طرز تهیه نان موزی

طرز تهیه نان موزی طرز تهیه لوف موز نان موز و گردو موزی رژیمی بنانا برد

نان موزی یکی از نان های خیلی پر استفاده و شناخته شده آمریکایی هست که معمولا به عنوان صبحانه یا اسنک مصرف می شود. این نان به خاطر موادی که داخل آن دارد خیلی باب طبع ما ایرانی ها هم هست‌. نان موز نانی است سرشار از پتاسیم،که می تواند برای کسانی که در سنین رشد هستند به خصوص کودکان، جایگزینی سالم برای بسیاری از تنقلات بی کیفیت و فاقد ارزش غذایی باشد. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه نان موزی در ادامه با سایت اموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم نان موزی
تخم مرغ۱ عدد
ماست۲ قاشق غذا خوری
شکر۲ قاشق غذا خوری
کره۲ قاشق غذا خوری
وانیل شکری۱ بسته ۵ گرمی (معادل ۱ قاشق چای خوری)
بکینگ پودر۱ بسته ۱۰ گرمی (معادل دو و نیم قاشق چای خوری)
آرد۲ تا ۳ لیوان
مواد داخل نان موزی
موز۲ عدد
پنیر لبنه۲۵۰ گرم
پودر نارگیل۲ قاشق غذا خوری
پودر قند۲ قاشق غذا خوری

طرز تهیه نان موزی

مرحله اول

برای تهیه نان خوشمزه و خانگی موزی در ابتدای کار، یک کاسه برداشته و تخم مرغ، ماست، شکر، کره نرم شده و وانیل را داخل ظرف می ریزیم و با دست مخلوط می کنیم. سپس آرد را کم کم اضافه می کنیم و ورز می دهیم تا خمیر لطیفی به دست آید.

مرحله دوم

مقدار آرد بستگی به جنس آرد و سایز تخم مرغ دارد. به همین دلیل آرد را کم کم اضافه می کنیم تا جایی که خمیر لطیفی بدست آید که بدست نچسبد. در این مرحله، مواد داخل نان را تهیه می کنیم. برای این کار، موزها را له می کنیم.

مرحله سوم

سپس داخل ظرفی می ریزیم. پنیر لبنه را به آن اضافه می کنیم. پودر نارگیل و پودر قند را اضافه می کنیم. همه مواد را له می کنیم و بعد آن ها را با هم مخلوط می کنیم. از خمیر تکه هایی بزرگتر اندازه گردو جدا می کنیم و آن ها را گرد می کنیم.

مرحله چهارم

سپس با وردنه به شکل دایره باز می کنیم و داخل آن را از مواد موزی پر می گذاریم. در ادامه خمیر را به شکل موز و به حالت خمیده شکل، می بندیم و شکل می‌دهیم. داخل سینی فر کاغذ روغنی پهن کرده‌ و خمیر ها را می چینیم.

مرحله پنجم

حالا آن ها را داخل فر از قبل گرم شده با دمای ۱۷۰ درجه سانتی گراد به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه قرار می ‌دهیم تا موقعی که تغییر رنگ دهند. بعد آن را خارج کرده و روی آن را پودر قند می پاشیم و وقتی که از دما افتاد، در ظرف مناسب سرو می کنیم.