کش بدنسازی چه کاربردهایی دارد؟

کش بدنسازی چه کاربردهایی دارد؟


98

1400/9/1

13:31


اگر دنبال راه آسون‌تر، سریع‌تر و کم هزینه‌تری هستی، حتما این مطلب رو بخون چون دغدغه‌ی خیلیامونه.

کش بدنسازی چه کاربردهایی دارد؟

به گزارش بهداشت نیوز، یکی از بزرگترین چالش‌های افراد چاق و تپل، لاغر کردنه و چالش بزرگتر رفتن به باشگاهه؛ دیگه الانا همه چیز اینترنتی شده و با یه دکمه انجام میشه؛ دیگه باشگاه رفتن رو کجای دلمون بذاریم؟

اگر دنبال راه آسون‌تر، سریع‌تر و کم هزینه‌تری هستی، حتما این مطلب رو بخون چون دغدغه‌ی خیلیامونه.

وزن کمتر، سلامتی بیشتر...!

دیگه هممون می‌دونیم افراد چاق در معرض بیماری‌های بیشتری هستن، تعریق بیشتری دارند، وقتی میرن خرید لباس و مانکن‌ها رو می‌بینن فقط حسرت رو دلشون می‌مونه و از همه‌ی اینا مهم‌تر اعتماد به نفسشون هم، کمو کمتر میشه.

همه‌ی اینارو گفتم تا یادمون بیاد چقدر لاغر کردن برای سلامتی مهمه و با انجامش چقدر حس بهتری نسب به خودمون خواهیم داشت؛‌ پس گام اول خواستنه! بله دقیقا خواستن؛ وقتی تا اینجای مطلب رو خوندی پس احتمالا میخوای تو هم لاغر کنی.

پس منی که میخوام خوش هیکلتر از قبل بشم چی؟

آخ، راست میگه خب!

خوشبختانه این مطلب هم برای افراد چاق مناسبه و هم افردی که میخوان هیکل‌شون ایده‌آل‌تر از قبل بشه.

پس گام دوم اینه که بدونی تو کدوم دسته‌ای؟!

چاقی و میخوای فعلا لاغر کنی؛ یا وزنت نسبتا خوبه و می‌خوای بهتر از قبل بشی. تو ادامه‌ی این مطلب میخوام ورزشی رو بهت معرفی کنم که لزوما نیاز به باشگاه نداره، نیاز به خرج زیادی نداره و از همه مهم‌تر تاثیری که میذاره خیلی بهتر از دستگاه‌های بدنسازیه؛ بله دقیقا منظورم کش‌های ورزشیه!

حالا بریم سراغ اینکه این وسیله چیه اصلا، چند مدل داره، کدوم دسته از افراد باید ازش استفاده کنند و چجوری میشه ازش استفاده کرد.

کش‌های ورزشی

دیگه از اسمش معلومه کاملا، فقط یه کش هست ولی چنان عملکردی داره که خودت تعجب می‌کنی.

می‌دونی چرا؟! چون محور کارش با وزن خود ورزشکار صورت می‌گیره و هر فشاری که به بدن میاد، به خاطر وزن خود فرده و هیچ ربطی به گرانش زمین نداره؛ دقیقا برعکس دمبل و وزنه که گرانش زمین باعث می‌شه به بدن فشار وارد بشه؛ حالا که تا اینجا اومدم بذار کش ورزشی رو با دمبل و وزنه مقایسه کنم.

کش ورزشی یا دمبل و وزنه؟

کلی پارامتر وجود داره تا این دو تا وسیله با هم مقایسه بشن، ولی من چند تا رو گلچین می‌کنم و میگم خدمتتون.

1) درگیر شدن تک تک اعضای بدن

خوشبختانه وقتی از کش ورزشی استفاده می‌کنی، کل اعضای بدنت رو می‌تونی درگیر حرکات کششی و قدرتی کنی؛‌ ولی وقتی از دمبل استفاده می‌کنی، نمی‌تونی به راحتی عضوی مثل ران پا رو درگیر حرکات کنی.

2) آسیب‌دیدگی کمتر

موقع کار با وزنه و دمبل ممکنه به هر دلیلی مثل خستگی نتونی اوضاع رو مدیریت کنی و وزنه از دستت بیوفته و جایی از بدنت آسیب ببینه ولی تو ورزش کردن با کش، شما تو هر شرایطی هم که باشی به راحتی می‌تونی کش رو رها کنی و هیچ آسیبی هم بهت وارد نشه.

3) حمل و نقل راحت

فرض کنیم شما ورزش مستمر داری و حتی تو مسافرت هم دلت می‌خواد ورزش کنی، حالا حمل کردن وزنه و دمبل راحت‌تره یا کش ورزشی؟! قطعا جواب کش هست؛ چون هم سبکه و هم جمع و جور.

انواع کش ورزشی

کش ورزشی انواع مختلف و زیادی داره ولی من قصد دارم پرکاربردترین و معروف‌ترینش رو بهتون بگم که تو چهار دسته‌ی کلی قرار می‌گیره:

کش بدنسازی چه کاربردهایی دارد؟

۱- کش پاورباند

به کش پاورباند، کش بدنسازی قدرتی هم میگن؛ اگر می‌خواین عضلات پایین‌ تنه‌‌ی خوش‌فرم‌تری داشته باشین، این کش خیلی می‌تونه کمکتون کنه.

این کش‌ها حدود 2 و 3 متر طول دارند و بهشون کش بارفیکس هم میگن؛ از نظر میزان قدرت انواع مختلفی دارند و هر چه ضخامتشون بیشتر باشه، قدرتشون هم افزایش پیدا می‌کنه.

کش بدنسازی چه کاربردهایی دارد؟

2. کش cx (کش بدنسازی دسته‌دار):

کش بدنسازی CX یا کش بدنسازی دسته دار، برای تمامی افراد مناسبه، به شرطی که نوع مناسب خودتون رو انتخاب کنید.

جالب اینجاست که رنگ این کش‌ها صرفا برای زیبایی نیست، بلکه نوع مقامت و قدرت کش رو هم نشون میده که البته در برندها و مارک‌های مختلف هر رنگ نمایانگر یه مقیاسی هست و نمیشه حکم کلی داد.

این کش از لحاظ تعداد رشته به دو دسته تک رشته و چند رشته تقسیم میشه:

 

کش بدنسازی چند رشته: عکس اول نمونه‌ای از کش بدنسازی cx مدل پنج رشته‌ای هست؛ خوشبختانه این کش برای تمامی افراد پیشنهاد میشه؛ چه افراد حرفه‌ای، چه افراد مبتدی و حتی افرادی که دچار مصدومیت شدند.

هر کدوم از این پنج رشته رنگ خاص خودشو داره و این رنگ‌ها نمایانگر مقاومت مختلفه؛ طبیعتا هر مقاومتی مخصوص طیف خاصی از افراده؛ شما می‌توانید همزمان از هر پنج کش استفاده کنید و یا فقط از دو رشته استفاده کنید.

کش بدنسازی چند رشته از لحاظ دارا بودن روکش هم به دو دسته‌ی روکش‌دار و بدن روکش تقسیم میشه.

کش بدنسازی چه کاربردهایی دارد؟

3.کش لوپ و مینی لوپ(حلقه‌ای)

کش لوپ و مینی لوپ در ورزش‌هایی مثل پیلاتس و آمادگی جسمانی مورد استفاده قرار می‌گیره. 99 درصد این کش از لاستیک و یک درصد آن حاوی محلول پروتئینه است.

این کش هم برای بالا تنه کاربرد داره و هم پایین تنه؛ فقط حواستون باشه که هر رنگ، ضخامت خاص خودش را داره؛ معمولا رنگ زرد کمترین ضخامت و رنگ مشکی بیشترین ضخامت رو داره.

برای انتخاب رنگ کش لوپ و مینی لوپ بر اساس ضخامت، به این نکته توجه کنید که برای کدوم قسمت از بدنتون مورد استفاده قرار می‌گیره.

4.کش پیلاتس

از اسمش مشخصه که برای ورزش پیلاتس مورد استفاده قرار می‌گیره، پیلاتس ورزشیه که برای کنترل ذهن از عضلات بدن استفاده می‌شود. کش پیلاتس از لحاظ طول و ضخامت مدل‌های مختلفی داره.

 

نتیجه گیری: خوشبختانه این کش برای هر فردی با هر نیازی مناسبه، فقط قبل از خرید به تمامی این نکات توجه کنید و به نوع محصول، رنگ و کاربردش هم توجه کنید که بتونید بیشترین نتیجه رو بگیرید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو