با توجه به این موضوع امکان کاشت نهال آن در تمام نقاط ایران وجود دارد. تنها کافی است قبل از کاشت نهالی متناسب با شرایط اقلیمی و جغرافیایی منطقه تهیه کرد.‌ کاشت نهال گردو و نوع آن از لحاظ میزان باردهی و حتی جنبه اقتصادی و سرمایه گذاری آن اهمیت بسیار زیادی دارد.

به همین دلیل خرید انواع ارقام پیوندی نهال گردو همواره مورد توجه باغداران قرار می‌گیرد. بر این اساس قطعاً نکته‌ای در کاشت نهال‌های پیوندی گردو وجود دارد که اهمیت خاصی به آن بخشیده و خرید انواع ارقام پیوندی نهال گردو را با درصد قابل توجهی همراه ساخته است. در  ادامه مهم‌ترین ارقام پیوندی نهال گردو را معرفی می‌کنیم اما قبل از هر چیزی بهتر با دلایل لزوم کاشت نهال کردو پیوندی آشنا شوید.

مزایای خرید انواع ارقام پیوندی نهال گردو

همان طور که از نام نهال گردو پیوندی بر می‌آید این نهال حاصل ترکیب و ادغام دو گونه است و توسط متخصصان این حوزه اصلاحات ژنتیکی خاصی روی آن صورت گرفته است. نکته مهم در مورد این گونه نهال این است که با هدف افزایش میزان باردهی و بهره‌وری اصلاح نژاد می‌شود و این همان دلیل برتری نهال پیوندی نسبت به نهال‌های معمولی پایه بذری است.

این نهال علاوه بر باردهی عالی از کیفیت میوه بهتری برخوردار است. مغز میوه نهال پیوندی گردو کاملاً پر بوده و از ارزش غذایی فوق العاده‌ای برخوردار است. نهال پیوندی گردو برای باغدارانی مناسب است که قصد احداث نهالستان را دارند اما هزینه و سرمایه اولیه آن‌ها محدود است. علاوه بر این که خرید انواع ارقام پیوندی نهال گردو با قیمت مناسب‌تری نسبت به نهال‌های دیگر انجام می‌شود، سال آوری نیز در بین این نهال‌ها دیده نمی‌شود و یا حداقل بسیار کمتر از نهال‌های معمولی معمولی است.

باردهی نهال‌های پیوندی گردو نیز سه برابر نهال‌های معمولی است. با این حساب هزینه تولید گردو پیوندی به شدت کاهش یافته و به علت باردهی عالی از ارزش مالی بسیار زیادی برخوردار است. گذشته از اهمیتی که این نهال‌ها در مبحث سرمایه کذاری و سودآوری دارند، مدیریت باغات گردو پیوندی نیز بسیار راحت‌تر است چون در زمان گل دهی و زمان رسیدن محصول اختلالی ایجاد نمی‌شود و همچنین زمان رسیدن به بهره اقتصادی این نهال‌ها کوتاه است. شما می‌توانید با خرید انواع ارقام پیوندی نهال گردو و کاشت آن‌ها باغی یک دست و یکنواخت احداث کند. در ادامه مزایای خرید بهترین نهال‌های پیوندی گردو را معرفی می‌کنیم.

خرید نهال گردو چندلر

نهال چندلر جزو نهال‌هایی است که اصلاح ژنتیکی روی آن صورت گرفته و زادگاه آن کشور آمریکا است این نهال به دلیل تولید بیشترین میزان گردو جزو ارقام پرفروش است. در واقع عملکرد فوق‌العاده این نهال سبب افزایش فروش  آن شده است. بیش از ۹۰ درصد شاخه‌های نهال چندلر پر محصول هستند و این آمار بسیار چشمگیری است. به همین دلیل می‌توان چندلر را جزو ارقام تجاری و پرسود بر شمرد.

نهال چندلر در شرایط اقلیمی نسبتاً گرم تا نسبتاً سرد قابل کشت است اما اگر انتظار بهره‌وری و سوددهی عالی از این نهال را دارید، بهتر است آن را برای مناطق سردسیر انتخاب کنید. نهال چندلر دیر گل است و نسبت به سرما و یخ زدگی مقاومت مطلوبی دارد. حاصل پرورش این نهال میوه‌هایی با پوست کاغذی، درشت، پرمغز با درصد چربی بالا و رنگ روشن، می‌باشد. همین کیفیت بالای میوه چندلر سبب افزایش فروش و سوددهی آن شده است.

نهال گردو

هر نهال چندلر بعد از بلوغ حدود ۵۰ تا ۷۰ کیلو بار می‌دهد  و تا ۵۰ سال نیز باردهی اقتصادی دارد. بعد از این زمان نیز می‌توان از چوب بسیار باکیفیت درخت آن بهره اقتصادی برد.‌ زمان کاشت این نهال با توجه به شرایط آب و هوایی متفاوت است. اگر در مناطق گرمسیر قصد احداث نهالستان را دارید باید نهال چندلر را در فصل پاییز و اواخر مهر بکارید. فصل مناسب کاشت آن در مناطق سردسیر نیز اسفند ماه می‌باشد.

این نهال باید در سال‌های اول کاشت به خوبی رسیدگی شود. بنابراین باید در هرس کردن، آبیاری، کودهی و غیره دقت لازم را داشته باشید. به این نکته مهم توجه کنید که چندلر برای باردهی حتماً به گرده افشانی نیاز دارد. برای همین به ازای هر ده نهال چندلر یک نهال گرده افشان لحاظ کنید. معمولاً برای گرده افشانی چندلر از نهال فرانکت استفاده می‌شود. در خرید نهال گردو چندلر حتماً به مسئله گرده افشانی توجه کنید.

خرید نهال گردو فرنوز

نهال  فرنوز با اصالت فرانسوی جزو نهال‌های پیوندی پر بازده است. از آنجا که این نهال در برابر سرما مقاوم بوده و دیر گل و دیر میوه است برای کاشت در مناطق سردسیر گزینه ایده آلی است. این نهال قابلیت کشت در ارتفاع بالاتر از ۱۸۰۰ متر از سطح دریا را دارد. فرنوز دارای میوه‌ای با طعم عالی و مغز روشن است، به همین خاطر برای مصارف خوراکی مناسب می‌باشد.

ضخامت پوست گردو فرنوز نیز نازک بوده و مغز آن به راحتی جدا می‌شود. فصل کاشت این نهال مانند سایر نهال‌های گردو  بر اساس نوع منطقه از اواخر پاییز تا اواخر زمستان متغیر است. در هر صورت باید نیاز سرمایی این نهال تأمین شود. به همین خاطر قبل از خرید نهال گردو فرنور یا هر نهال پیوندی گردو حتماً موقعیت منطقه کاشت را در نظر بگیرید چون سرما اصلی‌ترین نیاز برای رشد این نهال‌ها است.

شما می‌توانید به ازای هر هکتار نهالستان فرنوز ۸ تن محصول برداشت کنید. البته این میزان در شرایطی است که نهال‌ها به بلوغ رسیده باشند و رسیدگی به آن‌ها به درستی انجام سود. اگر از نهال فرنوز به خوبی مراقبت کنید، می‌توانید از آن عمر اقتصادی بیش از صد سال انتظار داشته باشید. منظور از این مراقبت آبیاری اصولی، نور کافی، جلوگیری از آفت و بیماری می‌باشد.

هر چند نهال فرنوز مقاومت خوبی در برابر آفت و بیماری دارد. اگر باردهی بیشتر این نهال برایتان اهمیت دارد باید به فکر درخت گرده افشان برای آن باشید. این نهال با کشت دیم به رشد موفقیت آمیز نمی‌رسد. نه تنها در مورد نهال فرنوز بلکه هنگام خرید انواع ارقام پیوندی نهال گردو به  کشت دیم  فکر نکنید.

خرید نهال گردو

خرید نهال گردو خوشه‌ای

نهال گردو خوشه‌ای به نهالی گفته می‌شود که میوه آن به صورت خوشه و دسته جمعی می‌باشد. این نهال جزو بهترین نهال‌های گردو در کشور شناخته می‌شود و به دلیل بازدهی عالی و سوددهی منتسب جرو پرفروش‌ترین نهال‌های گردو پیوندی است.‌ نهال خوشه‌ای برای کشت در مناطق سردسیر مناسب است. این نهال در سال اول کاشت به باردهی می‌رسد. اگر قصد احداث باغ را دارید، خرید نهال گردو خوشه‌ای بهترین انتخاب است.

این نهال علاوه بر پرمحصول بودن در برابر آفت و بیماری مقاوم است و شرایط کاشت ایده آلی را برای باغداران به ارمغان می‌آورد. اگر در احداث باغ و یا نهالستان با نهال خوشه‌ای شرایط کاشت مانند فاصله بین نهال‌ها و نکات مراقبتی دیگر را به درستی رعایت کنید به یک نتیجه عالی خواهید رسید. جالب‌ترین نکته در خصوص نهال  خوشه‌ای این است که میوه آن بعد از این کاملاً برسد از پوست سبز رنگ آن جدا شده و به زمین می‌افتد.

خرید عمده انواع ارقام  پیوندی نهال گردو شناسنامه دار جهاد کشاورزی

اگر  قصد احداث باغ و یا  نهالستان را دارید و یا اگر به دنبال یک مسیر مطمئن برای  سرمایه گذاری هستید، کاشت نهال پیوندی گردو و خرید آن از نهالستان پالیز کردو بهترین انتخاب است. نهالستان پالیز گردو معتبرترین مرکز فروش انواع ارقام نهال گردو است که بیش از نیم قرن تجربه دارد و تمام نهال‌های خود را با شناسنامه و لیبل جهاد کشاورزی ارائه می‌دهد.جهت ارائه مشاوره رایگان و راهنمایی شما عزیزان در خصوص انتخاب و خرید نهال میوه مناسب می‌توانید از طریق درگاه‌های زیر با ما در ارتباط باشید.

وب‌سایت تخصصی خرید و فروش انواع ارقام تجاری نهال گردو :‌ palizgerdo

وب‌سایت تخصصی خرید و فروش انواع ارقام تجاری نهال میوه :‌ paliznahal

شماره تماس ها: ۰۹۰۲۱۸۳۲۳۹۳ / ۰۹۱۴۱۸۳۲۳۹۳ / ۰۹۳۳۱۸۳۲۳۹۳ / مهندس سعید قاسمی

آدرس: آذربایجان غربی، شهرستان میاندوآب، کمربندی شمالی، میدان ولایت، اتوبان ولایت