بهترین فیلم‌ های علمی تخیلی 2021 که نباید از دست داد

بهترین فیلم‌ های علمی تخیلی 2021 که نباید از دست داد


177

1400/5/11

18:54


معرفی بهترین و پرطرفدارترین فیلم های علمی تخیلی سال 2021 که نباید آنها را از دست دهید/ از یک مکان ساکت 2 (A Quiet Place II) تا وویجرها (Voyagers)

بهترین فیلم‌ های علمی تخیلی 2021 که نباید از دست داد

۱۰ ساعت پیش
معرفی بهترین و پرطرفدارترین فیلم های علمی تخیلی سال 2021 که نباید آنها را از دست دهید/ از یک مکان ساکت 2 (A Quiet Place II) تا وویجرها (Voyagers)

بهترین فیلم‌ های علمی تخیلی 2021 که نباید از دست داد

این یادداشت تا پایان سال 2021 بروزرسانی می‌شود.

اختصاصی سلام سینما- سال 2020 بسیار شبیه یک فیلم علمی تخیلی بود ، اینطور نیست؟ زندگی در میانه‌ی یک پاندمی مرگبار جهانی ذهنها را مستقیماً به سمت «شیوع» و «جنگ جهانی Z» برد، در حالی که قفسه‌های خالی مغازه‌های خواربار فروشی و جنون مصرف دستمال توالت از حد یک درام دیستوپیا یا یک تریلر زامبی خارج شده بود.

اگر مجبور شدید تماشای فیلم های علمی تخیلی را از زندگی خود حذف کنید‌، ما شما را سرزنش نمی‌کنیم. اما با گذشت نیمی از سال 2021 و بازگشایی سالن‌های سینما، فیلم‌های علمی تخیلی جذابی اکران شده‌اند که نباید آنها را از دست بدهید. در لیست زیر فیلم‌هایی حضور دارند که نمره‌ی بالای 5 و آراء بالای ده هزار را از کاربران سایت IMDB دریافت کرده‌اند.

فیلم‌‌های علمی تخیلی 2021:

1- یک مکان ساکت 2 (A Quiet Place II)

امتیاز: 7.4 (116816 رأی)

ژانر: علمی تخیلی، ترسناک، هیجان‌انگیز

عنوان ساده «یک مکان ساکت 2»(A Quiet Place II)، دنباله‌ای طولانی مدت بر «یک مکان ساکت»(A Quiet Place)، تنها در سالن تئاتر در 28 مه 2021 اکران شد. این فیلم علمی تخیلی وحشتناک به سرعت مورد استقبال منتقدان و مخاطبان به طور یکسان قرار گرفت.

«امیلی بلانت» در نقش «ایولین ابوت» با نوزاد تازه متولد شده‌اش و دو فرزند بزرگترش «ریگان» و «مارکوس» در جستجوی مکانی جدید برای زندگی است زیرا مزرعه آنها دیگر قابل سکونت نیست. و سرانجام آنها با «امت»(کیلیان مورفی)، یک آشنایی دوستانه که به طور مختصر در رویدادهای ابتدایی فیلم دیده می شود‌، برخورد می‌کنند.

بهترین فیلمهای علمی تخیلی 2021-یک مکان ساکت 2-امیلی بلانت

 

2- رتبه رئیس (Boss Level)

امتیاز: 6.9 (37017 رأی)

ژانر: علمی تخیلی، اکشن، هیجان‌انگیز

«رتبه رئیس»(Boss Level) در 5 مارس 2021 از استریم هولو منتشر شد. این فیلم علمی تخیلی دارای یک حلقه تکرار زمانی است و از تعداد زیادی سکانس اکشن، زیبایی بازی‌های ویدئویی و به ویژه «فرانک گریلو» در نقش یک مامور سابق نیروهای ویژه به نام «روی پولور» بهره می‌برد.

مانند شخصیت های اصلی در «روز مرگ مبارک»(Happy Death Day) در سال 2017 و «لبه فردا»(Edge of Tomorrow) در سال 2015 ، حلقه زمانی «پولور» شامل زنده ماندن در روز قتل است.

او باید بفهمد چه کسی و چرا او را کشت تا بتواند به حلقه پایان دهد و خانواده‌اش را نجات دهد. برای این کار، او باید «سرهنگ ونتور» با هنرنمایی «مل گیبسون» را پیدا کند و در طول راه از گروه قاتلان دوری کند.

بهترین فیلمهای علمی تخیلی 2021-رتبه رئیس-مل گیبسون و پولور

 

3- جنگ فردا (Tomorrow War)

امتیاز: 6.6 (125933 رأی)

ژانر: علمی تخیلی، اکشن، هیجان‌ناگیز

در فیلم هیجان انگیز «جنگ فردا»(Tomorrow War)، «کریس مک کی» شما را مستقیماً وارد جهنم زمان جنگ خود می‌کند، به معنای واقعی کلمه، با سکانس افتتاحیه که نشان می‌دهد «کریس پرت» از آسمانی پر از دود در حال سقوط است گویی که در دور آخرالزمانی بازی «فورتنایت»(Fortnite) است.

این فیلمنامه نویسی جسورانه است که به این فیلم پرفروش اصلی آمازون کمک می کند که پس از چند دهه به قبل از مرگ و نابودی مطرح شده در فیلم، یعنی زمان جشن کریسمس در سال 2022 باز می گردد.

این فیلم می تواند یک رمان علمی تخیلی باشد که در یک خط زمانی متفاوت باشد. در مورد روایت سینمایی «جنگ فردا»(Tomorrow War) چیزهای زیادی برای پرداختن وجود دارد، از جمله اینکه چگونه خلاقیت الهام گرفته از آن بیش از همه چیز خود را به رخ مخاطب می‌کشد.

بهترین فیلمهای علمی تخیلی 2021-جنگ فردا-کریس پرت

 

4- اکسیژن (Oxygen)

امتیاز: 6.5 (27582 رأی)

ژانر: علمی تخیلی، هیجان‌انگیز، درام

«اکسیژن»(Oxygen)، جدیدترین اثر «الکساندر آجا» است که به عنوان یک تریلر جذاب مورد استقبال قرار می‌گیرد. در این فیلم فرانسوی زبان نتفلیکس، «لیز» در پوششی سرمازده با فراموشی از خواب بیدار می‌شود و نمی داند کجاست.

تنها همراه او M.I.L.O. است، یک هوش مصنوعی با صدای «ماتیو آمالریک»، که به او توصیه می‌کند سطح اکسیژن غلاف در سطوح هشدار دهنده کاهش می‌یابد. اگر «لیز» نتواند خود و وضعیت خود را به خاطر آورد، خفه می‌شود.

«آجا» که بیشتر به خاطر فیلم ترسناک سال 2003 «تنش بالا»(High Tension) و تریلر پر از تمساح  «خزیدن»(Crawl) شناخته می شود، «اکسیژن»(Oxygen) را با اقتباس از فیلمنامه «کریستی لبلان» ساخته است، از عادت معمول خود برای ایجاد ترس بیشتر وجودی کمی فاصله گرفته است.

بهترین فیلمهای علمی تخیلی 2021-اکسیژن-سم ورثینگتون

 

5- گودزیلا در برابر کونگ (Godzilla vs. Kong)

امتیاز: 6.4 (158913 رأی)

ژانر: علمی تخیلی، اکشن، هیجان‌انگیز

«گودزیلا در مقابل کنگ»(Godzilla vs. Kong) فیلمی به کارگردانی «آدام وینگارد» است. در این فیلم «الکساندر اسکارسگارد»، «ربکا هال»، «دمین بیچیر» و «برایان تایری هنری»، به همراه «میلی بابی براون» و تازه واردان فرانچایز حضور دارند. «گودزیلا در مقابل کنگ»(Godzilla vs. Kong) همچنین بازیگر ناشنوایی به نام «کیلی هاتل» را به عنوان «جیا»، یتیمی تحت حمایت کنگ معرفی می کند.

در مورد طرح فیلمنامه، تایتان‌ها در سه سالی که «گودزیلا» پادشاه غیدوراه را شکست داد، در خواب بودند. علاوه بر این، نظریه زمین توخالی که در «گودزیلا: پادشاه هیولاها»(Godzilla: King of Monsters) مورد بحث قرار گرفت و پیروان خود را به دست آورد. حالا در جستجوی یک گروه علمی در جزیره‌ی «کونگ»، پای «کونگ» نیز به ماجرا باز می‌شود.

بهترین فیلمهای علمی تخیلی 2021-گودزیلا در برابر کونگ

 

6- مسافر قاچاق (Stowaway)

امتیاز: 5.6 (36736 رأی)

ژانر: علمی تخیلی، هیجان‌انگیز

«مسافر قاچاق»(Stowaway)، یک درام علمی تخیلی که در نتفلیکس منتشر شده است، سه فضانورد را به مأموریت دو ساله به مریخ می‌فرستد و پس از کشف یک مسافر قاچاقی در کشتی، یک چرخش بزرگ را وارد برنامه آنها می‌کند.

کارگردان «جو پنا» با فیلمنامه‌ای از «رایان موریسون»، بازیگران بسیار خوبی را گردآوری کرده است. «تونی کولت» نقش مارینا بارنت، رهبر سفینه را در آخرین سفر خود در فضا بازی می‌کند. «آنا کندریک» نقش زویی لونسون، محقق پزشکی و «دانیل دی کیم» نقش زیست شناس سفینه، دیوید کیم را ایفا می‌کنند.

بهترین فیلمهای علمی تخیلی 2021-مسافر قاچاق-آنا کندریک

 

7- بی‌نهایت (Infinite)

امتیاز: 5.4 (21374 رأی)

ژانر: علمی تخیلی، اکشن، هیجان‌انگیز

کارگردان «آنتوان فوکوا» فیلم جدیدش «بی‌نهایت»(Infinite) را با اقتباس از نمایشنامه اصلی «دکتر اریک مایکرانز» با عنوان «تناسخ گرا» با بازی «مارک والبرگ» و «چیوتل اجیوفور» ساخته است. «والبرگ» نقش «ایوان مک کالی» را بازی می‌کند، مردی مشکل دار که متوجه می‌شود توهمات او در واقع خاطرات زندگی گذشته او هستند.

«ایوان» معتقد است که در شرایط سخت خود تنها است، تا زمانی که با یک جامعه مخفی از تناسخ گرایان روبرو شود ، که او را در بین خود می‌پذیرند – به شرطی که بتواند صلاحیت خود را ثابت کند.

بهترین فیلمهای علمی تخیلی 2021-بی نهایت- مارک والبرگ و چیوتل اجیوفور

 

8- وویجرها (Voyagers)

امتیاز: 5.4 (10376 رأی)

ژانر: علمی تخیلی، درام

«وویجرها»(Voyagers) یک تریلر علمی تخیلی کوچک هوشمند و موثردر مورد بهترین نقشه‌های دانشمندان است که با هورمون‌های نوجوانی و ضعف انسانی و بنیان خانواده در حال فروپاشی روبرو می‌شوند.

احتمالاً پیش‌نویس «وویجرها»(Voyagers) عرضه موضوعات کمتری را برای تماشاگران دارد که در آن چگونگی تمایل جوامع به سوی «زک‌ها» در هنگام گوش دادن به سلا ها وجود دارد، اما در هر صورت این فیلم در نمایش یک فضای خاص هیجان انگیز کوچک و فضایی موفق می‌شود.

بهترین فیلمهای علمی تخیلی 2021-وویجرها

 

9- سعادت (Bliss 1)

امتیاز: 5.3 (14348 رأی)

ژانر: علمی تخیلی، کمدی، عاشقانه

آیا «سعادت»(Bliss) در برخی از جنبه‌های جایگزین شبه آینده‌ای اتفاق می‌افتد یا در جهان معاصر؟ این سوال اصلی فیلم است‌، اگر برای خودمان این سوال پیش نیاید.

در خوشبختی «اوون ویلسون» و «سلما هایک» در نقش یک زوج هستند که یا دریچه ای از یک مدینه فاضله تله کینتیک را کشف کرده‌اند یا در حال دور شدن از یک عامل توهم‌زا هستند.

ما آنقدر در دنیای «سعادت»(Bliss) گم می‌شویم که تمایلی به ترک سالن سینما نداریم. گاهی اوقات استعاره جالب تر از چیزی است که سعی در توضیح آن داریم.

بهترین فیلمهای علمی تخیلی 2021-سعادت-اوون ویلسون و سلما هایک

منابع:

Vulure, Looper, SF Chronocles, Popsugar, Esquire

 

خبرهای مرتبط:


بهترین فیلم های علمی تخیلی سال 2020 کدامند؟


 

بهترین فیلم های ژانر علمی-تخیلی تاریخ سینما

 

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو