برای درمان چه نوع بیماری هایی باید به دکتر چشم پزشک مراجعه کنیم؟

منبع: نوداد

102

1400/7/13

13:30


چشم پزشکان به صورت کاملا تخصصی مشکلات و بیماری مربوط به چشم را درمان می کند، در همین راستا در این بخش بررسی خواهیم کرد که برای درمان چه نوع بیماری هایی باید به دکتر چشم پزشک مراجعه کنیم؟ تا پایان با ما همراه باشید.

معاینه کامل چشم پزشکی | دکتر گلدیس اسپندار|چشم پزشک|فوق تخصص  قرنیه|فاطمی|گیشا|امیرآباد

چشم پزشک کیست و چه مهارت هایی دارد؟

چشم پزشکی که در اصطلاح علمی آفتالموژی نامیده می شود، به شاخه ای ازرشته پزشکی اطلاق می شود که با آناتومی و بیماری های چشم انسان سرو کار دارد و در تشخیص و درمان مشکلات طبی و جراحی چشم مهارت های لازم را دارد.

یک متخصص چشم پزشک جهت تشخیص صحیح و درمان اصولی وموثر مشکلات و بیماری های چشمی باید به قدر کافی استعداد در درک علوم و ریاضی، توجه به جزئیات، آگاهی از جدیدترین تکنیک ها و ابزارهای پزشکی، تمرکز بر روی کارهای پی در پی، توانایی توضیح دستورات و علائم به کودکان، انجام جراحی های چشم، توانایی ایجاد اعتماد و برقراری ارتباط با بیمار را داشته باشد تا بتواند بهترین عملکرد را در درمان مشکلات چشم داشته باشد.

چشم پزشک چگونه تخصص خود را کسب می کند؟

یک چشم پزشک، ابتدا 4 سال دوره پیش پزشکی را در مقطع کارشناسی تحصیل می کند، سپس 4 سال دوره پزشکی و یک سال دوره انترنی و سه یا چند سال دوره تخصص خود را در زمینه پزشکی، جراحی و مراقبت از چشم می گذراند.

چشم پزشکان فوق تخصص نیز دارای برد قانونی هستند که مدرک فلوشیب خود را طی 2 سال تحصیل در رشته ای خاص مثل جراحی های چشم به دست می آورند.

محل کارچشم پزشکان کجاست؟

دکتر چشم پزشک به صورت مستقل کار می کنند اما برخی از آنها در بیمارستان ها، مراکز درمانی و کلینیک های خصوصی و دولتی نیز به صورت پاره وقت یا تمام وقت طبابت می کنند.

برخی چشم پزشکان علاقه مند به مباحث علمی و آموزشی، در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی به تدریس و انجام تحقیقات علمی می پردازند.

کلینیک چشم پزشکی بینا سبز -کاوش تخصص

وظایف یک چشم پزشک چیست ؟

متخصص چشم پزشک کار تشخیص و بررسی نقص ها، صدمات و بیماری چشم و درمان مشکلات چشم به کمک دارو یا عمل های جراحی و همچنین ارائه راهنمایی های تخصصی و دادن آرامش به بیمار را برعهده دارد.

به طور کلی یک چشم پزشک بیمار را ویزیت می کند، مشکلات چشم را بررسی می کند، دارو تجویز می کند، جراحی انجام می دهد و بر بیمار پس از جراحی نظارت کرده و مراقبت های لازم را به عمل می آورد.

چشم پزشک چه بیماری هایی را درمان می کند؟

یک متخصص چشم پزشک توانایی تشخیص و درمان کلیه مشکلات و بیماری های مرتبط با چشم و پلک را دارد که این بیماری های چشمی قابل درمان توسط چشم پزشک عبارتند از:

● اختلال در بینایی یا از دست دادن بینایی

● ترومای چشم

● انسداد مجاری اشکی کودکان

● افتادگی پلک

● خشکی چشم

کدورت سطح قرنیه

● پیوند قرنیه

● مگس پران ناگهانی

● زخم های با دوام در اطراف چشم

● زخم قرنیه

● بیماری های ارثی چشم

● تنبلی چشم

● بیماری زونا

● فشار داخل چشم

● اختلال انکساری بینایی( دور بینی، نزدیک بینی و دوبینی)

● سرطان چشم( ملانوم)

● بیماری های سطح چشم

● درد و التهابات چشم و آسیب های چشمی

● ضعیف شدن و تار شدن دید

● دیابت یا فشار خون که می تواند بینایی را تحت تاثیر قرار دهد.

● انحراف چشم(استرابیسم)

● لب مروارید

● آب سیاه

● عفونت میکروبی چشم

● نزدیک بینی

● پیرچشمی

● کوررنگی

● گل مژه

● دکولمان شبکیه

چه زمانی باید به متخصصان چشم پزشکی مراجعه کرد؟

درصورتی که فرد هیچ گونه بیماری و مشکل چشمی ندارد، بهتر است به صورت سالانه جهت بررسی وضعیت سلامت چشم های خود به متخصصین چشم پزشک مراجعه کند اما در حالت کلی تا سن 40 سالگی باید سالی یک مرتبه به چشم پزشک مراجعه کرد و از 40 سالگی به بعد با توجه به تجویز دکتر به دفعات بیشتر باید بررسی چشم ها صورت پذیرد.

بسیاری از مشکلات چشم در سنین پیری رخ می دهد، ازاین رو با مراجعه به موقع می توان از بروز مشکلات چشم در کهن سالی جلوگیری کرد.

چه زمانی باید به چشم پزشک مراجعه کنیم؟ آشنایی با مراحل معاینه کامل چشم

دریافت مشاوره آنلاین از چشم پزشکان چگونه است؟

در مواردی که به ویزیت حضوری و بررسی مشکلات چشم نیازی نیست، بیمار می تواند از سایت پذیرش 24 به صورت آنلاین، مشاوره چشم پزشکی از متخصصان این رشته دریافت کند.

متخصصان چشم پزشک وب سایت پذیرش 24 با دریافت حق مشاوره، به شکلی اصولی و همه جانبه از طریق تماس تلفنی یا متنی و حتی تماس تصویری به کاربران در زمینه تفسیر آزمایشات و مستندات پزشکی مشکلات چشمی، جراحی های چشم و پلک ، راهنمایی های لازم را با صبر و حوصله ارائه می دهند.

پذیرش 24 متخصصین چشم پزشک حاذق را از سراسر کشور گردهم آورده تا شما کاربران محترم بتوانید از خدمات مشاوره این متخصصین بهترین استفاده را داشته باشید.

امکان برخورداری از مشاوره آنلاین چشم پزشکان پذیرش 24 به صورت 24 ساعته و حتی در ایام تعطیل هفته برای کاربران وجود دارد.

در پذیرش 24 نزدیک ترین زمان مشاوره آنلاین برای کاربران جهت گفتگو با چشم پزشک انتخابی آنها رزرو می شود.

چگونه بهترین چشم پزشک پذیرش 24 را انتخاب کنیم؟

در صفحه معرفی هر یک از متخصصان چشم پزشک پذیرش 24، بیوگرافی، کلیه سوابق تحصیلی، مدارک دانشگاهی، دانشگاه محل تحصیل، جوایز و افتخارات، آدرس و شماره تماس مطب، تعداد سال های فعالیت پزشکی، تعداد مشاوره های آنلاین، نظرات دیگر کاربران درج شده است.

با مطالعه این موارد و با توجه به اولویت های خود می تواند یک یا چند متخصص چشم پزشک را جهت دریافت مشاوره آنلاین پزشکی انتخاب و رزرو نوبت کنید.

با دریافت مشاوره آنلاین از پزشکان متخصص چشم پزشکی سایت پذیرش 24 از بسیاری از مراجعات غیرضروری به مطب پزشکان که سبب شلوغی و کاهش کیفیت خدمات پزشکی می شود، جلوگیری خواهد شد.

همچنین استفاده از مشاوره آنلاین چشم پزشکی سبب کاهش استرس و اضطراب های برخی افراد در تفسیر آزمایشات خواهد شد.



مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو