از بین بردن جوش صورت فوری با مواد طبیعی و خانگی

از بین بردن جوش صورت فوری با مواد طبیعی و خانگی


منبع: زیبامون

192

1398/4/31

20:43


برای از بین بردن جوش صورت روش های خانگی و فوری زیادی وجود داره که در این بخش از زیبامون چندتا از این روش ها رو معرفی کرده ایم. با ما همراه باشید.

از بین بردن جوش صورت فوری با مواد طبیعی و خانگی

آکنه و جوش صورت یکی از مشکلات پوستی بسیار رایجی هست که تقریبا تمام افراد برای یک بار هم که شده آن را تجربه کرده اند. اگرچه روشها و درمان های خیلی زیادی برای از بین بردن جوش صورت وجود داره اما استفاده از مواد طبیعی و روش های خانگی نه تنها اثربخشی بهتری داره بلکه عوارض جانبی کمتری هم داشته و خیلی سریع باعث بهبود جوش صورت میشه.

با ما در این بخش از زیبامون همراه باشید و با 4 درمان فوری برای جوش صورت آشنا شوید.

 

درمان فوری جوش صورت با روغن درخت چای

روغن درخت جای که از برگهای درخت Melaleuca استخراج میشه و بومی کشور استرالیا هست. این روغن توانایی بسیار بالایی در از بین بردن باکتری ها و التهاب پوست داره و با از بین بردن 2 نوع باکتری که از عوامل اصلی ایجاد کننده جوش صورت هستند، تاثیر خیلی خوبی در درمان فوری جوش صورت داره. ژل ها و کرم های حاوی 5 درصد روغن درخت چای میتونن یک درمان خیلی عالی و موثر برای جوش صورت باشند.

 

روغن درخت چای

 

برای استفاده از روغن درخت چای برای درمان جوش صورت باید 1 واحد روغن درخت چای رو با 9 واحد آب ترکیب کنید و سپس با یک توپ پنبه ای این ترکیب رو بر روی پوست صورت و روی جوش ها بمالید. این کار رو 1 تا 2 بار در روز تکرار کنید تا جوش صورت درمان بشه.

فواید روغن درخت چای

 

درمان فوری جوش صورت با چای سبز

چای سبز نه تنها فواید و مزیت های خیلی زیادی برای بدن داره بلکه میتونه برای حفظ سلامت پوست هم بسیار مفید و موثر باشه. چای سبز حاوی مقادیر خوبی از فلاونوئید و تانن هست که برای مبارزه با باکتری و التهاب پوست بسیار مفید هستند. علاوه بر این چای سبز حاوی آنتی اکسیدان بسیار بالایی نیز هست و که برای مبارزه با التهاب پوست، کاهش تولید چربی پوست و مراقبت از پوست در برابر رادیکال های آزاد بسیار مفید است.

 

چای سبز

 

استفاده از محصولات مراقبت از پوست حاوی عصاره چای سبز میتونه تاثیر خوبی در درمان جوش و آکنه داشته باشه. علاوه بر این میتونید از چای سبز خالص به طور مستقیم هم برای پوست استفاده کنید.

 برای این منظور باید مقداری چای سبز رو در ظرف آب در حال جوش بریزید و اجازه بدید به مدت 3 تا 4 دقیقه در این آب باقی بمونه. صبر کنید تا چای سبز سرد بشه و چای رو درون یک بطری اسپری بریزید. حالا چای سبز سرد شده رو بر  روی پوست و جوش صورت اسپری کنید و اجازه بدید به مدت 10 دقیقه یا شب تا صبح روی پوست بمونه و بعد پوست رو شست و شو بدید.

این کار رو 1 تا 2 بار در هفته تکرار کنید تا جوش صورت به طور کامل درمان بشه. بطری اسپری حاوی چای سبز رو حتما در یخچال نگه داری کنید.

چای سبز و زیبایی پوست

 

درمان فوری جوش صورت با ژل آلوئه ورا

ژل آلوئه ورا یکی دیگه از درمانهای طبیعی، خانگی و فوری برای جوش صورت هست که کمک میکنه تا پوستی سالم، شاداب و بدون جوش داشته باشید. این ژل برای مبارزه با باکتری ها، کاهش التهاب و درمان زخم ناشی از جوش بسیار مفید و موثر است. شاید به همین دلیل هست که استفاده از ژل آلوئه ورا یکی از درمان های خانگی محبوب برای انواع مشکلات پوستی مورد استفاده قرار می گیره.

 

ژل آلوئه ورا

 

برای استفاده از این روش خانگی باید ابتدا ژل داخل برگ آلوئه ورا رو با قاشق جدا کنید و ژل رو به طور مستقیم روی پوست و جوش صورت قرار بدید. این روش رو روزانه 1 تا 2 بار تکرار کنید تا نه تنها جوش صورت درمان بشه بلکه پوستی شاداب تر و سالم تر هم داشته باشید.

خواص معجزه آسا آلوئه ورا برای مراقبت از پوست

 

 

مطالب پیشنهادی و مرتبط:

جوش سرسیاه - رفع فوری و سریع جوش سر سیاه - ویدیو

پوست صاف و بدون آکنه با محلول ضدجوش و اسکار

درمان سریع زخم جای جوش، روش های خانگی و موثر

درمان جوش صورت فوری

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو