دکوراسیون اتاق خواب پسرانه با وسایل ساده(2024)

دکوراسیون اتاق خواب پسرانه با وسایل ساده(2024)


منبع: نم نمک

1

1402/9/23

13:37


در این مطلب جدید در سال 1402 و سال 2024 ، دکوراسیون اتاق خواب پسرانه با وسایل ساده و دکوراسیون اتاق خواب پسرانه دونفره و دکوراسیون اتاق خواب پسرانه نوجوان و دکوراسیون اتاق خواب پسرانه بزرگسال و اتاق خواب پسرانه ساده و زیبا و دکوراسیون اتاق خواب پسرانه ساده و عکس اتاق خواب پسرانه ساده ایرانی و وسایل اتاق خواب پسرانه و دکوراسیون اتاق خواب پسرانه در نم نمک.

دکوراسیون اتاق خواب پسرانه با وسایل ساده(2024)

دکوراسیون اتاق خواب پسرانه با وسایل ساده

در ادامه به نکاتی اشاره می کنیم که می توانید در مرحله طراحی از آن ها استفاده کنید تا بتوانید فضای بهتری را در اتاق خواب پسر خود به وجود بیاورید.

دکوراسیون اتاق خواب پسرانه با وسایل ساده(2024)

دکوراسیون اتاق خواب پسرانه با وسایل ساده(2024)

اتاق خواب پسرانه با وسایل ساده

1. رنگ

رنگ دیوارها علاوه بر اینکه به فضای اتاق زیبایی می بخشند ، تاثیر زیادی در سلامت روانی و ذهنی بچه ها دارد پس بهتر در این قسمت دقت زیادی به خرج دهید. رنگ های تند با اینکه باعث ایجاد احساس نشاط ، سرزندگی ، خلاقیت و … در کودکان و نوجوانان می شوند اما می توانند تاثیرات منفی هم بر روی آن ها داشته باشد. برای مثال در مورد بچه های بیش فعال می تواند باعث تشدید این اختلال در آن ها شود و یا ریتم خواب کودکان را تغییر دهید. بنابراین اگر قصد طراحی یک اتاق رنگی را دارید ، بهتر است از رنگ های ملایم تر و پاستلی استفاده کنید و اگر رنگ های تند را در نظر گرفته اید ، بهتر است آن ها را در حجم کمتر و برای یک دیوار به کار ببرید. رنگ سفید هم همیشه رنگ محبوبی برای استفاده در دیوارها است؛ رنگ سفید در طول زمان دیرتر خسته کننده می شود و با اضافه کردن المان های رنگی بر روی آن می توانید اتاق را از یکنواختی خارج کنید.

اتاق خواب پسرانه با وسایل ساده

2. تم و سبک کلی اتاق

بچه ها در هنگام ورود به سن نوجوانی به زمینه های مختلف علمی ، هنری ، ورزشی و … علاقه پیدا می کنند که معمولا یکی از آن ها برایشان جذاب تر از سایر موضوعات است. استفاده از کاغذ دیواری و پوسترهای بزرگ مربوط به موضوع مورد علاقه آن ها می تواند برای شروع کار طراحی مناسب باشد.

اتاق خواب پسرانه با وسایل ساده

3. استیکرهای دیواری

استیکرهای دیواری هم مکمل خوبی برای رنگ و کاغذ دیواری هستند و جذابیت خاصی به ظاهر دیوارها می دهند. همچنین ترکیب آن ها با وسایل فیزیکی مانند کلید برق ، چراغ دیواری و … می تواند ترکیب های خلاقانه ای ایجاد کند. یکی از مهمترین مزیت های این استیکرها این است که قابلیت جداسازی از دیوار را دارند ، بنابراین بعد از گذشت مدتی بدون نیاز به تغییر رنگ اتاق می توانید آن ها را با طرح های جدید تعویض کنید تا ظاهری نو به فضای بدهید.

اتاق خواب پسرانه با وسایل ساده

4. وسایل فیزیکی مرتبط

وسایل فیزیکی مربوط به تم انتخابی اتاق نوجوانان هم می توانند تکمیل کننده فضاهای خالی اتاق باشند. قرار دادن ماکت های ماشین و هواپیما و مجسمه های شخصیت های داستانی و سینمایی از کارهایی است که برای طراحی یک اتاق پسرانه می توانید انجام دهید.

اتاق خواب پسرانه با وسایل ساده

5. سقف اتاق

سقف اتاق از جمله جاهایی است که معمولا در طراحی اتاق نادیده گرفته می شود. استفاده از یک رنگ پس زمینه و چسباندن استیکرهای سه بعدی و شبرنگ بر روی سقف می تواند فضای جالب و متفاوتی را در اتاق خواب ایجاد کند. همچنین آویزان کردن وسایل مرتبط با تم استفاده شده در طراحی اتاق در کنار استفاده از تصاویر و نقاشی های سه بعدی بر روی سقف می تواند طراحی شما را بسیار منحصر بفرد کند و حس واقعی تری از طرح پیاده سازی شده بدهد.

اتاق خواب پسرانه با وسایل ساده

6. شلف های دیواری

اگر فضای کمی برای قرار دادن وسایل دکوری در اتاق وجود دارد ، می توانید شلف های دیواری را برای استفاده بهینه از دیوارها به کار بگیرید. این شلف ها را هم می توانید بصورت آماده خریداری کنید و هم اینکه آن ها را در اندازه ها و طرح های مختلف سفارش دهید تا مطابق سلیقه خودتان آن ها را بسازند.

اتاق خواب پسرانه با وسایل ساده

7. کتابخانه های فانتزی

استفاده از کتابخانه های فانتزی علاوه بر اینکه برای نگهداری کتاب ها استفاده می شوند ، می توانند با طراحی اتاق ترکیب شوند و با چیدن برخی اشیاء دکوری به بخش مهمی از دکوراسیون اتاق تبدیل شوند.

اتاق خواب پسرانه با وسایل ساده

8. تقسیم کردن اتاق

جدا کردن فضای اتاق به دو قسمت به وسیله پارتیشن و یا کتابخانه های بزرگ می تواند علاوه بر جذابیت ظاهری اتاق به کاربردی تر شدن آن نیز کمک کند. در خانه های کوچک که امکان طراحی اتاق بازی بصورت مجزا وجود ندارد ، با این روش می توان از دو قسمت به وجود آمده برای طراحی اتاق مطالعه و فضای بازی در یک اتاق استفاده کرد.

اتاق خواب پسرانه با وسایل ساده

9. تزیین اتاق خواب با وسایل ساده

یکی از ساده ترین و کم هزینه ترین راه ها برای تزیین دیوارها استفاده از وسایل ابتدایی یا حتی دور ریختنی برای تزیین اتاق است. برای مثال برای یک نوجوان علاقه مند به موسیقی می توان از وسایل قدیمی مانند نوارهای کاست ، صفحه های گرامافون ، سی دی ها و … برای طراحی اتاق خواب به شکل خلاقانه استفاده کرد و ظاهری متفاوت به آن داد.

اتاق خواب پسرانه با وسایل ساده

10. استفاده از نورهای تزئینی

تزیین اتاق با ریسه های نور و چراغ های نئونی یکی از مواردی است که اخیرا برای طراحی اتاق خواب مدرن نوجوانان به کار گرفته می شود و نوجوانان هم بسیار از آن استقبال می کنند. استفاده از لامپ نئون رنگی بر روی دیوارهای تیره علاوه بر زیبایی باعث بالا رفتن انرژی در فضای اتاق می شود و از یکنواختی سطوح تیره کم می کند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو