راهنمای تغییر نگرش در زندگی برای تبدیل افکار منفی به مثبت

راهنمای تغییر نگرش در زندگی برای تبدیل افکار منفی به مثبت


منبع: آرگا

107

1400/4/15

12:00


یک جمله استثنایی در میان روانشناسن معروف می گوی: تنها خود تغییر، تغییر نمی کند. بنابراین می توان نتیجه گرفت تغییر نگرش در زندگی کاری غیر ممکن نخواهد و حتی لازمه موفقیت است.

با توجه به اینکه زندگی در حال جریان است انشان نیز باید با این جریان همراه شود و همراه شدن با این جریان فرایند شدن و تغییر را به همراه دارد. مهم ترین چیزی که انسان در زندگی خود و برای به دست آوردن لذت زندگی در پی آن است تغییر دید در زندگی است که او را از گمراهی و سرگردانی دور خواهد کرد، در ادامه مطلب شما عزیزان را با راهکارهای تغییر نگرش در زندگی آشنا خواهیم کرد.

 

تغییردیدگاه در زندگی

روش های تغییر نگرش در زندگی:

بیشتر افراد موفق در جهان بی تردید دارای نگرشی متفاوت بوده اند و این نگرش به یکباره ایجاد نمی شود و حاصل نوعی تغییر و تحول است. نگرش افراد دریچه دید آنها نسبت به جهان پیرامون را نشان خواهد داد که هر فرد چه دیدی نسبت به دنیای خود دارد.

برای تغییر دید در زندگی علت های متعددی ارائه می شود به عنوان مثال افرادی که به تمام دنیا با دیدی منفی نگاه می کنند نیازمند این تغییر خواهند بود.

چگونه با تغییر نگرش به موفقیت برسیم؟ این سوال اساسی می تواند در زندگی خیلی از افراد تغییرات مهمی را ایجاد کند که در این مطلب به بررسی آن پرداخته ایم.

دوری کردن از واقعیت، نسبت دادن مشکلات به دیگران، نگرانی، اضطراب، غصه و انتظاری بی حاصل از نشانه های افرادی با نگرش منفی است که نمی توانند از زندگی خود و دنیای پیرامون لذت ببرند.

تغییر نگرش دادن در زندگی

۱- پذیرش شکست:

جالب است بدانید شکست در دید افراد موفق و مثبت اندیش تعبیری بسیار گوناگون دارد این دسته از افراد پیروزی خود را بعد از پذیرفت یک شکست در زندگی به دست آورده اند. این موضوع که شما نگرشتان را نسبت به شکست تغییر دهید دارای اهمیت بالایی است و زمانی که فردی مثبت اندیش باشید از شکست ها بیشترین استفاده را خواهید کرد.

۲- بی اهمیتی نسبت به قضاوت دیگران:

ممکن است در دنیای خود و ارتباط خود با اطرافیانتان با قضاوت شدن از سوی آنها مواجه شده باشید. این گونه قضاوت ها می توانند تاثیرات منفی را بر روی افراد داشته باشند اما در صورتی که فرد به آن ها بها دهد.

 راه های تغییر نگرش در زندگی

افرادی که دارای زندگی شادی هستند و از سطح بالای سلامت جسمی و روانی برخوردارند در یک پیش فرض کاملا مهم تنها به علایق، دیدگاه و نظرات خود اهمیت می دهند و همین امر موجب می شود تا نظر دیگران درباره خود را مهم قلمداد نکنند.

۳- اهمیت دادن به خود:

برای تغییر دید در زندگی، خودتان را بیشتر دوست داشته باشید. شما فردی مهم و قدرتمند هستید این موضوع حداقل در زندگی خودتان صدق می کند هر فردی در زندگی خود و با توجه به نوع شرایطی که دارد فردی خاص و با توانمندی های قابل احترام است.

تغییر نگرش چه راهی دارد

شما نیز به عنوان یک انسان ارزشمند با این توانمندی را باور داشته باشید و این در صورتی ممکن است که شما به خودباوری دست یابید و به خودتان بیشتر از هر چیز و هر کس اهمیت دهید. در اینجا می توانید از تکنیک های افزایش خودباوری و اعتماد به نفس استفاده کنید.

۴- زندگی کردن در لحظه:

فرار از گذشته و ترس از آینده از مهم ترین عوامل ایجاد کننده تنش و اضطراب است شما نمی توانید خود را از اشتباهات گذشته دور کنید و از سوی دیگر نیز برای ساختن آینده ای که رویای آن را دارید بی قرار هستید.

این موجب می شود تا شما اصل زندگی را که بودن در لحظه و زندگی کنونی شما است از دست بدهید و ناچار به تغییر نگرش در زندگی هستید. این تکنیک برای رهایی از منفی بافی بسیار موثر خواهد بود.

۵- تغییر برنامه روزانه

به منظور تغییر نگرش در برنامه روزانه تان تغییراتی ایجاد کنید و الویت های خود را در برنامه روزانه تعیین کنید و بر طبق الویت ها کارهایتان را انجام دهید و موارد مهم تر را در ابتدا بگذارید.

روش های تغییر نگرش

۶- شکایت نکردن از زندگی

زمانی که فرد در مورد هر چیز از زندگی ناله می کند سبب تقویت نگرش منفی در او می شود بنابراین، بهترین کار اصلاح وضعیت و پیدا کردن یک راه حل مناسب است و این نکته را به خاطر داشته باشید که شکایت از زندگی علاوه بر حل نکردن مشکل سبب ایجاد نگرش بد نیز خواهد شد.

۷- فراموش نکردن خنده

از دیگر راهکارهای تغییر نگرش خنده می باشد که باعث فراموش شدن شرایط تان می شود بنابراین، بهترین کار این است که خودتان را در موقعیتی بگذارید که خنده روی لب هایتان بیاید تا تفکری نو در خود ایجاد نمایید.

چند راه مناسب برای تغییر نگرش

۸- پیدا کردن علت تغییر تان

بهتر است افکارتان را روی کاغذ بنویسید تا به پیدا کردن علت این تغییر در شما کمک کند و یا می توانید با فردی که اعتماد کافی به او دارید مشورت نمایید.

۹- داشتن نگرش درس در برابر شکست

در مقابل شکست ها داشتن نگرش درست از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و هر فردی در زندگی امکان دارد با شکست رو به رو شود، همانطور که می دانید اکثر افراد بعد از یک شکست بزرگ به موفقیت دست پیدا کرده اند یعنی ابتدا با پذیرفتن شکست و تغییر نگرش و رفع ایرادت توانسته اند به موفقیت برسند.

امیدواریم از مطالعه مطلب گفته شده نهایت بهره را برده باشید، در پایان به شما دوستان عزیز پیشنهاد می کنیم جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه مسیر موفقیت می توانید بر روی لینک کلیک نمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو