تأثیر موسیقی بر افسردگی نوجوانان

منبع: فوت و فن

140

1400/9/23

11:01


تأثیر موسیقی بر افسردگی نوجوانان


بزرگ شدن یک شغل تمام وقت و دشوار محسوب می‌شود. مشکلات و چالش‌های نامتداول دنیای امروز باعث می‌شود نوجوانان دچار افسردگی احساسی و مشکلات رفتاری شوند. طبق تحقیقات جدید، پدر و مادرها از این پس می‌توانند از یک روش جدید برای حل مشکلات فرزندانشان بهره ببرند و آن روش موسیقی درمانی است.

در این تحقیق، محققان ۲۵۱ کودک و نوجوان را به دو گروه تقسیم کردند. یکی از گروه‌ها طبق روال معمول به زندگی خود ادامه دادند و گروه دیگر ۱۲ ساعت در هفته در جلسات موسیقی درمانی شرکت کردند. در این جلسات، شرکت کنندگان از انواع موسیقی درمانی مانند بداهه‌گویی و نوشتن آهنگ استفاده کردند تا افکار و احساسات خود را در محیطی ایمن که مورد قضاوت قرار نمی‌گیرد، بیان کنند.
مدیر Northen Ireland Music Therapy Trust که در این تحقیق شرکت داشت، گفت: «نتایج این تحقیق شگفت‌انگیز است. طبق این نتایج، افراد باید در جلسات موسیقی درمانی به طور مستمر شرکت کنند. مدت زیادی بر روی شواهد روایتی و نتایج تحقیقات کوچک تمرکز داشتیم که موسیقی درمانی چه تأثیری دارد. اما حالا شواهد کلینیکی محکمی داریم که مزایای موسیقی درمانی را نشان می‌دهد».

افسردگی سالانه ۱۷ میلیون نفر را در آمریکا تحت تأثیر قرار می‌دهد. این یعنی از هر ۳۳ کودک ۱ کودک و از هر ۸ نوجوان یک نوجوان به افسردگی مبتلا می‌شود. این میزان مطمئناً برای گروه سنی نوجوانان بسیار عادی است، در نتیجه ممکن است ارزیابی سلامت روحی فرزندان برای والدین دشوار باشد.

یکی از محققان می‌گوید: «افسردگی تنها یک عنوان تشخیصی است و نشانه‌هایی دارد که به ما کمک می‌کند دوره درمان را مشخص کنیم. آنچه از اهمیت برخوردار است احساسات کودکان است. درک و بررسی احساسات درونی بسیار مهم است، در نتیجه تنها تشخیص عنوان بیماری در کودکان و افسرده خواندن آنان درست نیست».

والدین باید به جای این که به فرزندانشان بگویند مشکل دارند، با فرزندانشان همدلی کنند و احساس امنیت به آن‌ها ببخشند. در سنین ۱۰ سالگی و بعد از آن، احساسات خودآگاه کودک کاملاً متغیر هستند و اتفاقات روزمره باعث می‌شود احساس خجالت و تحقیر داشته باشند. عکس‌العمل کودکان به هنگام احساس خجالت معمولاً همانند افسردگی است. در این روند کودکان ممکن است از جمع دوری کنند، به خود یا به دیگران آسیب برسانند.

گاهی اوقات کودکان باید رفتار دمدمی داشته باشند و این امری طبیعی است. کودکان هر روز با احساسات خجالت، گناه و حسادت روبرو می‌شوند، در نتیجه این که عبوس و ناراحت باشند، عادی است. اگر والدین بتوانند تأثیر احساسی این شرایط بر روی فرزندانشان را درک کنند، می‌توانند عکس‌العمل بهتری نسبت به این شرایط نشان دهند.

پریا اقدامی


 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو