در طول یک سال گذشته ، ایالات متحده و متحدان غربی آن، ردای مدافع اقلیت های قومی مسلمان چین را پوشیده‌اند. دولت بایدن با افتخار از تعهد خود در زمینه ارتقا حقوق بشر می‌گوید و پکن را به ارتکاب "نسل کشی و جنایت علیه بشریت" در سین کیانگ متهم کرده است، جایی که مسلمانان اویغور مدتهاست توسط دولت چینی تحت سرکوب سیستماتیک قرار دارند.

حتی کشوری مانند نیوزیلند که از سرمایه‌گذاری‌های گسترده چین استقبال کرده است، «نقض شدید حقوق بشر در پکن علیه اویغورها و سایر اقلیت‌های مسلمان در سین کیانگ» را مورد تقبیح قرار داد. در همین حال ، آلمان ، یک شریک تجاری برتر چین ، قطعنامه ای کاملاً صریح را در سازمان ملل متحد جمع‌آوری کرد ، که از پکن می‌خواست تا به بازرسان بین المللی "دسترسی فوری ، معنی دار و بدون محدودیت" به سین‌کیانگ اعطا کند.

در اقدامی بی سابقه‌، ایالات متحده‌، انگلستان ، کانادا و اتحادیه اروپا نیز تحریم‌های هماهنگی را علیه مقامات ارشد چینی که ظاهراً بر آزار و اذیت گروه‌های اقلیت مسلمان در این کشور نظارت دارند، اعمال کردند. این‌ها با تحریم محصولات چینی که گفته می شود از مواد نساجی اردوگاه‌های کار اجباری در سین‌کیانگ استفاده می‌کنند‌، همگام شده است.

اما آخرین مورد خشونت گسترده در خاورمیانه که ۱۱ روز بمباران اسرائیل منجر به کشته شدن صدها غیرنظامی در غزه شد، ناراستی ادعاهای غرب مبنی بر برتری اخلاقی را عیان کرده است. و چین از این ریاکاری گستاخانه غرب به خوبی بهره برداری کرده و از قضا حتی خود را کاملاً به عنوان مدافع ملت فلسطین و متحد جهان اسلام جا زده است.

متن کامل این گزارش را با تیتر «راز محبوبیت سرکوبگر مسلمانان در خاورمیانه!»‌ در اقتصادنیوز بخوانید.