رقابت شگفت‌انگیز یک موتورسیکلت با یک بوگاتی ویرون

منبع: فوت و فن

59

1400/7/25

08:42


رقابت شگفت‌انگیز یک موتورسیکلت با یک بوگاتی ویرون

سال‌هاست که موتورسیکلت‌های فوق‌سریع با سریع‌ترین اتومبیل‌های جهان به رقابت می‌پردازند و نتیجه همواره یکسان است. از آنجا که موتورسیکلت‌ها وزن سبکی دارند و از توان نسبتاً بالایی برخوردار هستند، موتورسیکلت‌ها با سرعت چشمگیری اتومبیل‌های فوق‌سریع را پشت سر می‌گذارند؛ اما در نهایت اتومبیل‌های فوق‌سریع در رقابت‌های طولانی‌تر برنده می‌شوند.

حالا شرکت Kawasaki، تمام دانش خود را به کار گرفته و موتورسیکلت مدل H2R را تولید کرده است.
تاکنون، موتورسیکلت مدل S1000RR شرکت BMW، سریع‌ترین موتورسیکلت جهان محسوب می‌شد که حدود ۲۰۰ اسب بخار توان و ۴۵۸ پوند وزن دارد.

با این حال، موتورسیکلت شرکت Kawasaki، توانی معادل ۳۰۰ اسب بخار دارد و از یک موتور ۱٫۰ لیتری سوپر شارژ ۴ سیلندر بهره می‌برد. این موتورسیکلت نه تنها قدرتمند است، بلکه از فیبر کربن ساخته شده و چارچوبی دارد که باعث کاهش وزن شده و به پیچیدن موتورسیکلت در سر پیچ‌ها کمک می‌کند.
در این رقابت اتومبیل مدل Super Sport بوگاتی ویرون شرکت کرده که به ازای هر تن وزنش، ۶۴۴ اسب بخار توان دارد. این اتومبیل از یک موتور W16 چهار توربو بهره می‌برد. قدرت این اتومبیل در بین تمام چرخ‌ها پخش می‌شود.

با توجه به آنچه گفته شد، فکر می‌کنید کدام وسیله نقلیه برنده این رقابت است. پیشنهاد می‌کنیم ویدئوی زیر را تماشا کنید و برنده را ببینید.
سرعت موتورسیکلت H2R پس از طی نیم مایل به ۲۰۰ مایل در ساعت می‌رسد. این موتورسیکلت الزامات لازم مانند چراغ‌های جلو و چراغ‌های عقب را ندارد و در نتیجه نمی‌توان از آن در زندگی روزمره استفاده کرد. با این حال شرکت Kawasaki اظهار داشته یک مدل مختص خیابان نیز از H2R ارائه خواهد کرد که H2 نامیده می‌شود. هنوز اطلاعات مربوط به توان خروجی این مدل اعلام نشده است؛ اما می‌توان پیش‌بینی کرد این موتورسیکلت، سریع‌ترین موتورسیکلتی خواهد بود که می‌توانید از کارخانه سازنده تهیه کنید.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو