طرز تهیه کتف و بال ویژه

طرز تهیه کتف و بال ویژه , دستور پخت کتف و بال ویژه

کتف و بال یکی از قسمت های مرغ است که بسیار خوشمزه و لذیذ است. به خاطر چربی که در این قسمت های مرغ نهفته است، کباب آن بسیار لطیف و خوشمزه می شود. از این رو طرفداران زیادی دارد. اغلب کتف و بال را روی منقل کباب یا همراه بقیه اجزای مرغ به صورت جوجه کباب طبخ می کنند. در این دستور، از مواد متفاوت برای مزه دار کرد کتف و بال استفاده شده است و آن ها را در فر طبخ کرده اند. این غذا را می توان در مهمانی ها با دورچین دلخواه در کنار برنج یا نان سرو نمود. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کتف و بال ویژه در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم کتف و بال ویژه
مرغ (کتف و بال)۵۰۰ گرم
روغن۴ قاشق غذا خوری
سرکه بالزامیک۴ قاشق غذا خوری
سس سویا۳ قاشق غذا خوری
سیر۳ حبه
آویشننصف قاشق چای خوری
ریحان تازه۱ لیوان
فلفلبه میزان لازم

طرز تهیه کتف و بال ویژه

مرحله اول

برای تهیه کباب کتف و بال خوشمزه و ویژه در یک کاسه، روغن، سرکه بالزامیک، سس سویا، سیر له شده یا رنده شده، آویشن و فلفل را با هم مخلوط می کنیم. سپس مرغ ها را درون آن می ریزیم و به خوبی ترکیب می کنیم تا مرغ ها مزه دار شود.

مرحله دوم

در این مرحله کف ظرف فر را چرب کرده و مرغ ها را درون آن می ریزیم. فر را از قبل با دمای ۲۰۰ درجه سانتی گراد گرم می کنیم. سپس روی مرغ ها را با فویل پوشانده و آن را درون فر قرار می دهیم و ۳۰ تا ۴۰ دقیقه زمان می دهیم تا کاملا بپزد.

مرحله سوم

در این مرحله در ۵ دقیقه پایانی فویل را برداشته و می گذاریم تا آب آن تبخیر شود و روی تکه های مرغ برشته شود. سپس از فر در می آوریم و در ظرف مناسب یا همان ظرف سرو می کنیم. می توان این کار را در یک تابه یا توستر انجام داد.