خواص نوره و فایده های درمانی فوق العاده آن

خواص نوره و فایده های درمانی فوق العاده آن


منبع: آرگا

86

1400/4/4

14:09


توجه داشته باشید که نوره نیز مانند سایر مواد رفع کننده موهای زائد دارای خواص و مزیت های فراوانی است که در این مقاله سعی داریم شما را با خواص نوره و همچنین دستورالعمل استفاده از آن آشنا نماییم با ما همراه باشید.

به طور کلی نوره یا واجبی که با عنوان پودر نظافت شناخته شده است یک درمان عالی و پیشگیری از بروز بیماری های مختلف است که به خاطر تاکید بر استفاده آن را واجبی می نامند. از گذشته تاکنون خواص نوره برای افراد آشکار بوده و می توانید با مصرف آن فواید فوق العاده را تجربه نمایید.

آشنایی با خواص نوره

بهتر است بدانید که واجبی یا همان نوره عمدتا برای از بین بردن موهای زائد بدن مورد استفاده قرار می گیرد و از ترکیب دو ماده آهک و زرنیخ تشکیل شده است. در واقع خواص نوره از زمان های بسیار قدیم وجود داشته و احادیثی هم از ائمه معصومین درباره استفاده از نوره و فواید آن روایت شده است تا حدودی که اگر فردی نوره مصرف نکند مومن نیست. همچنین در روایات آمده که هر ۱۵ روز نوره بزنید و اگر نتوانستید حداکثر هر ۴۰ روز اقدام به مصرف نوره نمایید در غیر این صورت مومن نیستید اما متاسفانه امروزه استفاده از نوره فراموش شده و کمتر کسی از آن استفاده می کند. از گذشته توصیه می شود که نوره را به کل بدن خود بمالید و اگرنه به جاهایی که مو دارد نوره مالیده شود. این ماده یک پاک کننده قوی است که می تواند میکروب های پوست را از بین ببرد و درمانی عالی برای بیماری های پوستی باشد. همچنین توصیه شده که بعد از نوره حتما سرتاسر بدن حنا بمالید و البته نیاز نیست حنا را غلیظ درست کنید یا آنقدر صبر کنید تا بدن رنگ بگیرد، پنج تا ده دقیقه هم کافی خواهد بود. انجام این کار علاوه بر شادابی پوست اثرات درمان هم دارد برای مثال در احادیثی از ائمه نقل شده که نوره پاک کننده بدن، رافع پریشانی و پلیدی، قوی و فربه کننده بدن و از بین برنده ضعف و تنبلی شمرده اند.

خصوصیات و خواص نوره

فواید خارق العاده نوره:

به صراحت می توان گفت که نوره سرشار از فواید و خواصی است که در ادامه سعی داریم تا به بیان برخی از آن ها بپردازیم:

شیمی درمانی طبیعی و جلوگیری از سرطان:

نوره بدن انسان را شیمی درمانی می کند و استفاده از آن باعث جلوگیری از بروز سرطان خواهد بود. زنان اگر هنگام استفاده کمی از آن را بر روی موهای زائد زیر بغل خود بمالند هرگز به سرطان سینه مبتلا نخواهند شد و همچنین استفاده از نوره پیشگیری از سرطان خوب است. بوی نه چندان خوشایند نوره درمان کننده و پیشگیری کننده است به گونه ای که اگر آن را بو بکشید هرگز سرطان خون نمی گیرید و بدن را در مقابل بیماری ها بیمه می کنید. در واقع استفاده از دارو برای زنان و مردانی که مشکل کاهش میل دارند نیز باعث افزایش میل جنسی می شود و به همین خاطر توصیه می شود کمی نوره را روی نوک بینی خود قرار دهید و بو بکشید.

درمان غلبه بر سودا:

از آنجایی که نوره سودا را درمان می کند درمان بیماری های با منشا سودا خواهد بود و یکی از درمان های سودا مداومت بر مصرف نوره است و همچنین برای خیلی از بیماری های روحی روانی منشا سودآوری دارند بسیار مفید خواهد بود. واجبی را می توان پاک کننده بدن و دفع دل گیری و پریشانی خاطر دانست که ضد افسردگی و غم و اندوه نیز می باشد.

مزیت های استفاده از واجبی

تقویت سیستم ایمنی بدن:

به طور مهم ترین خواص نوره را می توان زیاد شدن قلوه پی یعنی بزرگ شدن غده آدرنالین که تقویت کننده بدن است و بدن بر آن استوار خواهد بود. موی بدن زمانی که بلند می شود باعث سستی مفاصل و تنبلی می شود. استفاده از نوره را قوی می کند و پیه کلیه ها را افزایش می دهد و در نهایت بدن را پرنشاط و سرحال می سازد.

درمان عرق سوز شدن و شادابی پوست:

جالب است بدانید که نوره یکی از خارق العاده درمان ها برای عرق سوز شدن است که همچنین با گذشت زمان پوست را شاداب و لطیف کرده و منافذ آن را باز می کند.

درمان سرد مزاجی:

در واقع استفاده از نوره برای زنان و مردانی که دچار سردی مزاج هستند درمان کننده است و موجب افزایش میل جنسی در آن ها نیز می شود.

رفع پوکی استخوان و تقویت آن ها:

توصیه می شود که برای تقویت استخوان ها نوره طبیعی زرنیخ دار بزنید و سپس روغن زیتون و بنفشه و مومیایی به آن بمالید که به همین خاطر می توان آن را بهترین استخوان ساز و و قوی ترین مواد در دنیا دانست.

فواید خارق العاده واجبی برای بدن

از بین بردن حشرات زیر بغل:

اگر موهای زیر بغل انسان از بین نرود در زیر پوست حشرات ریزی لانه می گذارند که شش پا نام دارند و تقریبا مشابه شپش هستند و به هیچ وسیله حتی الکل مالیدن از بین نمی روند مگر با استفاده از خمیر آهک و واجبی.

درمان قارچ پوستی:

نوره همچنین کلیه قارچ های پوستی را که در نقاط مرطوب بدن رشد می کنند از بین می برد که البته این گونه قارچ های ذره بینی را تنها با نوره طبیعی می تواند از بین برد.

رشد عضلات برای ورزشکاران:

اگر ورزشکاران هر هفته از نوره استفاده کنند باعث رشد عضلات بدنشان خواهد شد. همچنین استفاده از نوره مانع افتادگی و شل بودن عضلات ساق پا، کشاله ران ها، مثانه، شکم و پهلو می شود و سینه ها را جمع می کند.

درمان مشکلات جنسی:

توجه داشته باشید که استفاده از موره می تواند سرد مزاجی زوجین و زود انزالی را برطرف و نیروی جنسی را نقویت نماید. همچنین برای افزایش تعداد و حرکت اسپرم ها، بایستی حداقل هر چهل روز یک مرتبه از نوره برای ر زیر بغل، کشاله ران و پشت زانوها استفاده شود.

خصوصیات بارز پودر موبر

سایر مزیت های نوره:

از نوره به منظور بهبود رماتیسم، کمردرد، آرتروز، سیاتیک و همچنین ناراحتی های پوستی مانند قارچ، میخچه، رفع بوی بد بدن و رفع دیابت نیز استفاده می شود.

نوره می تواند سرماخوردگی های شدید را درمان کند و همچنین برای بواسیر، شقاق و فیستول نیز مفید خواهد بود.

استفاه از برخی از وسایل مانند موبر و تیغ باعث می شود تا سر موها به حالت دو شاخ و موخوره درآید و در زمان رشد مو باعث گیر کردن آن ها در زیر پوست و در نتیجه به وجود آمدن دانه و جوش شود. اما استفاده از نوره باعث نرم و یک شاخه شدن سرموها می شود و در زمان رشد مشکل دانه زدن و جوش در زیر پوست به وجود نخواهد آمد.

چگونگی استفاده از واجبی

دستورالعمل استفاده از نوره:

دقت داشته باشید که هنگام استفاده از واجبی سطح بدن باید کامل خشک باشد. در ابتدا نوره را درون یک ظرف بریزید و مقداری آب گرم بدان اضافه نمایید و ماده ای خمیری شکل به دست بیاورید.

خمیر به دست آمده نباید خیلی سفت باشد که مالیدن آن سخت شود و همچنین نباید شل باشد که بر روی ناحیه مورد نظر قرار نگیرد.

حال می توانید این خمیر را روی پوست خود بمالید و پس از اتمام کار اجازه دهید مدت زمان ۵ دقیقه بر روی پوست بماند و سپس محل های مورد نظافت را با آب خالی بشویید.

توصیه می شود که برای استعمال نوره از دستکش استفاده کنید تا دست هایتان نسوزد.

مستحب است تا دعاهای پیش از انجام نوره را بخوانید.

 ظرفی که نوره را درست می کنید باید حتما خشک باشد.

بهتر است بدانید در روایات آمده که چهارشنبه ها نوره زدن ممنوع است و باعث بیماری می شود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو