گلدان‌ ابر و بادی درست کنیم

گلدان‌ ابر و بادی درست کنیم


منبع: فوت و فن

112

1400/9/9

10:29


درست کردن این خلاقیت همان قدر که زیبا است به همان اندازه هم ساده است. این گلدان‌های ابر و بادی در یک چشم به هم زدن آماده می‌شوند و درست‌ کردن‌شان نیازمند تخصص و وسایل خاصی نیست.

بار اولی که خود من خواستم این گلدان‌ها را درست کنم در اینترنت به دنبال روش کار گشتم. آنجا بود که فهمیدم سایت‌های موجود چقدر این کار را سخت کرده اند. برای همین من روش مخصوص خودم را آماده کردم.

روشی که من برای انجام این کار انتخاب کردم ساده تر است اما فکر نکنید که با تمرین اولتان می‌توانید گلدان‌ها را تمیز و زیبا درآورید. احتمالا گلدان اول‌تان خیلی جالب از کار درنخواهد آمد اما بعد از آن دیگر روش کار دست‌تان می‌آید.

این گلدان‌ها می‌توانند هدیه‌ای عالی برای نوروز باشند، پس وقتی می‌خواهید این ایده را پیاده کنید، یک یا دو گلدان اضافه تر درست کنید!

خب بدون معطلی برویم سراغ درست کردن این گلدان‌های هیجان انگیز!

به چه وسایلی نیاز داریم؟

– گلدان‌های کوچک سرامیکی (اگر گلدان‌هاتان به رنگ‌های روشن باشند بهتر است)

– یک لاک به رنگی متضاد با رنگ گلدان‌تان (از رنگی استفاده کنید که روی گلدان مشخص باشد)

– یک سطل یا ظرف پلاستیکی به درد نخور

– یک سیخ چوبی یا هر چیز دیگری برای هم زدن

– اسپری رنگ سفید (اگر گلدان‌هاتان جنسی غیر از سرامیک دارند)

دست به کار شویم!

۱- هر گونه اتیکت، برچسب یا هر چیزی دیگری را از سطح گلدان پاک کنید. معمولا گلدان‌هایی که تازه خریداری می‌شوند دارای گرد و خاک هستند، بهتر است قبل از شروع کار و کندن بر چسب‌ها از روی گلدان آنها را با آب گرم و صابون بشویید یا به وسیله یک پارچه کتانی گرد و خاک آنها را پاک کنید.

۲- مکانی با تهویه مناسب برای کارتان انتخاب کنید تا بوی لاک یا اسپری رنگ اذیت‌تان نکند.

۳- سطح کارتان را با روزنامه یا یک سفره پلاستیکی به درد نخور بپوشانید. اگر گلدان‌هاتان سرامیکی نیستند، آنها را روی سطح کار قرار داده و با اسپری رنگ به طور کامل رنگ‌شان کنید. اگر گلدان‌ها سرامیکی هستند اما می‌خواهید رنگ‌شان را عوض کنید، باز هم می‌توانید از اسپری رنگ استفاده کنید. بعد از رنگ کردن آنها را به همان صورت رها کنید تا کاملا خشک شوند.

۴- ظرف پلاستیکی‌تان را با آب گرم پر کنید. اگر آبی که درون ظرف می‌ریزید سرد باشد، لاک به خوبی روی سطح آب نمی‌ماند و نمی‌توانید حالت ابر و بادی روی گلدان ایجاد کنید. البته نباید از آب خیلی گرم هم استفاده کنید، دمای آب باید کمی از دمای اتاق بیشتر باشد.

سپس درب لاک را باز کنید و آن را نزدیک سطح آب بگیرید و با حرکات چرخشی مقداری از لاک را روی آب بریزید.

۵- حالا با استفاده از سیخ چوبی لاک را هم بزنید تا اثر ابر و بادی بر روی سطح آب ایجاد شود. این مراحل باید سریع انجام گیرد تا لاک خشک نشود و کارتان خراب نشود. بهتر است برای اینکه طرح‌تان زیبا تر شود، هر جایی که تمرکز لاک بیشتر بود را با استفاده از سیخ چوبی هم بزنید تا طرح نهایی یکنواخت تر و ظریف تر شود.

۶- دست‌تان را درون گلدان ببرید تا بتوانید تمام آن را درون آب فرو ببرید (من از این روش استفاده کردم شما می‌توانید به جای این کار گلدان را با دست نگه دارید، به خصوص اگر گلدان‌تان بزرگ تر است). گلدانی که درون دست‌تان است را تماما درون آب فرو کنید. خواهید دید که خطوط ابر و بادی که با لاک ایجاد کردید به خوبی به آن می‌چسبند و آن را تزئین می‌کنند!

یک نکته مهم در درست کردن این گلدان‌ها آن است که بعد از هر بار فرو کردن گلدان در آب، آب را عوض کنید تا تکه‌های لاکی که از دفعه قبل در آب مانده اند کارتان را خراب نکنند.

۷- به آرامی گلدان را برگردانید تا سطح آن روی زمین قرار گیرد و اجازه دهید تا کاملا خشک شود. بعد از خشک شدن گلدان‌تان آماده استفاده است!

آسان بود مگر نه؟

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو