بیوگرافی کریستوفر نولان کارگردان موفقی که با ذهن شما بازی می کند

بیوگرافی کریستوفر نولان کارگردان موفقی که با ذهن شما بازی می کند


منبع: آرگا

140

1400/3/11

11:10


در این مطلب از مجله اینترنتی آرگا، بیوگرافی کریستوفر نولان تهیه کننده، کارگردان و نویسنده مشهور و سرشناس اهل بریتانیا و انگلستان همراه با تصاویر جدید و شخصی وی را تهیه و ارائه نموده ایم که امیدواریم مورد پسندتان قرار بگیرد.

بیوگرافی کریستوفر نولان با نام اصلی کریستوفر ادوارد نولان تهیه کننده، کارگردان و نویسنده مشهور و سرشناس اهل بریتانیا می باشد. این هنرمند با استعداد فعالیت حرفه ای خود را در عرصه کارگردانی از سال ۱۹۹۸ با ساخت فیلم ” تعقیب ” آغاز نمود و اکنون به عنوان موفق ترین و بهترین کارگردان جهان شناخته شده است. از آثار شاخص و ارزشمند ایشان می توان به تلقین، میان ستاره ای، دانکرک، انگاشته و … اشاره نمود. در ادامه این مطلب از مجله اینترنتی آرگا، همراه ما باشید تا بیشتر با بیوگرافی کریستوفر نولان همراه با کارنامه هنری و تصاویر شخصی و جدید وی آشنا شوید.

بیوگرافی کریستوفر نولان + تصاویر جذاب و جدید وی

کریستوفر ادوارد نولان تهیه کننده، فیلم نامه نویس و کارگردان خوش سابقه و مشهور اهل بریتانیا متولد ۳۰ جولادی ماه سال ۱۹۷۰ که هم اکنون وی ۵۱ سال سن دارد و در لندن، انگلستان چشم به جهان گشوده است. همچنین ایشان فارغ التحصیل رشته ادبیات انگلیسی از کالج دانشگاه لندن می باشد.

بیوگرافی کریستوفر نولان کارگردان بریتانیا

 

این هنرمند توانا، در یک خانواده ۴ نفره با اصالت و هنرمند متولد شده، پدرش، برندن جیمز بریتانیایی بود و در زمینه تبلیغات کار می‌کرد، مادرش نیز اهل آمریکا، مهماندار هواپیما و معلم انگلیسی بود. او دو برادر به نام های متیو و جاناتان دارد. برادرش جاناتان نویسنده و تهیه کننده است و عمویش جان نولان هنرپیشه بریتانیایی است.

زندگینامه کامل کریستوفر نولان

نولان در سال ۱۹۷۷ در سن ۷ سالگی با دوربین پدرش یک فیلم کوتاه ساخت. او در دوران دانشجو به عنوان رئیس انجمن فیلم دانشگاه انتخاب شد و به همراه اما توماس فیلم های ۳۵ میلی متر و سپس ۱۶ میلی می ساخت. بعد از اتمام فارغ التحصیل، او به ساخت ویدئو های شرکتی و تبلیغاتی روی آورد.

در سال ۱۹۹۷ سومین فیلم کوتاه خود را به نام ” دودلباگ” ساخت. تا اینکه در سال ۱۹۹۸ نخستین فیلم بلند خود را به نام ” تعقیب” با هزینه خودش و با همکاری دوستانش ساخت. بودجه این فیلم تنها ۳۰۰۰ پوند بود و فیلمبرداری آن فقط در آخر هفته ها انجام می شد، برای اینکه در مصرف فیلم صرفه جویی کننده، قبل از فیلم برداری در صحنه به طور کامل تمرین می شد. تهیه کنندگان این فیلم اما توماس، نولان و جرمی تئوبالد بودند و همچنین نولان به تنهایی در زمینه نویسندگی، تدوین، کارگردانی، فیلمبرداری فعالیت داشت. فیلم تعقیب در جشنواره‌ های مختلف روی صحنه رفت و چندین جایزه نیز را دریافت کرد. همچنین بسیاری از منتقدین از آن استقبال خوبی کردند.

زندگینامه جامع کریستوفر نولان

زندگینامه جالب کریستوفر نولان

در ادامه بیوگرافی کریستوفر نولان آمده که وی پس از درخشش و موفقیت فیلم تعقیب سبب شد، فرصتی برای ساخت فیلم ” ممنتو” در سال ۲۰۰۰ به وجود آید. بعد از اکران ممنتو با جوایز و نامزد های فراوانی روبه رو شد. از این جوایز می توان به نامزد جوایز گلدن گلوب و اسکار برای بهترین فیلم نامه، جایزه ایندیپندنت اسپیریت برای بهترین کارگردانی و بهترین فیلم نامه و نامزدی جایزه انجمن کارگردانان آمریکا اشاره کرد. این فیلم از نظر بسیاری از منتقدین یکی از بهترین فیلم‌های دهه ۲۰۰۰ میلادی است.

در اوایل دهه ۲۰۰۰ نولان تصمیم گرفت فیلمی درباره زندگینامه هاوارد هیوز با بازیگری جیم کری بسازد. او فیلم نامه را نوشت، اما بعد ها پی برد که مارتین اسکورسیزی در حال ساخت زندگینامه هاوارد به نام ” هوانورد” است، او این پروژه را کنار گذاشت.

شرح حال کامل کریستوفر نولان

کریستوفر نولان و جان دیوید واشینگتن در پشت صحنه فیلم «تنت»

زندگینامه خواندنی کریستوفر نولان

در اوایل سال ۲۰۰۳ کریستوفر به وارنر برادرز پیشنهاد ساخت فیلم جدیدش به نام ” بتمن” را داد. تا اینکه فیلم ” بتمن آغاز می کند” در سال ۲۰۰۵ اکران شد. در این فیلم بازیگرانی از جمله  کریستین بیل، مایکل کین، گری الدمن، مورگان فریمن، لیام نیسون و … حضور داشتند.

این فیلم در هشتمین فیلم پرفروش در سال ۲۰۰۵ در ایالات متحده بود و به عنوان نهمین فیلم پرفروش جهان در آن سال انتخاب شد. همچنین نامزد جایزه اسکار بهترین فیلمبرداری و سه جایزه بفتا را دریافت کرد.

او در سال ۲۰۰۶ اعلام کرد ادامه فیلم ” بتمن آغاز می کند”، ” شواله تاریکی” نام دارد. در نتیجه در سال ۲۰۰۸ فیلم ” شوال تاریکی” را کارگردانی کرد. فیلم شواله تاریکی به عنوان یکی از بهترین فیلم‌ های دهه ۲۰۰۰ میلادی و یکی از بهترین فیلم‌ های ابر قهرمانی ساخته شده یاد می‌ شود. همچنین این فیلم وی را به عنوان اولین کارگردان بریتانیایی که فیلمش به فروش میلیاردی رسید، تبدیل کرد.

زندگینامه کامل و خواندنی کریستوفر نولان

بیوگرافی کریستوفر نولان + گالری

در سال ۲۰۱۲ کریستوفر سومین و آخرین فیلم بتمن آغاز می کند را به نام ” شوالیه تاریکی بر می خیزد” را ساخت. این فیلم در مورخه ۲۰ ژوئیه سال ۲۰۱۲ اکران شد و از سوی منتقدان مورد تحسین قرار گرفت.

از دیگر فیلم هایی که نولان تا به امروز ساخته است می توان به مرد پولادین (۲۰۱۳)، میان ستاره ای (۲۰۱۴)، کوای (۲۰۱۵)، دانکرک (۲۰۱۷)، انگاشته (۲۰۲۰) و … اشاره کرد.

بیوگرافی کریستوفر نولان + تصاویر زیبا

کریستوفر نولان و لئوناردو دی‌کاپریو در پشت صحنه فیلم « تلقین‌ »

بیوگرافی کریستوفر نولان و همسرش

شرح حال کریستوفر نولان و همسرش

الگو

کریستوفر نولان از کارگردان های بزرگ به عنوان الگوی خودش نام برده است، از میان آنها می توان به دیوید لین، جان فرانکن هایمر، نیکلاس روگ، سیدنی لومت، استنلی کوبریک، تری گیلیام، اورسن ولز، و … اشاره نمود.

ازدواج و همسر کریستوفر نولان

ایشان چندین سال پیش با «اما توماس» ازدواج کرد.

بیوگرافی کریستوفر نولان + عکس جدید

عکس دونفره نولان و اما توماس

تاریخچه زندگی کریستوفر نولان

کارنامه هنری کریستوفر نولان

کارگردانی، نویسندگی و تهیه کنندگی

  • فیلم کوتاه (لارنسی) (تهیه کننده، کارگردانی و نویسنده) (۱۹۹۵)
  • فیلم کوتاه ( تارانتلا) (تهیه کننده، کارگردانی و نویسنده) (۱۹۹۸)
  • فیلم کوتاه ( دودلباگ) (تهیه کننده، کارگردانی و نویسنده) (۱۹۹۷)
  • تعقیب (تهیه کننده، کارگردانی و نویسنده) (۱۹۹۸)
  • ممنتو (کارگردانی و نویسنده) (۲۰۰۰)
  • بتمن آغاز می کند (کارگردانی و نویسنده) (۲۰۰۵)
  • حیثیت (تهیه کننده، کارگردانی و نویسنده) (۲۰۰۶)
  • شوالیه تاریکی (تهیه کننده، کارگردانی و نویسنده) (۲۰۰۸)
  • تلقین (تهیه کننده، کارگردانی و نویسنده) (۲۰۱۰)
  • شواله تاریکی برمی خیزد (تهیه کننده، کارگردانی و نویسنده) (۲۰۱۲)
  • مرد پولادین (تهیه کننده، کارگردانی) (۲۰۱۳)
  • میان ستاره ای (تهیه کننده، کارگردانی و نویسنده) (۲۰۱۴)
  • مستند کوای (کارگردانی و تهیه کننده) (۲۰۱۵)
  • دانکرک (تهیه کننده، کارگردانی و نویسنده) (۲۰۱۷)
  • انگاشته (تهیه کننده، کارگردانی و نویسنده) (۲۰۲۰)

بیوگرافی کریستوفر نولان + آلبوم شیک

امیدواریم از خواندن بیوگرافی کریستوفر نولان بهترین کارگردان اهل بریتانیا و همچنین از تماشای تصاویر جدید و جذاب وی لذت برده باشید و از اینکه تا این لحظه همراه ما بودید بی نهایت سپاس گذاریم.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو