صفر تا صد روتین مراقبت از پوست

صفر تا صد روتین مراقبت از پوست


110

1400/8/19

11:40


صفر تا صد روتین مراقبت از پوست

سلامت نیوز:تمامی بانوان علاقه دارند تا پوستی زیبا و سالم داشته باشند تا به آن‌ها اعتماد به نفس بالایی دهد که داشتن پوست زیبا نیازمند روتین مراقبت از پوست است. در همین راستا، انواع مختلفی از مدل‌ها و روش‌های مراقبت از پوست صورت وجود دارد.

در این مقاله از سلامت نیوز به نقل از بامبوکر به بررسی بهترین و کاربردی‌ترین روش‌های مراقبت از پوست خواهیم پرداخت.

روتین پوستی چیست؟

روتین پوستی دقیقاً همان چیزی است که به شما کمک می‌کند تا پوست صورت سالم و جذابی داشته باشید. تنها راه رسیدن به این خواسته فقط از طریق داشتن یک روتین پوستی مناسب و استفاده مداوم از آن است.

به تمامی مراقبت‌هایی که شما به صورت روزانه برای پوست صورت خود انجام می‌دهید در اصل روتین پوستی می‌گویند. یک برنامه یا روتین پوستی سالم و موثر شامل استفاده کردن از محصولات مراقبتی خوب است که در ادامه بهترین محصولات برای روتینی که می‌خواهیم در این بلاگ به شما ارائه دهیم را معرفی می‌کنیم

روتین پوستی چیست

آیا روتین پوستی برای همه یکسان است؟

همانطور که محصولات مراقبتی برای انواع پوست‌های چرب، خشک، حساس و.. متفاوت است روتین پوستی نیز برای هرنوع پوست متفاوت است و باید از یک روتین خاص و محصولات خاص پوست خود استفاده کنید.

توجه: در انتخاب روتین پوستی دقت کنید و در مرحله اول نوع پوست خود را تشخیص دهید سپس محصولات مراقبتی مناسب پوست خود را انتخاب کنید و تمامی مراحل روتین پوستی را که در ادامه بیشتر توضیح خواهیم داد را به ترتیب انچام دهید تا نتیجه درست و مطلوبی را کسب کنید.

وسایل روتین پوست

برای این‌که‌ از این برنامه بهترین نتیجه را بگیرید باید از محصولات با بهترین کیفیت استفاده کنید. پیشنهاد ما خرید محصولات مراقبت از پوست در بامبوکر است.

محصولات و مراحل روتین پوستی

• آرایش پاک کن
• شوینده صورت
• اسکراب
• تونر
• سرم صورت
• مرطوب کننده صورت
• کرم ضد آفتاب
• کرم دور چشم

1- پاکسازی پوست از آرایش

ابتدا باید آرایش خود را پاک کنید که اینکار با استفاده از آرایش پاک کن مانند میسلار واتر، شیر پاک کن و انواع روغن‌های پاک کننده امکان پذیر است.

تنظیم PH پوست با استفاده از تونر

اگر شما هیچ آرایشی برروی پوست خود ندارید مرحله اول را نادیده بگیرید و به مرحله دوم بروید.

2- شستن صورت با شوینده مخصوص پوست

دقت داشته باشید که چه صورت شما آرایش داشته باشد یا نه باید از شوینده مخصوص صورت استفاده کنید ولی اگر صورت شما آرایش دارد، ابتدا مرحله اول را سپری کنید. برای استفاده از شوینده صورت باید از شوینده مخصوص نوع پوست خود استفاده کنید همچنین برای شستشوی اطراف چشم از شوینده مخصوص استفاده کنید و برای شستوی اطراف چشم دست را محکم به پوست اطراف چشم نکشید چون باعث شل شدن پوست می‌شود. اگر در انتخاب شوینده دچار مشکل شدید می‌توانید از صابون تریاک نیز استفاده کنید.

3- پاک‌سازی عمقی پوست با اسکراب

پوست شما از هر نوع پوست باشد، باید از اسکراب برای پاک‌سازی عمقی پوست خود استفاده کنید. اسکراب‌ها مانند لایه بردار عمل می‌کنند و لایه مرده پوست را از بین می‌برد و لایه جدیدی از پوست شما را نمایان می‌کند و صورت شما جوان می‌کند.

اسکراب شنی عسل و بادام وکالی و اسکراب زغالی گلوسی، دوتا از بهترین اسکراب‌های هستند که به خوبی سلول‌های مرده پوست شما را از بین می‌برد و می‌توانید با توجه به نوع پوست خود، در طول هفته استفاده کنید.

4- تنظیم PH پوست صورت با تونر

یکی از مهمترین مراحل روتین پوستی، استفاده از تونر است. تونرها باعث تنظیم PH پوست می‌شوند و باعث می‌شود اسیدیته پوست که در اثر استفاده از لوازم آرایشی و مواد شوینده تغییر کرده است، به حالت اولیه برگشته و باعث کنترل چربی پوست می‌شود.

تونر بصورت عمقی، پوست صورت و منافذ باز پوست را تمیز می‌کند و هرگونه آلودگی و رنگدانه‌های باقی مانده آرایش را پاک می‌کند. از تونر نباید برروی پوست اطراف چشم استفاده کنید زیرا باعث شل شدن پوست اطراف چشم می‌شود.

5- سرم‌ها و آمپول‌های درمانی

سرم‌ها و آمپول‌ها برای روشن شدن و زیباتر شدن پوست و از بین بردن لکه‌های پوستی مورد استفاده قرار می‌گیرند و مدل‌های مختلفی در بازار وجود دارد که شما باید با توجه به نیاز و نوع پوست خود محصول مناسب را انتخاب و استفاده کنید.

پیشنهاد ما استفاده از دوتا از بهترین سرم‌هاست، سرم ویتامین سی و سرم حاوی هیالورونیک است.

سرم ویتامین C، به شفاف‌تر شدن، روشن‌تر شدن و از بین بردن لکه‌های پوستی کمک می‌کند. اما سرم‌های حاوی هیالورونیک اسید و کلاژن برای جلوگیری از ایجاد چین و چروک و حذف خط‌های ریز روی پوست مورد استفاده قرار می‌گیرند. آمپول‌ها در مقایسه با سرم‌ها غلظت بیشتری دارند و اثر درمانی آن‌ها از سرم‌ها بیشتر است.

6- مرطوب کننده و آبرسان صورت

مرطوب کننده‌ها و آبرسان‌ها وظیفه آبرسانی و مرطوب نگه داشتن پوست را برعهده دارند و باید به‌صورت روزانه مورد استفاده قرار گیرند و که از خشکی پوست جلوگیری کنند. تمامی پوست‌ها حتی پوست‌های چرب نیاز به مرطوب کننده و آبرسان پوست دارند و باید به‌صورت منظم آبرسانی به آن‌ها انجام شود.

آبرسان آلئوه‌ورا پیبامی Pibamy یک آبرسان فوق العاده قوی محسوب می‌شود که دارای خاصیت نرم‌کنندگی و روشن کنندگی پوست است و با استفاده از این محصول می‌توانید چین و چروک‌های صورت خود را از بین ببرید. همچنین کرم آبرسان پوست آلوئه‌ورا بیوآکوا نیز آبرسان قوی است که در فرمولاسیون خود، حاوی 92% آلوئه‌ورا است. این کرم آبرسان انواع خشکی و چین و چروک را از بین می‌برد و مناسب انواع پوست‌ها نیز می‌باشد.

7- کرم ضد آفتاب

کرم ضد آفتاب

کرم ضد آفتاب همانطور که از اسم آن مشخص است، برای محافظت از پوست در برابر اشعه‌های مضر آفتاب مورد استفاده قرار می‌گیرد و یکی از محصولات جدانشدنی در روتین مراقبت از پوست به حساب می‌آید و شما باید به‌صورت روزانه از ضدآفتاب استفاده کنید تا پوست شما در برابر اشعه‌های خورشید ایمن باشد. پیشنهاد ما به شما استفاده از کرم ضد آفتاب دکتر اسکین با SPF60 که برای انواع پوست‌ها مناسب است و دارای بافتی سبک نیز می‌باشد. و همچنین استفاده از کرم ضد آفتاب بیودرما با SPF100 است که برای انواع پوست‌ها مناسب است و فاقد پارابن و اسنانس است.

8- کرم دور چشم

پوست اطراف چشم دارای غدد چربی نیس و برای مرطوب نگه داشتن آن باید از کرم دور چشم استفاده کنید و سن مناسب برای استفاده از کرم دور چشم، سن 20 سالگی است. برای استفاده از کرم‌های دور چشم باید نوع پوست خود را بشناسید و با توجه به نوع پوست خود کرم دور چشم مناسب تهیه کنید و به‌صورت مداوم استفاده کنید تا نتیجه دلخواه حاصل شود.

کرم دور چشم شب بیوآکوا مدل Night Repair Eye، برای انواع پوست قابل استفاده است و همزمان به عنوان یک لیفت‌کننده و روشن‌کننده قوی پوست دور چشم نیز به حساب می‌آید. این محصول دارای خاصیت آبرسانی فوق‌العاده است و گودی یا سیاهی اطراف چشم را از بین می‌برد.

لینک منبع: http://bia2safa.net/goto/web/url/2770957

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو