پوستر دیواری یا کاغذ دیواری؟ کدام یک انتخاب بهتری است؟

پوستر دیواری یا کاغذ دیواری؟ کدام یک انتخاب بهتری است؟


منبع: ردمگ

1

1402/11/16

14:13


دیوارها و نمای خانه، نقش بسیار مهمی در ظاهر خانه و آرامش افراد دارند. خرید کاغذ دیواری زیبا و جدید

پوستر دیواری یا کاغذ دیواری؟ کدام یک انتخاب بهتری است؟

دیوارها و نمای خانه، نقش بسیار مهمی در ظاهر خانه و آرامش افراد دارند. خرید کاغذ دیواری زیبا و جدید یکی از بهترین و ایده‌آل‌ترین راه‌ها برای زیبا نگه داشتن دیوارها و جذاب کردن آن‌هاست. اما چند سالی است که در دنیای دکوراسیون خانه، اصطلاح جدیدی به نام “پوستر دیواری” اضافه شده است که شاید خیلی از ما از تفاوت آن با کاغذ دیواری مطلع نباشیم و به همین دلیل در زمان خرید کاغذ دیواری این سوال در ذهنمان پیش می‌آید که “پوستر دیواری بهتره یا کاغذ دیواری؟”. اگر شما هم قصد تغییر دکوراسیون خانه را دارید و دوست دارید که با شناخت تفاوت پوستر دیواری و کاغذ دیواری، بین این دو بهترین را انتخاب کنید، با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

آشنایی با ویژگی‌های کاغذ دیواری و پوستر دیواری

پوستر دیواری یا کاغذ دیواری؟ کدام یک انتخاب بهتری است؟

کاغذ دیواری نوعی متریال است که به عنوان پوشش دیوارها در داخل ساختمان‌ها استفاده می‌شود. این نوع کاغذ عموماً با طرح‌ها، الگوها، تصاویر یا رنگ‌های مختلف طراحی شده است و به منظور تزیین دیوارها استفاده می‌شود. طرح‌های کاغذ دیواری از طرح‌های سنتی مانند کاغذ دیواری داماسک تا طرح‌های مدرن مانند کاغذ دیواری طرح هندسی و طرح پتینه را شامل می‌شود. پوستر دیواری نیز نوعی کاغذ دیواری است که به داشتن طرح سه‌بعدی و طرح‌های مدرن‌تر شناخته می‌شود. به طور کلی، کاغذ دیواری و پوستر هر دو ابزارهایی هستند که برای تزئین دیوارها مورد استفاده قرار می‌گیرند.

اگر بخواهیم به‌صورت کلی به تفاوت پوستر دیواری و کاغذ دیواری اشاره کنیم باید بگوییم که Top of Form

کاغذ دیواری‌ها عمدتاً از جنس کاغذ با بافت و الگوی خاصی ساخته شده‌اند که به عنوان پوشش سنتی برای دیوارها استفاده می‌شوند. این کاغذها به شکل رول یا ورقه‌های بزرگ عرضه می‌شوند. از طرف دیگر، پوسترها اغلب از جنس پارچه‌ای یا مقوایی هستند و به وسیله چاپ دیجیتالی تولید می‌شوند. این پوسترها معمولاً اندازه‌های مختلفی دارند و می‌توانند با توجه به نیازهای فردی سفارشی شوند.

امکانات سفارشی‌سازی برای پوستر دیواری بیشتر از کاغذ دیواری‌هاست. به دلیل استفاده از تکنولوژی چاپ دیجیتالی، می‌توان الگوها، رنگ‌ها و طرح‌های مختلف را روی پوستر دیواری چاپ کرد و حتی می‌توان آن‌ها را به صورت شخصی‌سازی شده برای نیازهای خاص خریداران تولید کرد. در مقابل، کاغذ دیواری‌ها معمولاً در الگوها و رنگ‌های استاندارد عرضه می‌شوند و امکان تغییر الگو یا رنگ برای آن‌ها وجود ندارد.

علاوه بر این، در پوسترها به دلیل استفاده از عکاسی با کیفیت بالا و چاپ دیجیتالی، بافت و جزئیات دقیق‌تری ارائه می‌شوند که آن‌ها را برای تزئین فضاهای مختلف، از جمله منازل، ادارات، و فضاهای تجاری، بسیار جذاب می‌کند.

تفاوت پوستر دیواری و کاغذ دیواری

پوستر دیواری یا کاغذ دیواری؟ کدام یک انتخاب بهتری است؟

اگر در انتخاب بین پوستر دیواری و کاغذ دیواری تردید دارید، شناخت فرق بین این دو کمک می‌کند تا انتخاب بهتری داشته باشید. پوستر دیواری و کاغذ دیواری از نظر موارد زیر با هم متفاوت هستند:

۱.      تفاوت در کیفیت

اولین و مهم‌ترین تفاوت پوستر دیواری و کاغذ دیواری در کیفیت آن‌هاست. پوستر دیواری‌ها معمولاً از مواد با کیفیت‌تری ساخته می‌شوند که باعث می‌شود دارای طول عمر و استحکام بیشتری نسبت به کاغذ دیواری باشند. این یعنی شما می‌توانید برای مدت‌ طولانی‌تری از آن‌ها روی دیوارهای خود استفاده کنید. البته کیفیت بالای پوستر دیواری در صورتی است که شما در زمان خرید بهترین پوستر دیواری را انتخاب کنید و به سراغ برندهای معتبر بروید.

البته، کیفیت بهتر پوستر دیواری نسبت به کاغذ دیواری به این معنی نیست که کاغذ دیواری‌ها ماندگاری ندارند. اگر کاغذ دیواری خوب و باکیفیت خریداری کنید، می‌توانید تا چندین سال از زیبایی آن روی دیوارهایتان لذت ببرید؛ اما معمولاً کاغذ دیواری‌ها در مقایسه با پوستر دیواری استحکام کمتری دارند.

۲.      تفاوت در تنوع طرح و مدل

تفاوت در تنوع طرح و مدل بین کاغذ دیواری و پوستر دیواری یکی از جنبه‌های مهمی است که در انتخاب میان این دو گزینه باید به آن توجه کرد.  چند سالی است که تنوع مدل در کاغذ دیواری‌ها به مراتب نسبت به قبل بهتر شده و می‌توان با توجه با چینش منزل و دکوراسیون خانه، طرح‌های کلاسیک و مدرن متنوعی را از بین کاغذ دیواری‌ها انتخاب کرد. اما با وجود این، از آن جایی که پوستر دیواری، دیوارپوش جدیدتری است، طرح‌های بسیار متنوع‌تری نسبت به کاغذ دیواری دارد که در هر زمینه و حوزه‌ای قابل استفاده هستند.

برای مثال، اگر به دنبال طرح پوستر دیواری گل هستید، می‌توانید از مدل‌های متعدد در رنگ‌های مختلف استفاده کنید که به شما انتخاب‌های فراوانی را ارائه می‌دهد. اگر به طبیعت و آرامش علاقه دارید، می‌توانید از بین پوستر سه‌بعدی با طرح طبیعت، آرامش و زیبایی را به خانه هدیه دهید. به همین ترتیب، اگر طرح کودکانه‌ای را برای اتاق خواب کودک خود می‌خواهید، تنوع مدل‌های پوستر دیواری به شما این امکان را می‌دهد که از میان انواع و اقسام طرح‌ها، آن را با توجه به سلیقه خود و فرزندتان انتخاب کنید.

۳.      تفاوت در قیمت

تفاوت قیمت بین پوستر دیواری و کاغذ دیواری یکی دیگر از مسائل مهمی است که در انتخاب بین این دو گزینه برای پوشش دیوارها باید مدنظر قرار گیرد. بسیاری از افراد در زمان خرید این محصولات به دنبال گزینه‌ای هستند که هم کیفیت مناسبی داشته باشد و هم قیمتی مقرون‌به‌صرفه داشته باشد.

اگر در تصمیم‌گیری برای خرید از بین کاغذ دیواری و پوستر دیواری هنوز تردید دارید، باید به این نکته توجه داشته باشید که قیمت پوستر دیواری معمولاً ارزان‌تر از کاغذ دیواری است. بنابراین، اگر به دنبال یک گزینه اقتصادی‌تر هستید، ممکن است پوستر دیواری برای شما گزینه مناسب‌تری باشد. از طرفی، اگر پوستر دیواری را از بین برندهای خوب و باکیفیت انتخاب کنید، در عین قیمت مناسب‌تر، ماندگاری و کیفیت بالایی نیز دارند.

طرح، برند، کیفیت و نوسانات ارز می‌تواند در قیمت پوستر دیواری و کاغذ دیواری تاثیرگذار باشد. برای انتخاب بهترین گزینه برای خود، نیاز است تا همه این عوامل را به دقت مورد بررسی قرار دهید و تصمیمی را اتخاذ کنید که با نیازها و سلیقه خودتان سازگار باشد.

۴.      تفاوت در روش نصب

نصب پوسترهای دیواری به روشی بسیار ساده‌تر نسبت به کاغذ دیواری صورت می‌گیرد؛ این امر امکان نصب آن را در مدت زمان کوتاه‌تری فراهم می‌کند. برای نصب پوستر دیواری، نیازی به هیچ گونه زیرسازی خاصی ندارید و در صورتی که کمی دقت و زمان برای این کار صرف کنید، به راحتی موفق به نصب آن روی دیوار می‌شوید. با این حال، برای دستیابی به نتیجه بهتر و اطمینان بیشتر از کیفیت نصب، توصیه می‌شود به کمک یک فرد ماهر و حرفه‌ای در این زمینه مراجعه کنید. این اقدام به شما اطمینان می‌دهد که نصب پوسترها با دقت و حرفه‌ای انجام شده و نتیجه نهایی بهینه‌تری خواهید داشت.

۵.      تفاوت در ماندگاری و طول عمر

آخرین تفاوت پوستر دیواری و کاغذ دیواری، در ماندگاری و طول عمر آن‌هاست. هر چند که هر دوی این دیوارپوش‌ها قابلیت تحمل شرایط مختلف را دارند و از نظر ماندگاری بسیار بهتر از رنگ دیوار هستند، اما معمولاً در شرایط نگهداری یکسان و مشابه پوسترهای دیواری دارای ماندگاری و طول عمر بیشتری نسبت به کاغذ دیواری هستند.

پوستر دیواری بهتره یا کاغذ دیواری؟

پوستر دیواری یا کاغذ دیواری؟ کدام یک انتخاب بهتری است؟

با توجه به تفاوت‌های پوستر دیواری و  کاغذ دیواری که در این مطلب به آن اشاره شد، برای دکوراسیون دیوارهای مختلف خانه یا محل کار، در شرایط فعلی بازار، بین پوستر دیواری و کاغذ دیواری، انتخاب پوستر دیواری به دلیل تنوع بیشتر، قیمت کمتر و ماندگاری بهتر، توصیه می‌شود.

منبع: MANZEL

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو