فیلم های فاز چهارم دنیای سینمایی مارول

منبع: فوت و فن

165

1400/5/14

17:52


فیلم های فاز چهارم دنیای سینمایی مارول

دنیای سینمایی مارول برنامه­های بسیار بزرگی برای آینده خود در نظر دارد. در زیر، لیستی از فیلم­های فاز چهارم دنیای سینمایی مارول قرار دارد. تعدادی از این فیلم­ها، آثاری هستند که کمپانی مارول در حال تولید و ساخت آنها است و برخی از آنها نیز هنوز در ابتدای راه توسعه هستند و تاریخ دقیق اکران آنها نامشخص است.

 

فیلم Shang-Chi And The Legend Of The Ten Rings (شانگ-چی و افسانه ده حلقه)

تاریخ اکران: ۳ سپتامبر ۲۰۲۱

در طی این سال­ها که از عمر دنیای سینمایی مارول می­گذرد، این استودیو چندین ژانر مختلف را امتحان کرده و ساخته است. از ژانر هیجان­انگیز و رازآلود در فیلم Captain America: The Winter Solider (کاپیتان آمریکا: سرباز زمستانی) تا ژانر نوآر در فیلم Iron Man 3 (مرد آهنی ۳) اما استودیو مارول در فاز چهارم، اولین فیلم این دنیای سینمایی در ژانر کونگ­فو را به طرفداران خود عرضه می­کند. این کمپانی در حال توسعه و ساخت فیلمی در مورد قهرمانی به نام شانگ-چی، استاد هنرهای رزمی است. در سال ۲۰۱۹، مارول استودیو، دستین دنیل کرتون را برای کارگردانی این اثر برگزید. همانند دیگر کارگردان­هایی که قبلا در پروژه­های مارول حضور داشتند، کرتون نیز تجربه چندانی در ساخت فیلم­های بلاک­باستری ندارد اما عنوانین قابل­توجهی را ساخته است که شامل فیلم مستقل Short Term 12 (12 موقتی) و فیلم درام Just Mercy (فقط رحمت) است. همانطور که از عنوان فیلم شانگ-چی و افسانه ده حلقه مشخص است، این فیلم در مورد رویارویی ابرقهرمان داستان یعنی شانگ-چی با سازمانی اهریمنی به نام ده حلقه است. بنابر گزارش­ها، سیمو لیو قرار است نقش شانگ-چی را به تصویر بکشد و تونی لیونگ نیز برای ایفای نقش ماندرین به خدمت گرفته شده است. آکوافینا نیز قرار است نقش کاراکتری به نام کتی را بازی کند.

فیلم The Eternals (اترنالز)

تاریخ اکران: ۵ نوامبر ۲۰۲۱

نسبت به کمیک­های مارول، دنیای سینمایی مارول از نقطه نظر فیلم­های کهشکانی و کیهانی هنوز در ابتدای راه قرار دارد. اگرچه، ما تاکنون چندین فیلم از مجموعه فیلم­های Thor (ثور) و Guardians of the Galaxy (نگهبانان کهکشان) را دیده­ایم و فیلم Captain Marvel (کاپیتان مارول) نیز فرصت­های جدیدی را به ارمغان آورده اما همچنان هزاران هزار کاراکتر و موجود در دنیای کهکشانی کمیک­های مارول قرار دارد که می­توانند راه خود را این دنیای سینمایی باز کنند. فیلم اترنالز یکی از گام­های شگرف در راستای رسیدن به این هدف است. قبلا قرار بود تا سکان کارگردانی فیلم Black Widow (بیوه سیاه) در دست کلویی ژائو قرار بگیرد اما این اتفاق رخ نداد و کمپانی مارول تصمیم گرفت تا کارگردانی فیلم اترنالز یا جاودانگان را به او بدهد. داستان فیلم اترنالز در مورد نژادی از انسان­های اولیه است که توسط بیگانه­هایی خدا مانند به نام سلستیالز خلق شده­اند. بازیگران فیلم شامل ریچارد مادن در نقش آیکاریس، کمیل نانجیانی در نقش کینگو، لورن ریدلوف در نقش ماکاری، برایان تاری هنری در نقش فاستوس، سلما هایک در نقش آجک، لیا مک­هیو در نقش اسپریت، دان لی در نقش گیلگامش، جما چان در نقش سرسی، بری کیوگان در نقش دریوگ، کیت هرینگتون در نقش دن وایتمن ملقب به شوالیه سیاه یا بلک نایت و آنجلینا جولی در نقش تنا است.

فیلم Spider-Man: No Way Home (مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست)

تاریخ اکران: ۱۷ دسامبر ۲۰۲۱

گرچه این فیلم از لحاظ فنی فیلمی محصول کمپانی سونی محسوب می­شود و در طی این مدت، فیلم­های مجموعه مرد عنکبوتی در دنیای سینمایی مارول همیشه متفاوت بودند. موفقیت فیلم Spider-Man: Far From Home (مرد عنکبوتی: دور از خانه) سبب شد تا کمپانی مارول و سونی به دنبال ساخت دنباله­ای برای آن باشند اما ظاهرا در مسیر انجام این کار با مشکلاتی در مورد قرارداد بین خودشان مواجه شدند که به قطع همکاری این دو کمپانی نیز نزدیک شده بود و حتی امکان داشت تا آینده مرد عنکبوتی در دنیای انتقام­جویان نیز از بین برود. خوشبختانه، مسائل بین دو کمپانی بر طرف شد و اکنون فیلم مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست قرار است در دسامبر ۲۰۲۱ اکران شود.

جان واتس که دو فیلم قبلی این مجموعه را کارگردانی کرده است، سکان­دار کارگردانی فیلم است و تام هولند و زندیا نیز قرار است در نقش پیتر پارکر ملقب به مرد عنکبوتی و ام­جی نقش­های خود را بازآفرینی کنند. در حال حاضر از داستان و موضوع فیلم اطلاعاتی در دسترس نیست اما انتظار می­رود که فیلم ادامه داستان فیلم قبلی را در پیش بگیرد که در آن، مرد عنکبوتی باید با عواقب و خطرات لو رفتن هویتش و همچنین مسئولیت حمله تروریستی به لندن روبه­رو شود. علاوه بر این، این احتمال نیز می­رود که فیلم با موضوعاتی همچون جهان­های چندگانه دست و پنجه نرم کند و شاهد بازگشت کاراکترهایی همچون الکترو و داک آک از فیلم­های قبلی مرد عنکبوتی باشیم.

فیلم Doctor Strange In The Multiverse Of Madness (دکتر استرنج در چند جهانی دیوانگی)

تاریخ اکران: ۲۵ مارس ۲۰۲۲

به نظر می­رسد که یکی از برنامه­های دنیای سینمایی مارول برای پیشرفت خود، ترکیب کردن پروژه­های قبلی با پروژه­های جدید و در حال ساخت است. با این کار، آنها علاوه بر اینکه همه چیز را به صورت مداوم تازه و جدید می­کنند، کاراکترهایی که ما قبلا آنها را دیده و عاشق آنها شده­ایم را دوباره برای ما به تصویر می­کشند. این مورد درباره فیلم دکتر استرنج به خوبی صدق می­کند. فیلم دکتر استرنج ۲، چهارمین فیلم از فاز چهارم دنیای سینمایی مارول است. در ابتدا قرار بود تا اسکات دریکسون بر روی صندلی کارگردانی فیلم بنشیند اما با توجه اختلاف نظرها با کمپانی مارول، سرانجام اعلام شد که سمی ریمی برای کارگردانی این فیلم انتخاب شده است. با اینکه هنوز مشخص نشده که چه کاراکتری آنتاگونیست فیلم خواهد بود اما بنابر گزارش­ها، دکتر استرنج با بازی بندیکت کمبربچ با اسکارلت ویچ با بازی الیزابت اولسن همکاری خواهد کرد. علاوه بر این، اتفاقات این فیلم مستقیما به اتفاقات سریال WandaVision (وانداویژن) که از سرویس دیزنی پلاس پخش شد، مرتبط است. بندیکت ونگ و چیویتل ایجوفور که در فیلم اول دکتر استرنج ایفای نقش کردند، بار دیگر نقش­های خود را در فیلم دوم بازآفرینی خواهند کرد. زوچیتل گومز نیز نقش میس آمریکا چاوز را به تصویر خواهد کشید.

فیلم Thor: Love And Thunder (ثور: عشق و رعد)

تاریخ اکران: ۶ می ۲۰۲۲

برای مدت بسیاری، این گونه گمان می­رفت که استودیو مارول، مجموعه فیلم­های قهرمانان خود را بیش از ۳ فیلم ادامه نخواهد داد و این موضوع در رابطه با فیلم­های مرد آهنی و کاپیتان آمریکا صادق و بارز است اما خدای رعد این قانون را نقض می­کند. همانطور که همه می­دانند، کریس همسوورث، بازیگر نقش ثور، چندان فیلم اول و دوم ثور را دوست ندارد اما تجربه او در ساخت فیلم Thor: Ragnarok (ثور: رگناروک) به طور کلی دیدگاه او نسبت به ایفای این نقش را عوض کرده است. چهارمین فیلم از مجموعه فیلم­های ثور قرار است در سال ۲۰۲۲ با عنوان ثور: عشق و رعد به اکران دربیاید.

به طور قطع، یکی از دلایلی که کمپانی مارول تصمیم به ساخت فیلم چهارم ثور گرفته، تایکا وایتیتی است. این کارگردان که سکان­دار فیلم بسیار تحسین­شده ثور: رگناروک بوده، قرار است کارگردانی فیلم چهارم را نیز در دست داشته باشد. بنابر گزارش­ها، داستان فیلم ثور ۴ پس از اتفاقات فیلم Avengers: Endgame (انتقام­جویان: پایان بازی) رخ می­دهد و ثور به دنبال پیدا کردن هدفی تازه است. علاوه بر کریس همسوورث، دیگر بازیگران فیلم شامل تسا تامپسون در نقش والکیری و ناتالی پورتمن در نقش جین فاستر است. در فیلم ثور ۴، والکیری اکنون پادشاه ازگارد است و جین فاستر نیز تبدیل به مایتی ثور خواهد شد. کریستین بیل نیز قرار است ضدقهرمان اصلی فیلم به نام گور، قصاب خدایان را به تصویر بکشد.

فیلم Black Panther: Wakanda Forever (پلنگ سیاه: واکاندا تا ابد)

تاریخ اکران: ۸ جولای ۲۰۲۲

در آگوست ۲۰۲۰، همه از خبر درگذشت چادویک بوزمن شوکه شدند. این بازیگر به مدت چهار سال درگیر سرطان بوده و این موضوع را مخفی نگه داشته است. او موفق شد تا در این مدت، در فیلم­هایی همچون Black Panther (پلنگ سیاه) و Avengers: Infinity War (انتقام­جویان: جنگ ابدیت) و انتقام­جویان: پایان بازی نقش­آفرینی کند. او قبل از اینکه فرصت حضور در فیلم پلنگ سیاه ۲ را داشته باشد، در سن ۴۳ سالگی دار فانی را وداع گفت.

با اینکه این موضوع سبب شده تا وضعیت فیلم پلنگ سیاه ۲ نامعلوم باشد اما رایان کوگلر برای کارگردانی و نوشتن فیلمنامه این فیلم با کمپانی قرارداد بسته است. انتظار می­رود که در این فیلم شاهد بازگشت بازیگران فیلم قبلی همچون لوپیتا نایونگو، دانای گوریرا، لتیتیا رایت، وینستون دوک، آنجلا باست و مارتین فریمن باشیم اما هنوز هیچ چیزی تایید نشده است.

فیلم The Marvels (مارول­ها)

تاریخ اکران: ۱۱ نوامبر ۲۰۲۲

با توجه به اینکه فیلم Captain Marvel (کاپیتان مارول) در سال ۲۰۱۹، اولین موفقیت میلیارد دلاری استودیو مارول را رقم زد، انتظار ساخت دنباله آن چندان دور از ذهن نبود. اما همانند فیلم پلنگ سیاه ۲، به نظر می­رسد که این استودیو عجله زیادی برای ساخت این فیلم ندارد. طرفداران برای دیدن دوباره بری لارسون در قامت کاپیتان مارول باید حداقل تا سال ۲۰۲۲ صبر کنند اما احتمال این نیز وجود دارد که این کاراکتر را در فیلم­های قبلی فاز چهارم مارول حضور پیدا کند.

بنا بر اعلام استودیو مارول، نیا داکوستا که کارگردانی فیلم Little Woods و Candyman را در کارنامه دارد، سکان­دار کارگردانی فیلم کاپیتان مارول ۲ است. با اینکه همه چیز در مورد داستان فیلم نامشخص است اما انتظار می­رود که شاهد حضور تیونا پاریس در نثش مونیکا رامبوا خواهیم بود. او این نقش را در سریال وانداویژن ایفا کرده است.

فیلم Ant-Man And The Wasp: Quantumania (انت­من و واسپ: کوانتومانیا)

تاریخ اکران: ۱۷ فوریه ۲۰۲۳

با اینکه برای مدتی، سرنوشت مجموعه انت­من در ابهام قرار داشت اما سرانجام در سال ۲۰۲۰ بود که استودیو مارول از قصدش برای ساخت فیلم سوم این مجموعه پرده برداشت. فیلم انت­من و واسپ: کوانتومانیا، اولین فیلم استودیو مارول در سال ۲۰۲۳ خواهد بود. کارگردان دو فیلم قبلی مرد مورچه­ای، کارگردانی این فیلم جدید را برعهده خواهد داشت. بازیگران این فیلم شامل پاول راد، اونجلین لیلی، مایکل داگلاس و میشل فایفر است.

فیلم Guardians Of The Galaxy Vol. 3 (نگهبانان کهکشان بخش ۳)

تاریخ اکران: ۵ می ۲۰۲۳

در ابتدا قرار بود تا فیلم نگهبانان کهکشان بخش ۳ یکی از اولین فیلم­هایی باشد که در فاز چهارم دنیای سینمایی مارول به نمایش در می­آیند اما با توجه به خروج جیمز گان از صندلی کارگردانی این فیلم، توسعه آن بسیار عقب افتاد. جیمز گان بعد از این به سراغ کارگردانی فیلم The Suicide Squad 2 (جوخه انتحار ۲) محصول کمپانی دی­سی رفت اما به نظر می­رسد که به تازگی، بار دیگر او سکان­دار فیلم نگهبان کهکشان ۳ شده است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو