طرز تهیه خاگینه گردو با طعمی خوشمزه و دلپذیر

منبع: آرگا

144

1400/5/12

18:12


با طرز تهیه خاگینه گردو در این مطلب آشپزی آرگا آشنا می شوید که طعم عالی و خوشمزه ای دارد و امیدواریم این دسر خوشمزه و آسان را تهیه و در کنار خانواده نوش جان نمایید.

خاگینه یک غذای ساده و طرز پخت راحتی می باشد که می توان به عنوان صبحانه، میان وعده، دسر و یا عصرانه سرو کرد و در کنار چای نوش جان کرد. این وعده غذایی در شهرهای مختلف به شکل های گوناگونی پخت می شود. البته این نوع خاگینه بیشتر در تبریز مورد استفاده قرار گرفته است. خاگینه جزو میان وعده های غذای خوش طعم محسوب می شود که می توان آن را در ماه رمضان تهیه و میل کرد. که در این مطلب از مجله آرگا برای شما عزیزان طرز تهیه خاگینه گردو را آموزش می دهیم.

در مطالب قبلی با تهیه خاگینه هویج و خاگینه پیاز آشنا شدید، در این مطلب آشپزی به نحوه تهیه خاگینه گردو به روش خانگی پرداخته ایم. یک میان وعده سریع که با موادی همچون آرد، تخم مرغ، گردو و شیره تهیه می شود و در کنار پخت آسان و سریع، طعم فوق العاده ای دارد.

مواد لازم

  • تخم مرغ : ۳ عدد
  • روغن : به مقدار لازم
  • آرد : ۴ قاشق غذا خوری
  • پودر گردو : ۶ قاشق غذا خوری
  • شکر: ۱ لیوان
  • ماست : ۴ قاشق غذاخوری
  • آب : ۲ لیوان
  • زعفران : یک سوم قاشق چای خوری
  • بکینگ پودر : ۱ قاشق غذا خوری
  • وانیل : نصف قاشق چای خوری

آشنایی با طرز تهیه خاگینه گردو

طرز تهیه خاگینه گردو در منزل

ابتدا شیره خاگینه را درست کنید. که باید آب و شکر را در قابلمه ای بریزید و روی حرارت بگذارید تا زمانی که شکرها داخل آب حل شوند. بعد از آن زیر شعله را کم می کنیم تا شیره قوام بیاید و سپس زعفران دم کرده را به مواد اضافه کرده و خاموش می کنیم و می گذاریم شیره سرد شود.

پس از آن تخم مرغ ها را با همزن کاملا مخلوط کنید و بعد از آن ماست را اضافه کرده و کامل هم می زنیم تا با هم مخلوط شوند. سپس آرد الک کرده را آهسته به مواد اضافه کرده و هم می زنیم و بعد بکینگ پودر و پودر گردو و وانیل را اضافه و مخلوط کنید تا مواد یکدست شود و گلوله نشود.

قابلمه ای تفلون برداشته و داخلش روغن می ریزیم و روی حرارت بگذارید. باید روغن به حدی باشد که گردوها نسوزد. بعد مواد را درون تابه ریخته و در آن را می گذاریم و شعله را کم می کنیم تا مواد به خوبی پخته شود.

در گام بعدی تهیه خاگینه گردو هر دو طرف خاگینه را همانند کوکو سرخ کنید، زمانی که کامل سرخ شد از قابلمه خارج کنید. در نهایت نیز شیره سرد شده را روی خاگینه ریخته و صبر کنید تا خوب جذب خاگینه شود و به خوردش برود.

آشنایی با طرز تهیه خاگینه گردو

نکات طلایی پخت خاگینه

  1. شما برای توانید برای طرز تهیه خاگینه گردو از تزیین دارچین و گردو هم استفاده نمایید.
  2. نکته قابل ذکر برای تهیه خاگینه باید شیره آن کاملا سرد شود و بعد رویش بریزید و اگرنه ممکن است خمیر شود.
  3. همچنین شما دوستان می توانید از شیره انگور و یا شهدی دیگر به جای شکر و آب استفاده نمایید.
  4. حواستان باشد روغن داخل ماهیتابه کم نباشد که خاگینه بسوزد.
  5. این وعده غذایی لذیذ را می توانید هم به صورت گرم و هم به شکل سرد سرو و نوش جان نمایید.

روش پخت و طرز تهیه خاگینه گردو

ضمن سپاس از همراهی با این مطلب آشپزی، در صورت علاقمندی به آماده کردن دسرهای لذیذ دیگر همانند دسر نان سوخاری و دسر شعریه می توانید کلیک نمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو