روستاگردی اطراف مشهد

منبع: نوداد

93

1400/9/15

08:28


مشهد از جمله شهرهایی است که احتمالا جنبه تقدس آن، بیشتر از مزایای دیگر به‌چشم می‌آید.

به‌طوری‌که قیمت رزرو هتل مشهد اغلب به‌منظور زیارت انجام می‌شود؛ درحالی که خالی از لطف است اگر جاذبه های تاریخی یا طبیعی این شهر زیبا را نادیده بگیریم. روستاهای خوش آب‌وهوا و ییلاقی، که حس زندگی را در شما طراوت می‌دهد، فقط بخشی از جاذبه‌های گردشگری این شهر به‌حساب می‌آید که در ادامه با تعدادی از آن‌ها آشنا می‌شوید.

این مناطق روستایی، به‌دلیل هوای مطبوع و چشم‌اندازهای بی‌نظیر، علاقه‌مندان به طبیعت و حتی مسافران زیادی را به خود جذب می‌کنند. بنابراین می‌توان نتیجه گرفت هر ساله عده زیادی برای آشنایی با این مناطق، به تور مشهد می‌پیوندند.

روستای شاندیز

چطور است با یکی از مشهورترین روستاهای اطراف مشهد به نام شاندیز شروع کنیم. این روستا که معروف‌ترین روستای آن اطراف است، علاوه‌بر طبیعت فوق العاده، امکانات و تفریحات جذابی دارد که چیزی فراتر از یک روستا را رقم می‌زند. ازاین‌رو لازم به‌ذکر است که در سال 1384، به‌عنوان منطقه نمونه بین‌المللی گردشگری ایران شناخته شد.

این روستای سرسبز، دارای دره های پر آبی است که توجه طبیعت‌گران را به خود جلب می‌کند. روستای پرجاذبه شاندیز، رودخانه‌های پرآبی دارد که از کوه‌های بینالود سرچشمه گرفته‌اند. همچنین گیلاس‌های روستای شاندیز، بسیار معروف است. آب‌وهوای معتدل شاندیز را می‌توان دلیلی بر انبوهی و تراکم درختان و نیز زیبایی خاصه آن دانست.

علاوه‌بر همه این‌ها، وجود تفرجگاه‌هایی نظیر پیست اسکی ابرده، خیابان آبشار، پارک جنگلی شاندیز، و حتی مهیج تر از آن، رصدخانه نجوم و پیست موتورسواری، تور مشهدگردی را با فراق بال بیشتری مجذوب این روستای محبوب می‌کند. اگر به شکمتان در سفر اهمیت زیادی می‌دهید، پیشنهاد می‌شود به غذاهای هتل مشهد اکتفا نکنید. برای تست کباب شیشلیکی دلچسب که به روشی خاص درست می‌شود، سری به روستای شاندیز بزنید.

روستای عنبران مشهد

روستای عنبران از روستاهای ییلاقی و بسیار زیبای مشهد به‌شمار می‌رود که دلیل اینگونه نام گرفتن آن، وجود علف‌های خودرویی است که بوی خیلی خوبی از خود ساطح می‌کنند. این روستا علاوه‌بر طبیعتی خوشبو و چشم‌نواز، امکاناتی دارد که هم برای ساکنان روستا و هم برای مسافران و گردشگران بسیار نافع است. بازدید از این روستا در تور لحظه آخری مشهد قطعا لذت‌بخش خواهد بود.

روستاگردی اطراف مشهد

از جمله این امکانات می‌توان به خانه های بومگردی، واحدهای پذیرایی و رستوران‌های مختلف اشاره کرد. ممکن است اسم طرقبه مشهد را شنیده باشید؛ روستای عنبران مسافت بسیار کمی با طرقبه داشته و حدودا در فاصله یک کیلومتری آن واقع شده است.

طرقبه مشهد

طرقبه را اکنون به‌عنوان روستا به‌شمار نمی‌آورند؛ اما آب‌وهوای بی‌نظیر آن دست کمی از روستا ندارد. باغ‌های سرسبز و پر از میوه آن نمی‌گذارد به‌راحتی از خیر آن بگذرید. این منطقه از سرسبزترین و باصفاترین مناطق مشهد محسوب می‌شود که طبیعتا تور مشهد نیز این مکان روستا گونه خرم را نادیده نمی‌گیرد. طرقبه نیز موقعیتی ییلاقی است که هوای دلپذیر آن، همه ویژگی‌های خارق‌العاده طبیعت این محیط را تایید می‌کند.

رودخانه خروشانی که در آن جریان دارد، جذابیت بیشتری به این فضا می‌دهد. طرقبه رستوران‌های متعددی دارد که نمی‌گذارند گرسنه گردش جستوجوگرانه خود را ادامه دهید. اگر اهل آن هستید که از هر جایی برای خود یادگاری جمع و خاطراتتان را مرور کنید، یا دوست دارید از سفرهای کوچکتان هم برای دوستانتان سوغاتی بیاورید، پیشنهاد می‌شود پس از اینکه به اندازه کافی در طرقبه خوش‌منظره گشت‌وگذار کردید، سری هم به فروشگاه‌های سوغات آن بزنید. با رفتن به طرقبه مشهد، می‌توانید مسیرتان را به‌سمت روستای نغندر امتداد دهید و انتهای مسیر، به روستای کنگ مشهد برسید.

روستاگردی اطراف مشهد

روستای کنگ مشهد

روستای کنگ، قدمتی بسیار زیاد دارد که به دوره پیش از اسلام برمی‌گردد. این روستای پلکانی، معماری بسیار زیبا و ماهرانه‌ای دارد و اغلب معتقد هستند که شباهت بسیار زیادی به ماسوله دارد. ازاین‌رو به ماسوله خراسان نیز شهرت دارد. روستای ییلاقی کنگ، علاوه‌بر خانه‌های تاریخی که توجه هر بازدیدکننده‌ای را به خود جلب می‌کند، طبیعتی عالی با هوایی کاملا مطبوع دارد.

مسلما نمی‌توانید نسبت به باغ‌ها و انبوهی درختان میوه در آن بی‌تفاوت باشید. باغ‌های گیلاس، آلو و توت که در تابستان، شما را به‌وجد می‌آورد یا حتی درختان گردو، بادام و زرشک، تنوع درختان را چند برابر می‌کند. با رفتن به روستای کنگ مشهد، می‌توانید از گورستان قدیمی و رباط شاه عباسی نیز دیدن کنید.

به‌غیر از موارد نام برده شده، مسلما روستاهای پرجاذبه دیگری نیز اطراف شهر پرطرفدار مشهد وجود دارد که دقایق زیادی می‌توان پیرامون آن‌ها صحبت کرد و میان شاخ و برگ‌ها واطراف رودخانه های پرخروششان قدم زد و حس فوق العاده تنفس بی‌دغدغه را تجربه کرد.

اگر حتی نیت اصلیتان از سفر به مشهد، زیارت حرم مطهر امام هشتم است، می‌توانید به جای گذراندن اکثر تایم سفر در یک هتل مشهد، بیرون بزنید و سفر خود را خاطره‌انگیزتر کنید.



مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو