشکی قسمت نوک مثلث را با کمی آب به باقی مانده خمیر چسبانده تا باز نگردد.

نحوه بستن پیراشکی

در ظرفی کوچک یک عدد سفیده تخم مرغ و مقداری آب را با یکدیگر ترکیب نمایید. بعد با قلمو آن را بر روی سطح پیراشکی بمالید.

آموزش مدل های مختلف رول کردن پیراشکی

اگر مایل باشید می توانید روی آن کنجد نیز پاشیده تا ظاهر زیبایی بگیرد. سپس پیراشکی ها را با کمی فاصله داخل سینی فر قرار دهید و حدود ده الی بیست دقیقه صبر کنید تا درون فر بپزند و حالتی طلایی بگیرند.

انواع رول کردن پیراشکی

طرز فرم دادن به پیراشکی به صورت گل

برای این کار در ابتدا باید از خمیر پیتزا یک مقدار کم به اندازه یک نارنگی برداشته و بر روی سطحی صاف که با آرد پوشیده شده آن را به صورت دایره ای باز کنید. بهتر است که تقریبا نیم سانتی متر ضخیم باشد. بعد چهار سمت دایره را تا نصفه برش بزنید.

روش های مختلف پیچیدن پیراشکی

یک قاشق غذا خوری از مواد میانی را در قسمت وسط دایره گذاشته و یکی از قسمت ها را روی مواد به طرف بالا بیاورید.

نحوه رول کردن پیراشکی

قسمت رو به روی آن را به سمت بالا آورده و آن را دور خمیر و مواد بپیچانید.

آموزش روش بستن پیراشکی

قسمت سوم را بر اساس مراحل قبل تکرار کرده و قسمت آخر را نیز بر روی تمامی گلبرگ ها بیاورید. سپس با انگشت فشار بدهید تا به یکدیگر بچسبند.

طرز رول کردن پیراشکی

در صورت تمایل به منظور چسبندگی بیشتر می توانید لبه های هر گلبرگ را با آب مقداری نمناک نمایید. بعد آن ها را با کمی فاصله داخل سینی فر چیده و حدود ده الی بیست دقیقه درون فر قرار دهید تا بپزند و رنگی طلایی به خود بگیرند.

ایده های مختلف بستن خمیر پیراشکی

روش ساده و معمولی پیچاندن پیراشکی

این مدل خیلی راحت می باشد و تا حدودی اغلب خانم ها نیز این گونه پیراشکی را در منزل تهیه می کنند. به منظور این کار می توانید برای هر عدد پیراشکی مقدار کمی خمیر را به اندازه یک نارنگی بردارید و بعد با کمک وردنه به صورت یک دایره پخش کنید یا این که می توانید خمیر را به صورت کلی بر روی یک سطح آردی شده باز کنید و بعد با قالبی گرد دایره هایی با سایز یکسان در بیاورید.

طرز پیچیدن پیراشکی

مواد میانی پیراشکی را در یک طرف دایره ریخته و در صورتی که مایل باشید می توانید پنیر یا ادویه مخصوصی به آن بیفزایید.

آموزش رول کردن پیراشکی

طریقه رول کردن انواع پیراشکی

در این گام قسمت لبه های دایره را با مقداری آب نمناک کنید. نصفه دایره را بر روی لبه دیگر آن قرار دهید و بعد با کمک انگشت مقداری فشار داده تا به طور کامل به یکدیگر بچسبند.

مدل های مختلف رول کردن پیراشکی

پس از آن با چنگال لبه های آن را فرم بدهید.

روش های جالب رول کردن پیراشکی

پیراشکی های تهیه شده را با میزان فاصله کمی داخل سینی فر که قبلا چرب کرده بودید به آرامی بچینید. سپس آن ها را ده الی ۱۵ دقیقه درون فر بپزید تا سطحشان به طور کامل برشته شده و حالتی طلایی بگیرد.

یادگیری نحوه بستن پیراشکی

رول کردن پیراشکی به روش ترکیه ای

مواد گوشتی را درون خمیر قرار داده و همانند تصویر آن را ببندید.

آموزش پیچیدن پیراشکی

پس از این که خمیر را بر روی هم قرار دادید صبر کنید تا حجم آن دو برابر گردد.

انواع مختلف رول کردن پیراشکی

سپس روی سطح آن را با استفاده از زرده رومال نمایید.

آموزش رول کردن پیراشکی

بعد از آن به مدت ۲۰ دقیقه درون فر با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد قرار دهید تا کاملا بپزد.

نحوه بستن خمیر پیراشکی

مدل دیگر پیچاندن پیراشکی

برای این کار خمیر پیراشکی را همچون تصویر به صورت یک مستطیل باز کرده و مایه را بر روی آن پخش نمایید. لبه های خمیر را مجددا همچون تصویر برش دهید.

طریقه رول کردن پیراشکی

سپس به صورت یک در میان بر روی مایه داخلی برگردانید. رولت آماده را به سینی فر انتقال دهید. حدود ۲۰ دقیقه درون فر با درجه حرارت ۱۷۵ درجه سانتی گراد بپزید تا روی آن طلایی رنگ شود.

طریقه رول کردن پیراشکی

پس از این که کاملا پخته شد صبر کنید تا به طور کامل سرد شوند و بعد داخل ظرف سرو بگذارید و برش بزنید.

مدل های زیبا رول کردن پیراشکی

در مطلب ارائه شده با مدل های مختلف پیچیدن پیراشکی آشنا شدید که امیدواریم مورد توجه و پسندتان قرار گرفته باشد و نهایت بهره را از آن برده باشید.  به منظور مشاهده تزیین پیراشکی و تزیین فلافل می توانید از این مطالب دیدن نماید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو