طرز تهیه لوبیا پلو با میگو

لوبیا پلو با میگو , طرز تهیه لوبیا پلو با میگو , دستور پخت لوبیا پلو با میگو

لوبیا پلو با میگو یکی از انواع غذاهای خوشمزه و پرطرفدار جنوب کشورمان است، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه لوبیا پلو با میگو در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
برنج۳ پیمانه
پیاز۱ عدد
رب گوجه فرنگی۲ قاشق غذاخوری
لوبیا سبز۳۰۰ گرم
هویج۲ عدد
میگو۳۰۰ گرم
فلفل قرمز و زردچوبهبه مقدار کافی
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی

طرز تهیه لوبیا پلو با میگو

مرحله اول

برای تهیه لوبیا پلو با میگو خوشمزه ابتدا لوبیا سبز را می شوییم، سپس درون آبکش قرار می دهیم و اجازه می دهیم آب اضافی اش به طور کامل خارج شود. در ادامه لوبیا سبز را به اندازه و فرم دلخواه برش می زنیم، سپس کنار می گذاریم.

مرحله دوم

حالا یک کاسه مناسب انتخاب می کنیم و برنج را به همراه یک قاشق چای خوری نمک درون کاسه می ریزیم و آب را روی برنج اضافه می کنیم، سپس اجازه می دهیم برنج به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه درون آب بماند تا خیس بخورد.

مرحله سوم

در این مرحله هویج را می شوییم، سپس پوست آن را با پوست کن جدا می کنیم و به صورت خلالی نازک خرد می کنیم. در ادامه پوست پیاز را جدا می کنیم و به صورت خلالی نازک خرد می کنیم، سپس یک تابه مناسب انتخاب می کنیم.

مرحله چهارم

حالا تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم، سپس مقداری روغن درون تابه اضافه می کنیم و بلافاصله پیاز را درون تابه می ریزیم. در ادامه پیاز را تفت می دهیم تا سبک و شیشه ای شود، سپس زردچوبه، فلفل سیاه و فلفل قرمز را اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله به تفت دادن ادامه می دهیم تا عطر ادویه ها آزاد شود. در ادامه رب گوجه فرنگی را به تابه اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا رب گوجه فرنگی به طور کامل سرخ شود. در ادامه میگو را به تابه اضافه می کنیم، سپس سرخ می کنیم.

مرحله ششم

حالا وقتی میگو ها سرخ شدند، لوبیا سبز خرد شده را به همراه هویج خلالی اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم، سپس نمک را به مخلوط میگو و لوبیا سبز اضافه می کنیم و هم می زنیم. در ادامه درب تابه را می بندیم و اجازه می دهیم مواد کاملا سرخ شوند.

مرحله هفتم

در این مرحله برنج خیس خورده را آبکشی می کنیم و اجازه می دهیم آب اضافی اش خارج شود. در ادامه یک قابلمه مناسب انتخاب می کنیم، سپس قابلمه را تا نیمه پر از آب می کنیم و روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا آب به نقطه جوش برسد.

مرحله هشتم

حالا برنج را با نصف قاشق چای خوری نمک درون آب جوش می ریزیم و اجازه می دهیم به مدت ۸ تا ۱۲ دقیقه درون آب جوش بماند تا پخت اولیه برنج انجام شود. پس از گذشت این زمان برنج را آبکشی می کنیم و اجازه می دهیم آب اضافی اش خارج شود.

مرحله نهم

در این مرحله یک قابلمه مناسب انتخاب می کنیم، سپس مقداری روغن درون آن می ریزیم. در ادامه مقداری نان لواش را کف قابلمه به عنوان ته دیگ فیکس می کنیم. حالا مقداری از برنج درون قابلمه می ریزیم، سپس از مواد میانی به صورت پخش روی برنج می ریزیم.

مرحله دهم

حالا این مراحل را به ترتیب تکرار می کنیم تا مواد تمام شوند. در ادامه درب قابلمه را با دم کنی می پوشانیم و روی قابلمه قرار می دهیم. در ادامه روی حرارت ملایم شعله پخش کن قرار می دهیم و قابلمه را روی شعله پخش کن قرار می دهیم.

مرحله یازدهم

در نهایت اجازه می دهیم لوبیا پلو به مدت ۴۰ تا ۴۵ دقیقه روی حرارت بماند تا دم بکشد. در پایان لوبیا پلو را درون قابلمه مخلوط می کنیم تا یکدست شود، سپس درون ظرف مورد نظرمان کشده و سرو می کنیم. نوش جان.