نقد و بررسی بازی بسیار محیج و جذاب Dota 2

منبع: پی سی دی

157

1400/4/5

19:28


امروزه بازی های استراتژیک به یکی از محبوب ترین سبک بازی های ویدئوی بدل گشته است.با توجه به ساختار هیجان انگیز این سبک از گیم ها، کاربران ساعت ها از زمان خود را صرف انجام این بازی ها می کنند.حالا ما در این مقاله قصد داریم تا یکی از برترین بازی های ویدئوی در سبک استراتژیک به نام دوتا 2 را به شما عزیزان معرفی کنیم. پس تا انتهای این مقاله از  سری  نوشته های بلاگ های پی سی دی همراه باشید.

تاریخچه

 

سازندگان این بازی جذاب را باید در غرب دنیا  و کشور آمریکا جستجو کرد. Valve Corporation شرکت سازنده بازی DOTA 2  توسط انجمن  Warcraft III Blizzard Entertainmen  شکل گرفت و در سال 2013 توانست یک بازی هیجان انگیز انلاین  را بسازد. نسخه اول این سری از بازی با با عنوان    WarCraftروانه بازار شد و  Valve Corporation در نسخه دوم با ارتقای گرافیک بازی   سری اول یک بازی آنلاین و جذاب  مخصوص گیمرها طراحی کرده است. اما حالا سوال اینجاست که Dota به چه معناست؟ در جواب باید بگویم این کلمه مخفف عبارت Defense of the Ancient است  و این جمله به معنی از سرزمین خود  تا پای جان دفاع کنید، می‌باشد.

Dota 2 گیم پلی بازی 

همانگونه که از مفهوم بازی بر می آید برای بازی دوتا2  باید زنده بمانید و دشمنان خود را از بین برده و آن ها را نابود کنید در واقع قبل از این که دشمنان شما را بکشند، شما باید آن ها را نابود سازید. در بخش گیم پلی این بازی دو تیم 5 نفره وجود دارد. که این 5 بازیکن می توانید از میان 100 شخصیت مختلف یکی را به عنوان بازیکن خود انتخاب کنند. برای انتخاب این بازیکنان سه شاخصه اصلی وجود دارد. چابک بودن، قدرتمند و پر زور و هوش بالا از شاخصه های اصلی این بازیکنان می باشد که هر کدام از این بازیکنان  می توانند یکی از قهرمانان بازی با این ویژگی ها انتخاب کنند. شخیصت های که از قدرت بالایی برخوردارند توانایی تخریب و آسیب رساندن به امکان را دارند و یا افراد چابک  معمولا  سرعت بالایی دارند و در مقابله با دشمنان سرعت عمل بالایی دارند. قهرمانان هوش نیز دارای توانایی انفجار جادویی تهاجمی و توانایی‌های دفاعی آمیخته با برخی مهارت‌های ناتوان‌کننده هستند.

نقد و بررسی بازی بسیار محیج و جذاب Dota 2

یکی از آیتم های بازی دوتا 2 طلاهای بازی است  و این طلاها به مانند امتیاز عمل می کند و  بازیکنان با وجود این طلاها می توانند از مغازه ها خرید کنند. افراد با خرید آیتم های مختلف  می توانند شخصیت های جدیدی را بسازند که از قابلیت های ویژه ای برخوردار است.

 یکی از چالش های بازی یادگیری و به حافظه سپردن مکانیک های بازی است که ذهن افراد را به چالش می کشد که چقدر توانایی به حافظه سپردن این مکانیک ها را دارند.

نقشه بازی Dota 2

 برای این بازی یک نقشه اصلی در نظرگرفته شده است که به سه بخش  بالا، وسط و پایین تقسیم می شود.اگر نقشه بازی را به دو نیمه تقسیم کنیم، هر طرف از نقشه دارای مکان های یکسانی می باشد که برای هر دو تیم در نظر گرفته شده است. این مکان ها شامل Main Forest جنگل اصلی، Small Jungle  جنگل کوچک و محل Ruinها می باشد.

نقد و بررسی بازی بسیار محیج و جذاب Dota 2

Dota 2 بخش تمرین بازی

  یکی از بخش های مفید و کاربردی بازی بخش تمرینی آن است و این بخش برای افراد تازه کار بسیار کاربردی است. در واقع دوتا 2 با ایجاد این بخش تلاش کرده است تا  افراد تازه وارد با بخش ها و ایتم های بازی آشنا شوند و قابلیت های هیرو ها یا همان قهرمانان بازی را مشاهده کنند. حریف افراد در این بخش هوش مصنوعی کامپیوتر می باشد و این حریف یه بازیکن کمک می کند تا روند بازی را در دست بگیرد.

Dota 2 گرافیک بازی

همانطور که در بخش های ابتدایی بازی عنوان کردیم گرافیک این بازی یه نسبت سری پیشن خود یعین دوتا 1 به طرز چشمگیری ارتقا پیدا کرده است. در واقع محیط گرافیکی این بازی با دقت و جزئیات بالایی طراحی شده است  و  به جرات می توان گفت بازیکنان عاشق محیط جذاب گرافیکی این بازی می شوند.

درامد زایی Dota 2

در بازی پک های از البسه و تجهیزات وجود دارد که افراد برای تهیه این پک ها باید از طریق کارت های اعتباری پولی را پرداخت کنند. این لباس ها جلوه خاصی به بازیکنان می بخشد و حتی تجهیزات مانند شمشیر و یا عصای باستانی  داشته باشید. محبوبیت این بازی باعث تولید کالاهای رسمی از جمله پوشاک، لوازم جانبی و اسباب بازی و همچنین تبلیغات برای سایر بازی‌ها و رسانه‌ها شد.

نقد و بررسی بازی بسیار محیج و جذاب Dota 2

 جمع بندی

این بازی با گیم پلی و ساختار فوق العاده ای دارد  به یکی از بازی های جذاب و بی نظیر  دنیای آنلاین تبدیل شده است. دوتا 2 در همین راستا توانسته مخاطبان و طرفداران زیادی را جذب کند. یکی از بخش های مشکل این بازی یادگیری فرایند و روند بازی است که  دوتا 2 برای این موشوع یک بخش تمرینی در نظر گرفته است. و افراد با وجود این بخش تا حدودی با دینامیک های بازی آشنا می شوند چراکه برای انجام بازی دوتا 2 باید به یک گیمر حرفه ای تبدیل شوید تا به موفقیت های بیشتری دست یابد.

 برای دانلود این بازی  و هزاران بازی دیگر می توانیدبه  سایت پی سی دی مراجعه کرده و بازی را رایگان دانلود نماید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو