۱۰ کاری که نباید در یادگیری زبان انجام دهید!

منبع: فوت و فن

177

1400/7/25

08:42


همه ما می‌دانیم که برای یادگیری یک زبان جدید و شرکت در یک کلاس زبان آنلاین باید برنامه‌ریزی کنیم. بعد از برنامه ریزی باید استاد مناسب انتخاب کنیم و باتوجه‌به هدف خود، با پشتکار و انگیزه شروع به یادگیری کنیم. تابه‌حال به این موضوع فکر کرده‌اید که برای یادگیری زبان چه‌کارهایی را نباید انجام دهید؟

اگر برای بار n ام در زندگی‌تان شروع به یادگیری یک زبان کرده و پس از مدتی از آن دست کشیده‌اید؛ اگر زبانی را یاد گرفته‌اید ولی در آن پیشرفت نمی‌کنید؛ اگر تجربه خوبی از شروع یادگیری یک زبان جدید ندارید روی صحبت ما دقیقاً با شما دوست عزیز است.

عادات غلط و یا اقدام اشتباه در یادگیری یک زبان و یا شرکت در کلاس‌های آموزش خصوصی زبان به‌سادگی انگیزه و رغبت شما را برای ادامه یادگیری کاسته و از بین می‌برد.

با هم این اقدامات اشتباه را پیدا می‌کنیم:

از قدرت توضیح و تعریف کلمات غافل نشوید!

این نکته بسیار مهم را به‌خاطر داشته باشید که اگر کلمه‌ای را نمی‌دانید می‌توانید آن را توضیح دهید. به‌عنوان‌مثال، ممکن است شما ندانید کتابخانه به زبان ایتالیایی چه می‌شود. در این صورت می‌توانید توضیح دهید که جایی است که در آن کتاب‌های زیادی نگهداری می‌شود و می‌توان در آن به مطالعه پرداخت.

هرگز از شما انتظار نمی‌رود که تمامی لغات را به زبانی که یاد گرفته‌اید بدانید. نکته مهم تلاش برای استفاده از زبانی است که یاد گرفته‌اید.

بیش از اندازه بر تقویت یک مهارت متمرکز نمانید!

یکی از اشتباهات رایج در یادگیری یک زبان تمرکز بیش از اندازه بر یکی از مهارت‌های چهارگانه است. به‌عنوان‌مثال تمام تمرکز بسیاری از زبان‌آموزان برای یادگیری مکالمه صرف می‌شود. این در صورتی است که فرد توانایی نوشتن یک متن ساده به زبان موردنظر را ندارد.

تمرکز بیش از اندازه روی یک مهارت و فراموش‌کردن دیگر مهارت‌ها نه‌تنها به یادگیری کمکی نمی‌کند بلکه ضعف در مهارت‌های دیگر انگیزه ادامه یادگیری را از شما می‌گیرد.

از شر منابع بی فایده خلاص شوید!

به فروشگاه‌های کتاب‌های زبان خارجی که سر می‌زنید، پر از عناوین جذاب و وسوسه‌انگیز و برای خرید هستند. خوب است بدانیم بسیاری از این عناوین جذاب هیچ کمکی به پیشرفت شما در یادگیری زبان می‌کنند. بسیاری از کتاب‌ها و منابع یادگیری زبان شامل محتوای هستند که در زندگی واقعی به‌ندرت استفاده می‌شوند و یا هیچ‌وقت استفاده نمی‌شوند.

بنابراین وقتی شما مدت زمانی را صرف مطالعه این کتاب‌ها می‌کنید و نتیجه‌ای در پیشرفت زبان خود نمی‌گیرید، انگیزه‌ای برای ادامه یادگیری زبان نخواهید داشت.

بیش از اندازه نخوانید!

یکی از تصورات غلط میان زبان‌آموزان افزایش ساعات مطالعه در طول روز است. جالب است بدانید بهترین روش برای یادگیری بهتر زبان و پیشرفت مستمر تمرین و مطالعه روزانه در مدت‌زمان مشخص و کوتاه است. به طور مثال مطالعه روزانه ۱۵ الی ۳۰ دقیقه زبان نتایج بسیار درخشانی را در توانمندی شما در زبان موردنظر به وجود می‌آورد.

منتظر زمان خاص برای صحبت کردن در کلاس زبان آنلاین نباشید!

منتظر زمان طلایی برای صحبت‌کردن به زبان موردنظر نباشید. سر کلاس زبان آنلاین، سعی کنید تاحدی‌که می‌توانید به زبان مقصد خود صحبت کنید و منظورتان را برسانید.

بسیاری از افراد و به‌ویژه درون‌گراها، به سبب ویژگی‌های شخصیتی از صحبت‌کردن در کلاس‌های زبان خجالت می‌کشند. آموزشگاه زبان آنلاین تیکا این مسئله را با آموزش خصوصی زبان آنلاین حل کرده است. در کلاس‌های خصوصی تیکا، تنها زبان‌آموز و استاد زبان حضور دارند. برای اطلاعات بیشتر به سایت tikkaa.ir  سری بزنید و یا با پشتیبانی این سامانه به شماره ۹۱۰۱۶۶۲۰-۰۲۱  تماس بگیرید.

در گرامر غرق نشوید!

یادگرفتن گرامر در زبان موردنظر همیشه از دید زبان‌آموزان یک غول بزرگ و ترسناک است. بدانید و آگاه باشید که تمرکز بیش از اندازه بر گرامر یک زبان توانایی شما برای صحبت به زبان موردنظر را مختل می‌کند.

برای درک بهتر این مثال معروف را به‌خاطر بیاورید؛ شما برای یادگیری زبان مادری خود ابتدا گرامر زبان خود را نیاموختید.

یادگیری خارج از فضای هوشمند را تجربه کنید!

تمامی ابزارهای هوشمند یادگیری مثل کامپیوتر، لپ‌تاپ، تبلت و گوشی هوشمند را که کنار هم بگذارید؛ هیچ‌کدام جای قلم و کاغذ را نمی‌گیرند. سعی کنید یادگیری خارج از این فضا با استفاده از یک دفتر، مداد و یک کتاب دیکشنری را از دست ندهید.

مسئولیت بپذیرید!

مسئولیت یادگیری خود را خودتان بپذیرید. هرگز در این دام نیفتید که مسئولیت تمام‌وکمال یادگیری شما به عهده استاد شما است. انتخاب کردن استاد مناسب بسیار اهمیت دارد، اما تلاش و پشتکار شما برای جستجو و مطالعه که از اهمیت بیشتری برخوردار است. سعی کنید علاوه بر انتخاب استاد متخصص باتوجه‌به هدفتان، برای یادگیری بهتر و پیشرفتتان تلاش کنید.

فراتر از سطح زبان خود پیش نروید!

بسیار مهم است که استاد شما در کلاس زبان آنلاین متناسب با سطح زبان شما صحبت کند. اما فراموش نکنید که این نکته را به سایر ابعاد یادگیری زبان نیز تعمیم دهید. به‌عبارت‌دیگر هرگز از کتاب‌ها و منابعی که فراتر از سطح زبان شما هستند استفاده نکنید. از منابع استفاده کنید که بخش قابل قبولی از آن را به طور کامل متوجه شوید تا استفاده از این منابع باعث ناامیدی شما در یادگیری نشود.

در آموزش خصوصی زبان تیکا استادهایی که برای یادگیری زبان به شما معرفی می‌شوند، تخصص بالایی در تدریس مهارت‌های مختلف زبان شما را دارند. علاوه بر این بسیاری از اساتید آموزشگاه آنلاین تیکا تجربه زندگی در کشوری را دارند که به زبان موردنظر شما صحبت می‌کنند.

سنگ بزرگ نشانه نزدن است!

هرگز برای یادگیری زبان هدف‌های بزرگ را بدون خردکردن آنها به هدف‌های کوچک در نظر نگیرید. برای مثال فردی که چیزی از زبان آلمانی نمی‌داند و هدف خود را دستیابی به سطح C1  آلمانی در مدت یک سال قرار دهد؛ به‌احتمال زیاد در میانه راه انگیزه خود را از دست می‌دهد.

بنابراین سعی کنید اهداف بزرگ را به اهداف کوچک‌تر خرد کنید تا دستیابی به آن ها اراده شما برای ادامه مسیر یادگیری را تقویت کند.

انتخاب بهترین استاد زبان در سامانه آموزش آنلاین تیکا

تیکا در زمینه آموزش ۱۴ زبان زنده دنیا، حدودا ۷۵ تخصص و ۱۵۰ مهارت در کنار شماست!

 

ما در تیکا افتخار همکاری با بیش از ۴۰۰ مدرس زبان را داریم و بیش از ۵۰۰۰ زبان‌آموز در سراسر دنیا در خصوص همراهی در فرآیند یادگیری زبان، تخصص و مهارت دلخواهشان به ما اعتماد کردند.

اگر تصمیمتان را برای شروع یادگیری گرفته‌اید؛ در این صورت می‌توانید با مراجعه به سایت تیکا در آدرس tikkaa.ir   زبان موردنظر خود را انتخاب کنید. پس از انتخاب زبان شما به صفحه انتخاب اساتید منتقل می‌شوید. در این صفحه باتوجه‌به هدف خود از یادگیری زبان می‌توانید تخصص و مهارت دلخواه خود را انتخاب و اساتید متخصص در این زمینه را ببینید. حالا می‌توانید با خیال راحت استاد موردنظر را انتخاب کنید. اگر نیاز به راهنمایی بیشتر و یا مشاوره رایگان دارید، با ما در پشتیبانی سامانه آموزش خصوصی زبان تیکا (۹۱۰۱۶۶۲۰-۰۲۱) در تماس باشید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو