روش هرس آدنیوم و پروش این گل زیبا

روش هرس آدنیوم و پروش این گل زیبا


منبع: آرگا

185

1400/5/3

08:57


آدنیوم از گیاهان زینتی و آپارتمانی است که برای زیبایی در منزل بسیار مورد استقبال است این گیاه به سادگی قابل کاشت است و فقط در مرحله هرس آدنیوم باید نکاتی را ملاحظه کرد.

آدنیوم، به لحاظ ظاهری گیاه زینتی که دارای گل درشت و با رمگی جذاب است و از شمار گیاهان رز صحرایی نیز به شمار می رود برای تکثیر و سرزنی این گیاه نکاتی باید قابل توجه باشد که به حفظ و نگهداری از این گیاه زینتی کمک می کند. همچنین با توجه به نکات مهم مراقبتی از آن می توانید به راحتی آن را در منزل و آپارتمان ها پرورش دهید، در ادامه مطلب شما عزیزان را نحوه هرس گیاه آدئنیوم بیشتر آشنا خواهیم کرد بنابراین اگر شما نیز از این گیاه در منزل هایتان استفاده می کنید اما در مورد هرس آدنیوم اطلاعات کافی ندارید پیشنهاد می کنیم تا پایان مطلب همراه ما باشید.

روش هرس آدنیوم

نحوه کاشت و هرس آدنیوم:

برای کاشت گیاه آدنیوم باید توجه داشته باشید تا از دانه ها مناسب و غلاف شده استفاده کنید و دانه های مورد استفاده نباید خام باشند. با چیدن بذر مناسب شما باید بذر را به مدت ۲ تا ۳ روز در آب قرار دهید و برای بستر خاک نیز باید از پرلیت و شن استفاده کنید.

استفاده از شن برای کاشت این گیاه موجب می شود تا منافذ بیشتری برای نفوذ آب باز باشند و خاک دارای زهکشی مناسبی باشد. با زهکشی مناسب خاک شما می توانید دانه های خیس خورده را تا عمق ۱۰ سانتی متری از سطح خاک قرار دهید و روی آن را با خاک بپوشانید و با رشد کامل نوبت به هرس این گیاه می شود که موجب بالا بردن سرعت رشد و سلامت گیاه خواهد شد.

پرورش و هرس کردن آدنیوم

این گیاه به سرما حساس است و دمای مناسب برای نگهداری از آن ۵-۱۰ درجه سانتی گراد است برای آبیاری این گیاه نیز باید به صورت اسپری آن را آب پاشی کنید و سطح خاک آن باید مرطوب باشد.

هرس کردن:

سرزنی گیاه آدنیوم، موجب برقراری شکل و تناسب ظاهری گیاه، حذف گیاهان و برگ های اضافی و بهبود فرایند رشد و طول عمر این گیاه می شود. زمان مناسب برای انجام این کار در اوایل بهار است که به لحاظ ظاهری دارای شکلی نامرتب خواهد بود و می توانید شاخه های اضافی آن را بچینید.

 

هرس کردن آدینوم چگونه است

شیوه درست هرس کردن آدنیوم به اینگونه است که قسمت ساقه ای این گیاه باید تا نیمه خالی از هر گونه برگ و شاخه اضافی باشد بنابراین در صورت وجود چنین مواردی گیاه باید هرس شود.

بهترین زمان جهت هرس این گل

جهت هرس کردن این گل بهترین زمان بهار و تابستان است و این نکته را نیز به خاطر داشته باشید که پیش از شروع هرس باید از تیز بودن ابزار هرس و همچنین نمیز بودن ابزار مورد استفاده اطمینان داشته باشید زیرا، سبب کاهش احتمال شیوع بیماری خواهد شد، با چوبی شدن تنه گیاه می توان اقدام به هرس آن کرد که بسته به شرایط محیطی و میزان رشد آن دارد اما بهترین زمان بعد از شش ماهگی می باشد و این نکته را نیز به خاطر داشته باشید که پیش از هرس باید تنه آن چوبی باشد و چهل و پنج روز بعد از سربرداری این گل شروع به جوانه زدن خواهد کرد.

بهترین زمان جهت سرزنی گیاه آدنیوم

نکته : در صورت چوبی بودن شاخه های هرس چند روز بعد از برش و بعد از اینکه محل زخم آن ها خشک شد می توانید آن را قلمه بزنید.

نحوه سرزنی گیاه آدنیوم

به منظور پیشگیری از رشد طولی و همچنین شکل دهی گیاه ادنیوم باید آن را هرس کرد که برای انجام اینکار باید از قیچی های باغبانی که با الکل با حرارت دادن ضد عفونی شده اند استفاده کنید تا مانع از ابتلا گیاه به عفونت شود سپس، گیاه را در مدت چند روز در معرض نور شدید خورشید قرار ندهید و بعد از پینه بستن محل برش می توان آن را به محل با نور کافی انتقال داد.

نحوه سرزنی گیاه آدنیوم

هرس کردن این گیاه و دیگر گیاهان دارای فواید بسیار زیادی برای گیاه است و به بهبود روند رشد کمک می کند و در بیشتر گیاهان مرحله ای اساسی در نگهداری از گیاهان به شمار می رود، در پایان به شما دوستان عزیز پیشنهاد می کنیم جهت آشنایی بیشتر با تکثیر گیاهان و پرورش گل می توانید بر روی لینک کلیک نمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو