از کنار برگ‌های پاییزی ساده نگذریم

از کنار برگ‌های پاییزی ساده نگذریم


منبع: فوت و فن

95

1400/7/28

08:43


از کنار برگ‌های پاییزی ساده نگذریم

ممکن است تزئین خانه با برگ‌های پاییزی به نظرتان مسخره برسد! اما اگر به این دیزاین‌های شیک و مدرن نگاه کنید و در رنگ‌های براق‌شان غرق شوید، به سرعت نظرتان را تغییر می‌دهید.

برگ‌های پاییزی فقط برای پروژه مدرسه بچه‌ها نیستند، آنها راهی هستند که زیبایی فصل را به خانه آورید! برای قدم زدن به بیرون از خانه بروید و چند عدد از برگ‌های مورد علاقه‌تان را جمع کنید. بعد متن زیر را بخوانید تا بفهمید با آنها چه کنید!

۱- به آنها ماد پاج بزنید تا تماشایی تر شوند

روش‌های مختلفی برای نمایش دادن برگ‌های پاییزی وجود دارد. اگر نمی‌خواهید آنها را خشک کنید و می‌خواهید رنگ براق خود را حفظ کنند، بهترین راه استفاده از ماد پاج است. ماد پاج نوعی چسب است که می‌توانید آن را در مغازه‌های کاردستی پیدا کنید. معمولا از این چسب برای چسباندن برگ به دیگر سطوح استفاده می‌شود. اما این بار شما از آن برای لعاب دادن به برگ‌تان استفاده می‌کنید. وقتی چسب روی برگ‌هاتان خشک شد، از آنها برای درست کردن چیز دیگری مثل حلقه برگ استفاده کنید و یا آنها را به همان صورت روی طاقچه بالای شومینه بگذارید.

۲- گلدان‌های خالی را بیارایید

برای این کار می‌توانید از شاخه‌های خشکی که روی زمین پیدا می‌کنید استفاده کنید و یا این شاخه‌ها را از فروشگاه‌های کاردستی تهیه کنید. اگر از شاخه‌هایی که روی زمین افتاده اند استفاده می‌کنید، ممکن است مجبور شوید چند عدد از آنها را با چسب به هم بچسبانید تا شاخه‌ای بزرگ تر درست کنید. به همین ترتیب به برگ‌هایی که جمع کرده اید هم ماد پاج بزنید و بگذارید تا چسب‌شان خشک شود. سپس برگ‌ها را به سلیقه خودتان روی شاخه بیارایید و آنها را با چسب به شاخه بچسبانید. بعد از خشک شدن کار، شاخه را در گلدانی قرار دهید. می‌توانید از یک اسپری چسب برای تمام کردن کار و فیکس کردن استفاده کنید.

۳- برگ و پلیور و شمع

کارهای زیادی می توان با چند شمع و برگ‌های پاییزی انجام داد. در اینجا یکی از جذاب ترین آنها را به شما یاد می‌دهیم! یک شمع لیوانی تهیه کنید (می توانید یک شمع معمولی را در یک لیوان شیشه ای قرار دهید و از آن استفاده کنید). آستین یک پلیور قدیمی را ببرید و آن را دور لیوان شمع بکشید. مقداری از کاموای پلیور را بشکافید و آن را دور لیوانی که با پلیور پوشانده شده، بپیچید. حالا یکی از برگ‌های مورد علاقه تان را از کاموا رد کنید و به لیوان بچسبانید (مانند شکل). شمع زیبای‌تان حاضر است!

۴- دسته‌ای از برگ‌های پاییزی برای بالای شومینه‌تان

فقط به تصویر نگاه کنید تا عاشق این خلاقیت شوید! برای این کار هم به چیزی بیشتر از چند برگ، مقداری کاموا و تعدادی گیره لباس، نیاز ندارید. برگ‌ها را در لابه لای صفحات یک دفتر خشک کنید. می‌توانید به آنها ماد پاج هم بزنید. حالا مقداری از یک کاموا را به اندازه طول طاقچه شومینه‌تان ببرید و آن را به دو طرف طاقچه وصل کنید. برگ‌های پاییزی تان را به وسیله گیره لباس به این کاموا آویزان کنید (مانند شکل). حالا از هنر دست‌تان لذت ببرید.

۵- کدوها را با برگ تزئین کنید

این یکی واقعا سرگرم کننده است و نیاز به هیچ گونه مهارتی هم ندارد. به علاوه، بچه‌ها هم عاشق آن می‌شوند و در درست کردنش به شما ملحق خواهند شد! برای این خلاقیت علاوه بر برگ‌های پاییزی از برگ‌های گیاهان خانگی، سبزیجات و … هم می توانید استفاده کنید، هر برگی که توجه‌تان را جلب کند. به این برگ‌ها ماد پاج بزنید و قبل از خشک شدن، آنها را روی کدو بچسبانید.

۶- حلقه برگ پاییزی درست کنید

برای این کار می‌توانید با استفاده از فوم یا اسفنج یک حلقه درست کنید. درست مانند قبل به برگ‌ها ماد پاج بزنید و آنها را روی حلقه بچسبانید. بهتر است برای انجام این خلاقیت از دیگر ضمائم گیاهی مانند میوه‌ها، دانه‌ها و … هم استفاده کنید. این عناصر را مخلوط با برگ‌ها بر روی حلقه بچسبانید و مسحور زیبایی آن شوید!

 

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو