کپسول دراگون به زمین بازمی‌گردد

منبع: برترین ها

40

1400/4/13

10:07


کپسول «دراگون» شرکت فضایی «اسپیس ایکس» روز سه‌شنبه ششم ژوئیه (۱۵ تیر) از ایستگاه بین‌المللی فضایی به زمین بازمی گردد.

ایرنا: کپسول «دراگون» شرکت فضایی «اسپیس ایکس» روز سه‌شنبه ششم ژوئیه (۱۵ تیر) از ایستگاه بین‌المللی فضایی به زمین بازمی گردد.

 سازمان فضایی آمریکا (ناسا) تایید کرد عزیمت این کپسول از ایستگاه بین المللی فضایی را بطور زنده پخش می کند.

کپسول دراگون پس از عزیمت از ایستگاه بین المللی فضایی روز سه شنبه ششم ژوئیه، دو روز بعد یعنی در روز پنجشنبه هشتم ژوئیه (۱۷ تیر) در اقیانوس اطلس فرود می آید.

کپسول دراگون به زمین بازمی‌گردد

شرکت فضایی اسپیس ایکس ۲۲ ماموریت خدمات رسانی تجاری دیگر در دست اجرا دارد. کپسول دراگون با حدود پنج هزار پوند آزمایش های علمی و محموله های دیگر از ایستگاه بین المللی فضایی (ISS ) خارج می شود.

پوشش زنده بازگشت این کپسول به زمین از ساعت ۱۰:۴۵ دقیقه صبح روز سه شنبه ششم ژوئیه (۱۵ تیر) به وقت منطقه زمانی شرقی، از طریق تلویزیون ناسا، وب سایت ناسا و اَپ ناسا آغاز می شود. جالب اینجاست که ناسا می گوید این پوشش خبری شامل فرود کپسول دراگون در اقیانوس اطلس نخواهد شد.

شرکت فضایی اسپیس ایکس از تاسیسات خود در «هاثورن » در کالیفرنیا، خروج این کپسول را از راه دور هدایت خواهد کرد. در حال حاضر کپسول دراگون در پورت روبروی ماژول «هارمونی» ایستگاه بین المللی فضایی قفل شده است.

درحالی که پوشش رویدادهای عزیمت کپسول باری دراگون از ساعت ۱۰:۴۵ صبح روز سه شنبه به وقت منطقه زمانی شرقی آغاز می شود، قرار است این کپسول ساعت ۱۱ صبح به وقت منطقه زمانی شرقی از ایستگاه بین المللی فضایی جدا شود.

ناسا اعلام رد این کپسول در سفر بازگشت به زمین از لحاظ فیزیکی پنج دقیقه زودتر از روشن کردن پیش رانه های خود از ایستگاه بین المللی فضایی جدا می شود. زمانی که کپسول به میزان کافی از لحاظ ایمنی از ایستگاه بین المللی فضایی دور شد، پیش رانه های خود را روشن می کند تا دوباره وارد جو زمین شود.

ناسا انتظار دارد این فضاپیما حوالی نیمه شب پنجشنبه هشتم ژوئیه (۱۷ تیر) در اقیانوس اطلس فرود آید. این سازمان اعلام کرد این کپسول در اقیانوس اطلس فرود می آید تا امکان بازیابی سریع آزمایش های مهم داخل کپسول مهیا شود.

پس از فرود دراگون در اقیانوس اطلس بلافاصله آزمایشات بازیابی و به مرکز پردازش ایستگاه فضایی ناسا در مرکز فضایی کندی در فلوریدا منتقل می شود. برای حمل این آزمایش ها از بازه زمانی کوتاهی استفاده می شود تا محققان بتوانند داده های حاصل از آزمایش ها را با کمترین میزان قرار گرفتن در معرض جاذبه (زمین) جمع آوری کنند.

کپسول دراگون سوم ژوئن (۲۴ خرداد) به ایستگاه بین المللی فضایی عزیمت کرد و بیش از هفت هزار و ۳۰۰ پوند بار به این ایستگاه تحویل داد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو