مزایای سرمایه گذاری بر روی ملک های داخل و خارج از کشور

منبع: فوت و فن

103

1400/7/15

13:08


مزایای سرمایه گذاری بر روی ملک های داخل و خارج از کشور

آیا از مزایای سرمایه گذاری بر روی ملک‌های داخل و خارج از کشور چیزی می‌دانید؟ یا این که می‌دانید با خرید و فروش املاک چگونه به سود قابل توجهی دست پیدا کنید؟ آیا بهترین شرکت مشاوره خرید و فروش املاک در داخل و خارج از کشور را می‌شناسید؟

ما در این مقاله ضمن بررسی مزایا و معایب این نوع سرمایه گذاری در داخل و خارج از کشور شما را با بهترین مرکز مشاوره خرید و فروش املاک آشنا خواهیم کرد و با خدمات این مرکز آشنا خواهیم ساخت. پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای مطالب همراه ما باشید.

همان طور که می‌دانید سرمایه گذاری از جمله مقوله‌هایی است که اکثر افراد برای داشتن آینده ای مطمئن و بی استرس به دنبال آن هستند و در این راستا غالباً سعی می‌کنند که در مسیری سرمایه گذاری کنند که در آن سود هنگفتی را به دست آورند. خرید طلا، بورس، سهام، املاک و حتی سپرده‌های بانکی از جمله راه‌های پر طرفدار جهت سرمایه گذاری محسوب می‌شوند. هر چند به دلیل بی‌ثباتی اقتصادی در کشور سرمایه گذاری در بورس و دلار نه تنها سودی به همراه نداشته بلکه بسیاری از افراد را متحمل ضرر و زیان کرده است.

سرمایه گذاری در بورس، ارز و طلا نیازمند آگاهی زیاد و آموزش‌های حرفه‌ای و ریسک بالاست. این در حالیست که سرمایه گذاری در املاک نیاز به آموزش و مهارت خاصی ندارد و همه افراد با داشتن سرمایه مورد نیاز، به راحتی می‌توانند ملکی را خرید و فروش کنند و به سود قابل توجهی دست پیدا کنند. به طور کل سرمایه گذاری در املاک را می‌توان به عنوان یکی از بهترین و کم ریسک‌ترین نوع سرمایه گذاری دانست. به همین دلیل این نوع سرمایه گذاری در رتبه اول سرمایه گذاری جهان قرار دارد و در میان مردم بسیار محبوب و پرطرفدار است.

به خصوص در ایران که قیمت زمین و ساختمان روز به روز در حال افزایش است و میزان سوددهی آن نیز به همان نسبت در حال رشد است. به طور مثال ارزش املاک حاشیه خلیج فارس به دلیل رونق اقتصادی و گردشگری نه تنها در ایران بلکه در کشورهای حاشیه خلیج فارس نیز بسیار بالا بوده و متقاصیان زیادی را جهت سرمایه گذاری در این مناطق به خود جذب کرده است. حال ممکن است برای شما سوال پیش آید که سرمایه گذاری بر روی املاک در داخل کشور بهتر است یا خارج از کشور و هر کدام دارای چه مزیت‌هایی است؟ برخی از مزیت‌ها و معایب سرمایه گذاری در املاک داخل کشور و خارج از کشور به شرح زیر است:

مزایا و معایب سرمایه گذاری بر روی املاک ایرانی

از جمله ویژگی‌های مثبت سرمایه گذاری در املاک داخل کشور این است که ملک همیشه ارزش خود را حفط می‌کند و مانند دلار و طلا به مرور زمان دچار رکود و تغییر نمی‌شود. از طرفی برای ملک‌ها امکان تغییر کاربری وجود دارد مثلاً به راحتی می‌توانید یک ملک صنعتی را به یک ملک کشاورزی تغییر دهید و متناسب با شرایط فعلی خود از مزایای آن ملک بهرمند شوید. از دیگر ویژگی‌های سرمایه گذاری در املاک می‌توان به وارداتی نبودن آن اشاره کرد. ملک تنها گزینه‌ای است که نمی‌توان آن را از خارج از کشور وارد کرد؛ در نتیجه هیچ نوع رقابت وارداتی در این زمینه وجود ندارد. از طرفی می‌توان گفت به دلیل داشتن محدودیت ملکی در ایران، املاکی که قابل استفاده هستند بسیار با ارزش بوده و روز به روز بر ارزش و بهای آن افزوده می‌شود.

سرمایه گذاری

شما به سادگی می‌توانید دانش و مهارت لازم در سرمایه گذاری بر روی ملک‌های ایرانی را یاد بگیرید و همانند سرمایه گذاری‌های دیگر نیاز به یادگیری مهارت‌های پیچیده و چالش بر انگیز ندارید. یکی از ویژگی‌های خوب سرمایه گذاری در ملک‌های داخل کشور این است که می‌توانید از تسهیلات بانکی جهت خرید و یا ساخت و ساز آن استفاده نمایید و سپس به راحتی با رهن و اجاره ملک خود، به سود قابل توجهی دست پیدا کنید. از معایب این نوع سرمایه گذاری می‌توان به مستهلک شدن ساختمان، نیاز به سرمایه گذاری کلان و متضرر شدن در صورت وقوع بلایای طبیعی همچون زلزله اشاره کرد.

مزایا و معایب سرمایه گذاری در املاک خارج از ایران

مزایای ملک‌هایی که در خارج از کشور جهت سرمایه گذاری انتخاب می‌شوند بسته به نوع کشور، شرایط اقتصادی آن کشور و عوامل دیگر متفاوت است. بازار املاک در برخی کشورها دارای بازده سرمایه چرخشی هستند. به طور کل می‌توان گفت میزان سوددهی این نوع سرمایه گذاری بالا بوده و مورد توجه بسیاری از سرمایه گذاران ملکی بین المللی می‌باشد این افراد همیشه سعی می‌کنند چندین ملک در کشورهای مختلف خریداری کنند زیرا اولا با این کار از بی‌ثباتی‌های احتمالی در کشور اصلی خود مصون هستند و از طرف دیگر ارزش ملک خارجیشان و بازده سالانه سود و اجاره آن بسیار بیشتر از سرمایه گذاری داخلی خواهد بود.

در واقع شما با خرید املاک خارجی مناسب‌ترین روش را برای حفظ سرمایه و سود بیشتر انتخاب کرده‌اید. از دیگر مزایای سرمایه گذاری ملک‌های خارجی داشتن بیمه است که در صورت بروز هر نوع آسیبی به ملک از سوی دولت آن کشور به صاحب ملک خسارت پرداخت می‌شود. بسیاری از کشورها دارای بی‌ثباتی بازار املاک نیستند و منافع قابل توجهی را نصیب صاحب ملک می‌کنند.

از معایب این نوع سرمایه گذاری می‌توان به نیاز داشتن به سرمایه گذاری کلان، نیاز به آشنایی کامل با فرهنگ، زبان و موقعیت های اقتصادی و گردشگری کشور مورد نظر و مستهلک شدن ملک اشاره کرد.

مرکز تخصصی مشاوره سرمایه گذاری املاک Dobira

سرمایه گذاری

مرکز تخصصی مشاوره سرمایه گذاری املاک Dobira یکی از بزرگ‌ترین و معتبرترین شرکت‌های مشاوره در زمینه خرید و فروش املاک در سطح بین المللی است که به جهت سرمایه گذاری آسان‌تر و مطمئن‌تر به شما عزیزان ارائه خدمت می‌کند. این مجموعه به کمک مشاورین و وکلای خبره و کارآمد خود بهترین راهنمایی‌ها و مشاوره‌ها را جهت خرید املاک در داخل و خارج از کشور به شما ارائه می‌دهد. عمده فعالیت این گروه در کشورهای حاشیه خلیج فارس بوده و در صورت نیاز، برای سرمایه گذاری در املاک سایر کشورها نیز آماده خدمت و مشاوره می‌باشد. برای کسب اطلاعات جامع‌تر و آشنایی بیشتر با این شرکت می‌توانید به سایت Dobira مراجعه کنید و با خدمات این مجموعه بیشتر آشنا شوید.

این گزارش به تنظیم شرکت دوبیرا “Dobira” رسیده است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو