بهرام عین‌اللهی در جلسه شورای اداری شهرستان طارم با بیان اینکه استان زنجان و شهرستان طارم مردمانی انقلابی و زحمت‌کش و شهید‌ پرور هستند، اظهار داشت: در حال حاضر کشور در شرایط ویژه‌ای قرار دارد و دشمنان همواره سعی بر این دارند تا به کشور صدمه وارد کنند اما باید هوشیار بود و با تلاش و پشتکار و تولید در مقابل دشمنان ایستاد و راه شهدا را ادامه داد.

وی با بیان اینکه مردم کشور همواره در صحنه حضور دارند، گفت: زمانی که اعلام به واکسیناسیون علیه بیماری کرونا شد مردم به صحنه آمدند و دستگاه‌های مختلف اجرایی نیز وارد عرصه شدند. بنابراین یک حماسه ملی دوباره ایجاد شد و این موضوع تمام جهانیان را متحیر کرد که چنین جهش در واکسیناسیون ایجاد شد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه ناامید کردن مردم توسط دشمن یک امری طبیعی است که سالیان سال ادامه‌دار بوده گفت: هر طرحی که اجرا شود و مردم از آن استقبال کنند مطمئنا موفقیت را در پی خواهد داشت اما اگر استقبالی انجام نگیرد شکست قطعی خواهد بود.

وی با بیان اینکه امروز مشکلات درمانی عمدتا از طریق بهداشت است و باید نحوه و سبک زندگی تغییر کند تصریح کرد: باید در جهت بهداشت و پیشگیری از بیماری‌ها حرکت کرد.

عین اللهی با تاکید بر اینکه با وجود دانشمندان و مهندسان برتر در کشور نباید متکی به خارج از کشور باشیم و دستمان در مقابل آن‌ها دراز شود، گفت: به لطف خداوند ۹۷ دارو‌های مورد نیاز کشور تولید داخلی است.

وی ادامه داد: سه درصد مابقی دارو‌ها که بیش‌ترین منابع را به خود اختصاص می‌دهند خارجی است که باید در گام‌های بعدی به خود‌کفایی برسیم و وابسته به خارج نباشیم. از سویی دیگر تلاش می‌شود تا در زمینه تجهیزات پزشکی نیز به خودکفایی برسیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه مردم نشان داده‌اند با همدلی و همکاری می‌توان در ۱۰۰ روز ۱۰۰ میلیون دوز واکسن تزریق کرد و این امر تحقق عینی شعار ما می‌توانیم است، گفت: این رقم عدد کمی نیست اما انجام این کار با تکیه بر امکانات داخلی بیش از یک سال زمان نیاز دارد.

وی با بیان اینکه طبق اعلام مسئولان بهداشت استان زنجان میزان قند خون بالا از جمله مسائل بهداشتی است که مردم طارم با آن درگیر هستند و این موضوع مایه تاسف است، عنوان کرد: بهداشت باید مورد توجه قرار گیرد و مردم باید خود مسائل بهداشتی را رعایت کنند.

عین‌اللهی در پایان گفت: بیمارستان ۳۲ تختخوابی شهدای طارم به ۶۴ تختخواب افزایش می‌یابد و علاوه بر آن کمبود آمبولانس، بحث سی‌تی‌اسکن و توسعه بخش اورژانس بیمارستان رفع خواهد شد.