چند پیشنهاد ساده برای تهیه صبحانه‌ای سالم

منبع: فرزند

46

1401/7/5

18:34


چند پیشنهاد ساده برای تهیه صبحانه‌ای سالم

نمی‌توان انکار کرد که خوردن صبحانه می‌تواند به افراد کمک کند تا در طول روز انرژی خوبی داشته باشند. اما تنها  بدست آوردن انرژی لازم نیست، بلکه با خوردن صبحانه سالم سلامت به بدن باز می‌گردد.

نتایج حاصل نشان داده که در صبح، کالری مصرف شده توسط بدن  کارآمد زیادی دارد. در حقیقت می‌توان گفت مصرف صبحانه سالم باعث رسیدن فواید زیادی به بدن می‌شود. اگر در دسته افرادی قرار دارید که تا الان به خوردن صبحانه  اهمیت نمی‌دادید و یا خیلی عجله‌ای صبحانه صرف می‌کردید، همراه ما باشید تا در این مورد صحبت بیشتری داشته باشیم.

صبحانه چی بخوریم؟

همه ما با این سوال مواجه هستیم که صبحانه چی بخوریم؟ زمانی که این سوال مطرح می‌شود، فاکتورهای زیادی پیش روی ذهن ما قرار می‌گیرد. اما اگر به دنبال خوردن صبحانه سالم و مقوی باشیم، این گزینه‌ها شامل برخی از موارد زیر می‌شود:

    1. یکی از مهم و اصلی‌ترین صبحانه‌های ایرانی، خوردن نان سبوس‌دار با پنیر و گردو است. با قرار گرفتن این سه مواد غذایی در کنار هم به بدن انرژی زیادی وارد و همین مورد باعث می‌شود تا بدن در طول روز احساس سیری داشته باشد. علاوه بر آن‌که همان اول صبح، ویتامین‌ و مواد مغذی  مورد نیاز  جذب بدن خواهد شد. البته توصیه می‌شود، در صبحانه خود از پنیر محلی و گردو تازه استفاده کنید.
    2. اگر خوردن نان با پنیر و  گردو را هر روز هفته دوست ندارید. توصیه می‌شود، مصرف  نیم‌رو  با روغن شحم را امتحان کنید. خوردن صبحانه نیم‌رو با روغن شحم به بدن چربی‌های مفیدی را می‌رساند. به غیر از آن‌که سیستم ایمنی بدن قوی و سالم باقی خواهد ماند. مصرف این نوع صبحانه در اول صبح به پیشگیری از ضعف استخوان، عضلات  کمک و باعث مقوی شدن آن‌ها نیز خواهد شد.
    3. عدسی و یا حلیم گرم با نان سبوسدار نیز در دسته صبحانه‌های سالم قرار گرفته است. در یک روز سرد زمستانی، مصرف این نوع مواد غذایی باعث می‌شود تا بدن گرم باقی بماند.
    4. خوردن خامه یا سرشیر در کنار شیره انگور یا عسل بسیار لذت‌بخش است. اگر در اول صبح شیرینی و یا شکر مصرف کنید، بدن به دیابت دچار خواهد شد. اما شیره انگور و یا خرما بدون مضرات شکر هستند، پس  از مبتلا شدن به بیماری دیابت جلوگیری خواهد کرد.

  1. همانند گذشته در دسته صبحانه‌های سالم، حلوا ارده با شیره سنتی نیز قرار دارد. ارده و شیره، استخوان‌های بدن را مقوی خواهد کرد. ضمن آن‌که برای طبع سرد و خشک بسیار مفید است.
  2. از تمام این لیست بالا که بگذریم، نوبت به عسل می‌رسد. در یک وعده صبحانه سالم، مصرف عسل با نان سبوسدار نیز فواید زیادی دارد.
  3. پیشنهاد ما برای یک صبحانه سالم و کامل، خوردن پروتئین نیز است که از تخم‌مرغ بومی سفت شده می‌توان استفاده کرد.
  4. در خیلی مواقع نیم‌رو سبزیجات و یا اسفناج تازه را با روغن شحم، می‌توانید تهیه کنید.
  5. کره حیوانی با عسل، مربا کم شیرین و نان سبوسدار کمک می‌کند تا یک وعده صبحانه کامل میل کرده باشید.
  6. در هنگام صبح، مصرف شیر اهمیت زیادی دارد. اما شیر با مواد نگهدارنده باعث می‌شود تا بدن آهن کمتری جذب کند. پس توصیه می‌شود شیر محلی و بدون مواد نگدارنده را با شیره ارگانیک و یا عسل ترکیب و  مصرف کنید تا به غیر از کلسیم، آهن مورد نیاز جذب بدن شود.

به طور کل می‌توان گفت  صبحانه سالم از موادغذایی باید تشکیل شده باشد که سرشار از ویتامین، کالری و یا املاح غذایی هستند.

سلوا؛ فروشگاه مواد غذایی سالم و طبیعی

حال که با لیست صبحانه‌های سالم و مقوی آشنا شدید. یکی از سوالاتی که پیش می‌آید، خرید از فروشگاه و یا مکانی است که تمام موادغذایی سالم را به فروش می‌رساند؟ در این بخش ما به شما فروشگاه سلوا را معرفی می‌کنیم. فروشگاهی که تنها هدف خود را فروش موادغذایی سالم و ارگانیک قرار داده است.

چرخه تولید برخی از موادغذایی به صورت ارگانیک نیست. اما اگر هدف، تولید سالم آن باشد باید در آن از مواد نگهدارنده استفاده نشده باشد. همانند نان و بسیاری دیگر از موادغذایی که بهتر است بدون مواد نگهدارنده، تولید و مصرف شود. برنج  نیز بهتر است، از همان اول  بدون کود شیمیایی، مواد زائد و یا سموم به کشت رسد تا کاملاً ارگانیک شود.

همین مورد باعث شده تا در فروشگاه سلوا، نان سبوسدار و یا برنج ارگانیک نیز موجود باشد. اگر قصد خرید نان  را دارید، باید گفت که سلوا همیشه نان تازه سبوسدار به فروش می‌رساند. مواد غذایی تازه و بدون مواد نگهدارنده، زودتر از آن‌چه که شما تصور می‌کنید، فاسد خواهد شد. پس  در صورتی که از تاریخ مصرف نان گذشته باشد، سلوا آن را از فروشگاه و انبار خارج خواهد کرد تا به فروش نرسد. همچنان در سلوا تاریخ توزیع محصولات و اطلاعات مفید دیگری به شما ارائه خواهد شد تا از خرید خود در سلوا اطمینان حاصل کنید.

یکی دیگر از مواردی که در مورد سلوا باید اطلاع داشته باشید، فروشگاه مجازی و آنلاین است. پس اگر قصد خرید برنج باکیفیت را دارید، افرادی در این فروشگاه مجازی حضور دارند تا در خرید درست به شما کمک زیادی کنند. در سلوا، برنج به طور مستقیم از افراد روستایی که کشت سالم انجام می‌دهند، خریداری می‌شود. از مهم‌ترین نکاتی که در سلوا اهمیت زیادی به آن داده می‌شود، فروش تمام محصولات سوپرمارکت به صورت طبیعی و ارگانیک است.  پس با پیشنهاداتی که در متن بالا، برای خوردن صبحانه سالم داده شد. بهترین خرید از سلوا است تا موادغذایی ارگانیک و بدون مواد نگهدارنده  را تهیه  و سالم‌ترین صبحانه را نوش جان کنید. لازم به ذکر است، در هنگام خرید  سلوا پیشنهادات خوبی را به شما ارائه خواهد داد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو