تعیین سطح زبان آنلاین، سریع و کم هزینه

منبع: پلازا

33

1401/8/2

16:56


تعیین سطح زبان آنلاین، سریع و کم هزینه

افراد با اهداف مختلفی به یادگیری زبان روی می‌آورند. اگر به زبان انگلیسی یا به طور کلی به زبان دوم مسلط باشید، در داخل کشور فعالیت در شرکت‌های بین المللی برای شما آسان‌تر می‌شود و در خارج از کشور نیز می‌توانید به راحتی شغل مورد نظر خود را انتخاب کنید. علاوه بر کار، تحصیل در کشورهای دیگر یا سفر به سایر کشورها برای شما راحت‌تر خواهد بود. اما نکته مهم در تمام موارد، اطلاع از سطوح مهارت‌های زبان انگلیسی است که با شرکت در آزمون‌های تعیین سطح مهارت، می‌توانید از میزان دانش خود اطلاع پیدا کنید. در ادامه نکات بیشتری را در مورد تعیین سطح زبان آنلاین ارائه خواهیم داد.

فهرست عناوین مطلب:

روش‌های تعیین سطح زبان کدامند؟

در گذشته تنها روش تعیین سطح زبان، حضور در آموزشگاه‌های زبان بود. زبان آموز با حضور در آموزشگاه در آزمون شفاهی و کتبی شرکت کرده و نسبت به نمره دریافتی می‌توانست یادگیری زبان انگلیسی را در کلاس‌های مشخص آغاز کند. به مرور زمان با گسترش اینترنت و دسترسی بیشتر مردم به اینترنت، روش تعیین سطح زبان آنلاین نیز توسط بسیاری از آموزشگاه‌های زبان برگزار شد. بسیاری از افراد از جمله کسانی که زمان کافی برای حضور در آموزشگاه را ندارند و افرادی که از مصاحبه‌های رو در رو هراس دارند، می‌توانند در زمان بسیار کوتاه، تعیین سطح زبان را به صورت آنلاین انجام و برای ثبت نام در کلاس زبان مورد نظر اقدام کنند.

تعیین سطح زبان آنلاین چیست؟

به طور ساده می‌توان گفت سطح مهارت زبان، میزان دانش یک فرد را در حوزه زبان اندازه گیری می‌کند. دانش فرد در تمام سطوح مورد بررسی قرار می‌گیرد، اینکه یک زبان آموز تا چه اندازه می‌تواند به زبان انگلیسی صحبت کند، آن را بخواند، بنویسد یا بفهمد. یک مرجع مشترک اروپایی برای تعیین سطح مهارت زبان وجود دارد که به نام (CEFR) شناخته می‌شود. در این مرجع برای مهارت‌های زبان انگلیسی زبان آموز ۶ سطح تعریف شده است که شامل A1، A2، B1، B2، C1 و C2 است. نسبت سطح مهارت از سطح A1 به سطح C2 به صورت پایه تا پیشرفته است که با تعیین سطح زبان آنلاین می‌توانید سطح زبان خود را به طور دقیق مشخص و در کلاس زبان آنلاین، ثبت نام کنید.

آزمون آنلاین تعیین سطح

نحوه تعیین سطح زبان آنلاین

در تعیین سطح زبان آنلاین تمام مهارت‌های خواندن، نوشتن، صحبت کردن و گوش دادن مورد ارزیابی قرار می‌گیرند. برای سنجش مهارت‌ها این آزمون در دو بخش کتبی و شفاهی برگزار می‌شود تا هر رو دو دانش زبانی Passive و Active زبان آموز بررسی شود. دقت داشته باشید که اگر تنها در یک آزمون شرکت کنید، تمام مهارت‌های شما ارزیابی نمی‌شود و سطح زبان شما دقیق مشخص نمی‌شود.

•    تست کتبی تعیین سطح زبان آنلاین

در تست کتبی سعی شده است تمام مهارت‌های Passive زبان آموز به صورت کتبی مورد امتحان قرار گیرد. در این بخش آزمون به دلیل اینکه هیچ صحبت و مصاحبه‌‌ای انجام نمی‌شود، زبان آموز از استرس کمتری برخوردار است و باید در مدت زمان مشخص شده‌‌ای، تعدادی سوال که از آسان به سخت طراحی شده‌‌اند، را پاسخ دهد. مهارت نوشتن، درک مطلب، گرامر، لغت و سایر مهارت‌ها در این آزمون سنجیده می‌شوند.

•    تست شفاهی تعیین سطح زبان آنلاین

در تست شفاهی تعیین سطح زبان آنلاین، مهارت‌های مربوط به بخش Active بررسی می‌شوند. این آزمون طیف وسیعی از مهارت‌ها از جمله شنیداری، گفتاری، خواندن، تلفظ و سرعت عکس العمل را شامل می‌شود. با ارتباط تصویری با آزمون گیرنده، به صورت آنلاین می‌توانید در این آزمون شرکت کنید.

انتخاب دوره‌های یادگیری زبان انگلیسی بعد از تعیین سطح زبان

این آزمون تعیین سطح است که مشخص می‌‎کند، شما در کدام دوره از کلاس زبان شرکت کنید.

•    سطح A1 و A2 مبتدی (Beginner / Starter – Elementary)

افرادی که در آزمون تعیین سطح نمره کافی را دریافت نمی‌کنند، باید زبان را از سطح A1 ادامه دهند. در این سطح، زبان آموز اصول اولیه زبان را یاد می‌گیرد، خود را معرفی و جملات ساده را بیان می‌کند. در سطح A2 مبتدی، زبان آموز جملاتی را در مورد محل کار، زندگی، خرید، اوقات فراغت، دوستان و خانواده بیان می‌کند.

•    سطح B1 و B2 متوسط (Intermediate – Upper-Intermediate)

اگر نمره قابل قبولی از آزمون تعیین سطح دریافت کنید، در سطح B1 می‌توانید آموزش زبان را ادامه دهید. در این سطح می‌توانید در رستوران سفارش غذا دهید و اطلاعات سفر را یاد بگیرید. در سطح مهارت B2 نیز در مورد شغل‌های بسیاری می‌توانید صحبت کنید و فضاها را به خوبی شرح دهید.

•    سطح C1 و C2 پیشرفته (Advanced – Proficiency)

اگر در زبان انگلیسی تسلط کافی دارید و در آزمون تعیین سطح نمره قابل قبولی دریافت کردید تنها با شرکت در سطوح C1 و C2 می‌توانید دانش زبان انگلیسی خود را تکمیل کنید. در این دوره اگر در قسمت لهجه و تلفظ مشکلاتی وجود داشته باشد رفع می‌شود، موقیعت‌های ناآشنا را به خوبی درک می‌کنید و از تماشای فیلم‌ها با زبان انگلیسی لذت می‌برید. اگر چه زبان انگلیسی زبان مادری شما نیست، اما در این دوره به این سطح از زبان بسیار نزدیک می‌شوید.

مزیت تعیین سطح زبان آنلاین

برای تعیین سطح زبان آنلاین هیچ محدودیت زمانی یا مکانی وجود ندارد. شما می‌توانید در هر زمان که وقت کافی دارید در این آزمون شرکت کنید. نکته مهم دیگر رایگان بودن آزمون است. در بسیاری از آموزشگاه‌ها تعیین سطح زبان به صورت آنلاین، رایگان برگزار می‌شود. با توجه به گستردگی زبان انگلیسی، شما باید ابتدا هدف خود را از یادگیری زبان مشخص کنید، برخی از افراد تنها برای استخدام در یک شغل بین المللی نیاز به یادگیری زبان دارند، در این صورت آزمون تعیین سطح زبان می‌تواند بسیار متفاوت برگزار شود.

تعیین سطح آنلاین زبان انگلیسی با موسسه سفیر گفتمان

سفیر گفتمان انواع دوره‌های زبان انگلیسی را برای بزرگسالان و کودکان در سطوح مختلف برگزار می‌کند. این موسسه معتبر، در کنار تعیین سطح حضوری، تعیین سطح زبان آنلاین را نیز برای رفاه حال زبان آموزان در نظر گرفته است. با مراجعه به سایت موسسه سفیر گفتمان می‌توانید در هر زمان در این آزمون شرکت و با توجه به نمره دریافتی در کلاس زبان ترمیک، آیلتس یا مکالمه شرکت کنید. در این مجموعه می‌‎توانید در کلاس زبان آنلاین نیز شرکت کنید. با توجه به موقعیت زمانی که دارید، می‌توانید در تمام طول روز از کلاس‌هایی آنلاین آیلتس، ترمیک یا مکالمه استفاده بهینه داشته باشید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو