آشنایی با مهارت های دوستیابی در دوران پیری

آشنایی با مهارت های دوستیابی در دوران پیری


منبع: بیتوته

89

1400/8/24

10:00


آشنایی با مهارت های دوستیابی در دوران پیری



مهارت های دوست یابی در دوران پیری, نحوه دوستیابی دوران پیری, دوستیابی در سالمندی

دوست یابی دوران سالمندی

 

مهارتهای دوستیابی در دوران پیری را بدون نگرانی از سن و سال بیاموزید!

کاهش مراودات اجتماعی باعث می شود که دوستیابی دوران پیری نسبت به جوانی کار سخت تری شود ولی از سویی دیگر گروه دوستان و افزایش روابط اجتماعی برای سلامت جسمی و روحی سالمندان ضروری است.

اگر میخواهید دوران سالمندی مستقل ، فعال و با نشاط و پر از سلامتی داشته باشید بهتر است روی روابط اجتماعی قوی تر و وسیع تر تمرکز کنید. هر چه بیشتر به مردم نزدیک شوید میتوانید بیشتر احساسات منفی سالمندی را کنار بگذارید و برای ساختن آینده موفق ، هیجان زده تر شوید. 

 

جمع دوستان نقش بسیار مهمی در سلامتی و شادی انسان ایفا می کنند. دوستی زمانی که احساس حمایت و تعلق دو سویه هنگام دشواری ها همراه شود ، زندگی شما را معنی دار می کند. ولی با  این حال  گرفتاری های زندگی و گذر عمر باعث می شود که دوستان قدیمی را از دست بدهیم و بعد از میان سالی متوجه شویم که تنها مانده ایم. 

 

دوست یابی در سنین بالا کار سختی می شود ولی می توانید با استفاده از یکسری روش ها و تکنیک ها دوباره دوستان جدیدی پیدا کنید یا این که رابطه تان را با دوستان قدمی از سر بگیرید. 

 

در صورتی که وارد جمع همسالان خود شوید فرصت های زیادی برای اشنایی پیش روی شما قرار خواهد گرفت ، پس خجالت و اضطراب را کنار بگذارید و از فرصت های جدید آشنایی با همسالان خود استفاده کنید. 

 

از آنجا که در جوانی با انبوهی از افراد مختلف سر و کار دارید ، دوست یابی برایتان راحت تر است ولی با گذر زمان و گرفتاری های زندگی و خانواده این ارتباط ها را محدود کرده و در نتیجه دوست یابی کار سخت تری می شود. 

 

دوستیابی دوران پیری, دوستیابی, دوستی و دوستیابی

مهارت های دوست یابی دوران پیری

 

مهارت های دوست یابی در دوران پیری

اگر سنتان بالا رفته است و از تنهایی حوصله تان سر رفته و نمیدانید چطور دوستان جدیدی برای خودتان پیدا کنید میتوانید از راهکارهایی که در ادامه مقاله برایتان آماده کرده ایم استفاده کنید :

 

با همسایه ها ارتباط بگیرید

معمولا همسایه هایی که سنشان بالا می رود دوست دارند با سلام و احوالپرسی با دیگران ارتباط بگیرند بنابراین همیشه با چهره ای خندان ودوستان پاسخشان را بدهید و سعی کنید گفتگویی هر چند کوتاه با آن ها داشته باشید و اجازه بدهید دیگران به شما نزدیک شوند. 

 

مهارت دوستی در دوران پیری, دوستیابی دوران پیری, دوستیابی

برای دوست یابی دوران پیری همسایه ها را به خانه دعوت کنید

 

همسایه ها را به خانه دعوت کنید

اغلب روابط دوستی در سالمندان و دوست یابی در دوران پیری هنگام صرف غذا ایجاد می شود.  نشستن سر یک میز بزرگ ممکن است برای شما استرس زا باشد ولی اگر همسایه ها شما را برای صرف غذا یا دورهمی دعوت کردن ، امتناع نکنید و قبل از صرف غذا به مهمانی بروید و با افراد حاضر در آن جا گفتگو کنید و هر از گاهی خودتان هم میزبان شده و همسایه ها را برای دور همی عصرانه یا صرف غذا دعوت کنید و مدتی را به گفتگو برای شناخت افراد جدید بگذرانید. 

 

ملاقات با افرادی که همسن و همفکر شما هستید یکی از بهترین و شگفت انگیزترین کارهایی است که می توانید انجام دهید. نیازی نیست خودتان را به سختی بیندازید و مثل دوران جوانی چندین مدل غذا درست کنید. مطمئن باشید که دوستانتان همین که می توانند مدت زمانی را در آسایش دور هم بنشینند و صحبت کنند را غنیمت می شمرند شما میتوانید با یک مهمانی چای و شیرینی عصرانه هم این دورهمی ها را بوجود بیاورید و حتما نیاز به تهیه یک وعده غذای مفصل ندارید. 

 

عضو گروه های محلی شوید

در محله ها معمولا گروهای مستقلی تشکیل می شود و اغلب همسالان در آن ها دور هم جمع شده و فعالیت های تفریحی ، فرهنگی و اجتماعی دارد. حضور در این گروهها باعث می شود که بتوانید با دیگران معاشرت کنید و از حال هم با خبر شوید و برای کمک به هم با دیگران برنامه ریزی کنید. 

 

این گروه ها در اغلب موارد دورهمی های ساده برای صرف چای و تصمیم گیری درباره آینده گروه دارد. حضور در این گروه ها باعث می شود افرادی زیادی را ملاقات کنید و از بین آن ها دوستانی که با شما سازگارتر هستند را پیدا کنید و از تنهایی در آیید. 

 

دوستی و دوستیابی, آیین دوستیابی دوران پیری, روش دوستیابی در دوران پیری

برای دوست یابی دوران پیری ورزش کنید

 

ورزش کنید

ورزش یکی از بهترین فعالیت های برای حفظ سلامت سالمندان و افزایش اعتماد به نفس در آن ها است. می توانید برای ورزش به پارک محلتان یا پارکی که در آن برنامه ورزش صبحگاهی دارند بروید، ورزش های همگانی در پارک ها به دلیل رایگان بودن مورد استقبال زیادی قرار می گیرند و میتوانید با افراد زیادی در این محیط ها آشنا شوید. 

در باشگاه نزدیک به منزلتان ثبت نام کنید. زمانی که به باشگاه می روید فرصت بسیار خوبی برای پیدا کردن دوستان جدید خواهید داشت ضمن این که میتوانید حرکات ورزشی را به صورت حرفه ای و زیر نظر مربی انجام دید. 

 

حرفه و تخصص خود را به دیگران آموزش دهید

اغلب ما در دوران جوانی و میانسالی کلاس های هنری یا ورزشی زیادی را رفته ایم یا این که ممکن است استعداد خاصی داشته باشیم. شما می توانید با کمک مراکز محلی ، آمادگی خود را برای آموزش این مهارت ها به دیگران اعلام کنید و برخی از روزهای هفته را مشغول آموزش شوید، این فعالیتها باعث می شود که ارتباط اجتماعی شما چندین برابر شود و هر روز افراد جدیدی را ملاقات کنید و ضمن بدست آوردن درامدی کوچک ، احساس بهتری داشته اشید.

حتی می توانید کلاس های آموزشی خود را در تعداد کم در منزل شروع کنید و به بهبود روحیه و استقلال فردی خودتانن کمک کنید. 

 

گردآوری : بخش زناشویی بیتوته

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو