واکنش مسکو به رویایی نیروهای ایرانی و آمریکا

منبع: برترین ها

43

1400/8/19

18:35


«ماریا زاخاروا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه روز چهارشنبه گفت، رویارویی اخیر نیروهای ایرانی و آمریکا، حاصل سیاست‌های غیرمسئولانه واشنگتن است.

خبرگزاری فارس: «ماریا زاخاروا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه روز چهارشنبه گفت، رویارویی اخیر نیروهای ایرانی و آمریکا، حاصل سیاست‌های غیرمسئولانه واشنگتن است.

زاخاروا در نشست خبری در پاسخ به سوال خبرنگاری در این‌باره گفت: «پیش از هر چیز از طرف‌های درگیر می‌خواهیم که به‌دنبال یافتن راه‌حلی برای اختلافات باشند و چنین کاری از طریق گفت‌وگوی محترمانه و سازنده مبتنی بر قوانین بین‌المللی و منشور سازمان ملل میسر است».

واکنش مسکو به رویایی نیروهای ایرانی و آمریکا

این مقام روس یادآور شد، یکی از اهداف ایده امنیت جمعی خلیج فارس که توسط فدراسیون روسیه تهیه شده، این است که ایران یک بازیگر کلیدی در منطقه بوده و تهران نیز قاطعانه از این طرح حمایت می‌کند.

زاخاروا تأکید کرد: «تنش‌ها در خلیج فارس حاصل سیاست‌های غیرمسئولانه واشنگتن است که مکرراً درخصوص مسئله ایران و به‌طور کلی در منطقه، بر تنش‌ها می‌افزاید. این بحث درخصوص دریای سیاه و انتخابات در آمریکای لاتین نیز مطرح است».

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه افزود: «بنابراین اقدامات تحریک‌آمیز آمریکا موجب افزایش تنش‌ها و تحریک عواطف می‌شود. اتفاق اخیر در دریای عمان باید مورد تحقیق قرار گیرد».

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو