هیوندا i30 Wagon مدل ۲۰۱۳

هیوندا i30 Wagon مدل ۲۰۱۳


منبع: فوت و فن

86

1400/8/3

08:00


هیوندا i30 Wagon مدل ۲۰۱۳

موتور و دنده‌های این اتومبیل شیک، همانند نسل جدید خانواده‌ی هاچ‌بک‌های پنج دره‌ی i30 است، اما طول بدنه‌ی آن بیشتر است. با این که بخش صندق این اتومبیل بزرگ‌تر شده است، اما سبک آن تغییری نکرده است.
در کل علیرغم پنج دره بودن، طول این اتومبیل ۱۸۵ میلی‌متر بزرگ‌تر از ۴۴۸۵ میلی‌متر شده است. همین موضوع باعث شده تا یکی از سازگارترین وسایل نقلیه‌ی طبقه‌ی خود در اروپا باشد.
اگر این اتومبیل را با مدل پنج دره‌ی خود مقایسه کنیم، حجم بخش صندوق عقب آن از ۳۷۸ لیتر به ۵۲۸ لیتر افزایش یافته است و از آن جا که صندلی‌های عقب خم می‌شوند، بخش صندوق عقب سه برابر بزرگ‌تر شده و حجم آن ۱۶۴۲ لیتر شده است.
این اتومبیل همانند همتای هاچ‌بک خود، برای مشتریان اروپایی و در مرکز R&D آلمان طراحی و مهندسی شده است. با توجه به این که از همان ابتدا به همراه مدل هاچ‌بک تولید شده است، این امکان را به متخصصین داده تا طراحی منسجمی را انجام دهند که ویژگی‌های یک اتومبیل مختص خانواده را به همراه دارد.
جلوی این اتومبیل دارای یک دیواره‌ی مشبک شش ضلعی و چراغ‌هایی همانند جواهر است. سقف به سمت عقب شیب دارد. یک خط خمیده در کنار بدنه به صورت افقی قرار دارد و تا چراغ‌های عقب کشیده شده است. شکل شیشه‌ی عقب باعث شده که درخشش داخل اتومبیل افزایش یابد و راننده دید بهتری داشته باشد. درب عقب اتومبیل یک ظاهر تر‌وتمیز به اتومبیل داده و به اندازه‌ای باز می شود که گذاشتن و برداشتن وسایل از آن بسیار آسان است.

خریداران این اتومبیل از مزایایی همچون ۵ سال گارانتی نامحدود، ۵ سال خدمات امداد خودرو و ۵ سال خدمات معاینه فنی بهره‌مند خواهد شد.
نایب رئیس شرکت هیوندا می‌گوید: «این اتومبیل از نظر سبک، کیفیت و قیمت مورد تحسین بسیاری از افراد قرار گرفته است. این محصول جدید نه تنها تمام ویژگی‌های همتاهای قبلی خود را دارد، بلکه ظرفیت بار آن نیز بیشتر شده است. ما معتقدیم این اتومبیل برای کسانی که به دنبال اتومبیلی شیک، کاربردی و مناسب خانواده هستند، بسیار جذاب خواهد بود».


پریا اقدامی

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو