از این گذشته داشتن محیطی حرفه‌ای و سازمان‌بندی شده، متناسب با هدف و نوع فعالیت تیم شما در جلب نظر مشتری هم بسیار تأثیرگذار است.

با این حساب پیدا کردن یک دفتر کار مناسب اولین قدم در شروع کسب‌وکار شماست؛ اما آیا پیدا کردن یک دفتر اختصاصی که درست متناسب با نیازهای شما ساخته و طراحی شده باشد کار ساده ایست؟

جواب واضح است، خیر! در چنین شرایطی بهترین انتخاب تغییر در فضای کار فعلی است؛ اما چطور می‌توان با حداقل هزینه دفتر کار فعلی خود را به فضایی زیبا، منظم و پویا تبدیل کنید؟ پارتیشن‌های اداری همان چیزی هستند که شما به آن‌ها نیاز دارید!

سوال مهم‌تر اینجاست که حالا در میان انواع پارتیشن اداری باید به سراغ کدام گزینه برویم؟ شاید آشنایی با انواع پارتیشن اداری بتواند مسیر تصمیم‌گیری را برایتان روشن‌ کند. به همین دلیل در این مقاله به سراغ معرفی مدل‌های مختلف پارتیشن اداری رفتیم تا بتوانید با توجه به نیازتان بهترین مورد را برای استفاده در دفتر کار خود انتخاب کنید.

• پارتیشن اداری آلومینیومی

پارتیشن‌های آلومینیومی بعد از پارتیشن‌های چوبی برای اجرا در فضاهای اداری مطرح شدند. این نوع پارتیشن‌بندی که بیشتر در درمانگاه‌ها و کلینیک‎های خصوصی دیده می‌شود تمام ویژگی‌های پارتیشن چوبی را داشته و در معایب هم با انواع پارتیشن چوبی یکسان است. همچنین تمام موارد ذکر شده در بالا در مورد ترکیب پارتیشن چوب و آلومینیومی و همچنین پارتیشن‌های ام دی اف با پروفیل آلومینیومی هم صادق است. تنها مزیت پارتیشن آلومینیومی نسبت به پارتیشن های چوبی مقاومت بیشتر آن در برابر حریق و آتش‌سوزی است و به جز این مورد هیچ تفاوت دیگری با انواع پارتیشن چوبی ندارد.

با این حساب می‌توان گفت این دو گزینه علی رقم زیبایی، مقاومت و عایق نسبی در برابر صدا نمی‌توانند بهترین گزینه بر استفاده در محیط‌های اداری باشند.

پارتیشن

• پارتیشن اداری شیشه و ام دی اف

اگر به هر دلیلی احساس می‌کنید که پارتیشن‌های چوبی بهترین انتخاب برای دفتر کار شما هستند، بهتر است در میان انواع پارتیشن های چوبی به سراغ پارتیشن‌های شیشه‌ای با فریم چوب یا ام دی اف بروید. در این نوع پارتیشن‌بندی اسکلت و فریم پارتیشن با چوب یا ام دی اف انجام می‌شود و شیشه در قسمت قاب پارتیشن قرار می‌گیرد. علی رقم اینکه این نوع پارتیشن‌بندی هنوز هم عایق کاملی در برابر صدا نیست اما نور ورودی به فضا را افزایش داده و با ایجاد دید بصری امکان اشراف بر محیط اطراف و نظارت مدیران بر فعالیت اعضای تیم را ممکن می‌سازد.

ضمن اینکه تمام این ویژگی‌ها در مورد پارتیشن‌های شیشه‌ای با پروفیل آلومینیومی هم صدق می‌کند. البته این دو نوع پارتیشن اداری در هزینه ساخت و وزن پارتیشن با یکدیگر متفاوت هستند. پارتیشن‌های شیشه و آلومینیوم بسیار سبک‌تر از پارتیشن های شیشه و ام دی اف هستند و به همین دلیل جابجایی و نصب مجدد آن‌ها در فضای جدید آسان‌تر است.

مدل اسلیم

پارتیشن‌ اداری شیشه‌ای

در حال حاضر یکی از متداول‌ترین و کاربردی‌ترین انواع پارتیشن اداری پارتیشن شیشه‌ای است؛ که تمام مزایای سه نوع پارتیشن قبل را داشته و معایب آن‌ها را تا حدود بسیار زیادی جبران می‌کند. این نوع پارتیشن اداری علاوه بر عایق بودن در برابر صدا، زیبایی ظاهری، سبک و کم‌هزینه بودن با ایجاد دید کافی و نور مناسب فضا را برای پیگیری کارهای تیمی مناسب می‌کند. پارتیشن‌های شیشه‌ای دوام بالایی دارند، زیبایی و جلوه خاصی به محیط کار شما می‌بخشند، صرفه اقتصادی دارند و با افزایش میزان نور ورودی به فضا انرژی کارمندان را بالا نگه می‌دارند. پارتیشن‌های شیشه‌ای را می‌توان در انواع تک جداره و دوجداره سفارش داد.جهت مشاهده نمونه های بیشتر و محاسبه قیمت پارتیشن شیشه ای برای پلان خود به لینک مراجعه کنید www.shishex.com/glass-partition

پارتیشن‌ اداری چوبی (ام دی اف)

در میان انواع پارتیشن اداری یکی از مرسوم‌ترین و قدیمی‌ترین آن‌ها پارتیشن‌های چوبی و ام دی اف هستند. از آنجایی که این نوع پارتیشن از مقاومت و استحکام خوبی برخوردار است باعث شده تا به نظر انتخاب خوبی برای محیط‌های مختلف اداری باشد. اگر در دکوراسیون فضای کارتان از رنگ‌های مختلفی استفاده شده است این نوع پارتیشن‌بندی می‌تواند برای شما مناسب باشد چراکه سطح صاف آن قابلیت روکش‌کاری و رنگ‌آمیزی را برایتان فراهم می‌کند. پارتیشن‌های ام دی اف عایق نسبتاً خوبی در برابر صدا هستند، اما طور کامل از پخش صدا در محیط جلوگیری نمی‌کنند.

یکی از بزرگ‌ترین معایب پارتیشن‌های چوبی و ام دی اف عایق بودن این نوع پارتیشن در برابر نور است که به همین واسطه تاریک شدن فضا و در نتیجه افت سطح انرژی کارکنان را به دنبال دارد، شاید به این دلیل است که استفاده از پارتیشن چوبی در دفاتر کوچک و یا کم نور چندان توصیه نمی‌شود. همچنین این نوع پارتیشن‌بندی با ایجاد محدودیت بصری امکان نظارت بر کار اعضای تیم را از شما سلب کرده و برای اجرا در فضاهای کار تیمی نامناسب است.

• پارتیشن شیشه هوشمند

این نوع پارتیشن‌بندی از جدیدترین انواع پارتیشن شیشه‌ای اداری است که با تغییر میزان جذب نور توسط شیشه‌های هوشمند این امکان را برای شما فراهم آورده تا بدون محدود کردن نور ورودی به یک اتاق آن را برای زمان‌هایی که نیاز است از معرض دید عموم پنهان کنید. استفاده از این نوع پارتیشن اداری نه در تمام بخش‌ها بلکه برای هر قسمتی از محیط اداری که لازم است گاهی دید محدودتری به نسبت سایر بخش‌ها داشته باشد، مناسب است. ایجاد محدودیت بصری در این مدل از پارتیشن اداری تنها با فشردن یک ریموت کنترل می‌شود.