همه چیز درباره تزریق فیلر چانه

منبع: زیبامون

39

1401/7/11

15:01


در ادامه این بخش از زیبامون اطلاعات خوبی در رابطه با تزریق فیلر چانه کسب خواهید کرد .

همه چیز درباره تزریق فیلر چانه

شاید تزریق فیلر چانه ، اولین تزریقی نباشد که در مورد روش‌ های زیبایی به آن فکر می‌ کنید ، اما افراد زیادی (از همه جنسیت‌ ها) وجود دارند که علاقه‌ مند به تغییر مشخصات چانه‌ و فک خود هستند که ممکن است تزریق فیلر چانه به آنها کمک کند .

این موضوع احتمالا به دلیل محبوبیت کانتورینگ صورت با آرایش و مفهوم متعادل کردن ویژگی‌ های صورت در ذهن افراد باشد . به طور کلی ، تزریق فیلر چانه به طور فزاینده‌ ای توسط افرادی که احساس می کنند چانه کوتاه یا فک ضعیفی دارند و آرزو می‌ کنند در قسمت پایین صورتشان تعریف بیشتری داشته باشند و یا احساس می کنند که داشتن چانه مشخص‌ تر و خط فک قوی‌ تر ، می‌ تواند به تعادل بینی بزرگ‌ تر کمک کند و می‌ تواند چهره آنها را قلبی‌ شکل‌ تر نشان دهد (ظاهری که در سال‌ های اخیر محبوبیت پیدا کرده است) مورد استفاده قرار می گیرد .

از آنجایی که فیلر چانه نسبت به ایمپلنت‌ ها کم تهاجمی تر هستند ، جراحان زیبایی دارای گواهی معتبر ، اغلب توصیه می‌ کنند که با این تزریق‌ های معمولی شروع کنید تا ببینند آیا نتایج را دوست دارید یا خیر . بنابراین اگر شما نیز تصمیم گرفته اید که تزریق فیلر چانه را امتحان کنید ، لازم است قبل از هر اقدامی ، اطلاعات خود را در رابطه با این روش زیبایی افزایش دهید و با آگاهی کامل از عوارض جانبی و مراقبت های لازم بعد از تزریق فیلر چانه ، برای این کار اقدام کنید . 

در ادامه این بخش از زیبامون دات کام اطلاعات دقیقی در رابطه با تزریق فیلر چانه را در اختیار شما همراهان گرامی قرار داده ایم . با ما همراه باشید . 

 

فیلر چانه چیست ؟

به زبان ساده ، فیلر چانه یک محلول تزریقی است که برای افزایش حجم و سفت کردن پوست اطراف ناحیه چانه تزریق استفاده می شود . طبق نظر افراد صاحب نظر در زمینه زیبایی ، تصور می‌شود که نمای چانه «ایده‌آل» بهتر است دارای نقطه‌ ای باشد که با لب پایین ، تراز است . 

پرکننده‌ ها یا فیلرها اساساً یک برجستگی زیبا به چانه می‌ دهند ، بدون اینکه زیاد یا غیرقابل برگشت باشد ، زیرا معمولا مقدار کنترل شده ای از فیلر که توسط بیمار نیز تایید می شود ، به چانه تزریق می شود و این کار بر خلاف کاشت چانه و موارد مشابه نتایج طبیعی تری به همراه خواهد داشت .

به طور کلی ، دو نوع فیلر تزریقی رایج برای شکل دادن به چانه وجود دارد . اولین مورد اسید هیالورونیک است (Restylane و Juvaderm تنها دو برند سازنده این نوع فیلر هستند) ، ماده ای که به طور طبیعی در مفاصل وجود دارد ، به این معنی که به خوبی توسط بدن تحمل می شود . 

زمانی که Restylane ، به لب ها یا چانه تزریق می شود ، باعث تحریک یا طرد توسط بدن نمی شود ؛ این یک ماده بسیار خوش خیم برای جذب بدن است و به طور معمول حدود 9 ماه تا یک سال ماندگاری دارد .

گزینه دیگری که به عنوان فیلر چانه مورد استفاده قرار می گیرد ، پرکننده های هیدروکسی لاپاتیت کلسیم - calcium hydroxylapatite (مانند Radiesse) است ، یک تزریق ژل مانند نیمه جامد که ممکن است نتایج طولانی تری ارائه دهد و معمولا هزینه بیشتری دارد . این پرکننده ، غلیظ تر است و می تواند بیشتر از یک سال تا یک سال و نیم دوام بیاورد . اما اساساً هر دو به چانه تزریق می شوند تا حجم بیشتری ایجاد کنند . 

فیلر نوع دوم معمولا برای ایجاد بافت بیشتر و تشکیل کلاژن بیشتر روی استخوان تزریق می‌شود ، در حالی که پرکننده‌ های اسید هیالورونیک در زیر پوست به لایه چربی تزریق می‌ شوند تا مقداری ضخامت و برآمدگی برای چانه ایجاد کنند .

بیشتر پرکننده‌ های چانه در کلینیک یا مطب پزشک تزریق می‌ شوند و کم تهاجمی در نظر گرفته می‌ شوند . اما لازم است قبل از هر اقدامی ، پزشک باید عوارض جانبی احتمالی تزریق فیلر چانه را با شما در میان بگذارد و سابقه پزشکی شما را بررسی کند .

 

تزریق فیلر چانه

 

فواید تزریق فیلر چانه چیست و چه مشکلاتی را می تواند برطرف کند ؟

پرکننده چانه می تواند نتایج بسیار فوری را از نظر حجم دادن به چانه ارائه دهد و همچنین می تواند به ایجاد نسبت متعادل برای کل صورت نیز کمک کند . 

به طور خلاصه، فیلر چانه می تواند به شرایط زیر کمک کند :

  • نمایه چانه را دوباره تعریف می کند
  • قسمت چانه را برجسته تر می کند
  • به ایجاد تقارن بیشتر برای چهره کمک می کند
  • خط فک را کانتور می کند
  • شکاف چانه را پر می کند

به طور کلی ، دلیل بزرگی که بسیاری از افراد به پرکننده چانه روی می آورند این است که اجزای صورت خود را در تناسب بهتری با یکدیگر قرار دهند . تعادل و هماهنگی بین چانه و بینی مهم است و معمولا اگر چانه ضعیف باشد ، بینی از پهلو بزرگتر به نظر می رسد و بالعکس .

همچنین ممکن است برخی از بیماران ، جراحی زیبایی بینی را انتخاب کنند و در عین حال تزریق چانه را انجام دهند تا بینی آنها کمی کوچکتر شود و چانه کمی بیرون بیاید .

 

تزریق فیلر چانه برای چه کسانی مناسب است ؟

از آنجایی که تزریق فیلر چانه نسبتاً ساده در نظر گرفته می شود ، اکثر بیماران واجد شرایط این تزریق هستند . جراحان زیبایی باید اطمینان حاصل میکنند که بیماران قبل از تزریق ، به طور کلی سالم هستند ، باردار یا شیرده نیستند و به طور خاص اطمینان می دهند که بیماران از مصرف آسپرین برای کمک به کاهش احتمال کبودی پس از عمل اجتناب کنند .

از همه مهمتر ، ممکن است بیمارانی که مشکلات سلامت قلبی عروقی دارند غربالگری شوند . افراد مبتلا به بیماری های قلبی خاص اغلب از داروهای رقیق کننده خون با نسخه استفاده می کنند . داروهای تزریقی ممکن است برای این بیماران مناسب نباشد ، زیرا این داروها لخته شدن خون را به تاخیر می اندازند ، به این معنی که ممکن است خونریزی طولانی مدت از محل تزریق و همچنین عوارض دیگر را تجربه کنند . 

یکی دیگر از موارد منع احتمالی برای تزریق فیلر چانه وضعیتی است که بیمار در گذشته کاشت چانه انجام داده باشد و همچنان بخواهد از طریق تزریق فیلر ، ظاهر برجسته تری برای چانه خود  داشته باشد . اگر فیلرها را روی چانه تزریق کنید و یک ایمپلنت چانه داخل آن باشد ، خطر عفونت آن ایمپلنت وجود دارد ، به همین دلیل مهم است که فقط یکی از این موارد را برای تقویت ظاهر چانه خود انتخاب کنید . 

 

قبل و بعد از تزریق فیلر چانه

 

عوارض حانبی تزریق فیلر چانه

به طور کلی ، همه روش های زیبایی ، دارای سطحی از خطر هستند و فیلر چانه تزریقی نیز از این قاعده مستثنی نیست . تقریباً همه بیماران بعد از این تزریق ، نوعی کبودی را تجربه خواهند کرد و اگر تصمیم دارید این کار زیبایی را برای حضور در یک رویداد یا مراسم خاص انجام دهید ، حتما از قبل برنامه ریزی کنید و حداقل 2 هفته برای این کار زمان در نظر بگیرید .

یکی دیگر از عوارض رایج این تزریق ، مشکلات عدم تقارن یا ناهنجاری های کانتور است ، به این معنی که شکل چانه شما ممکن است دقیقاً یکنواخت نباشد .

جدی ترین عارضه جانبی بالقوه این تزریق ، ایجاد تصادفی نکروز پوستی است که البته بسیار نادر است ، اما کاملاً ممکن است و به تزریق کننده یا پزشک ارائه دهنده خدمات بستگی دارد . این موضوع زمانی اتفاق می افتد که مقدار کمی از پرکننده مستقیماً وارد یک سرخرگ می شود و درست مانند لخته خونی که می تواند از پا به ریه ها برود و جریان خون را به یک منطقه حیاتی متوقف کند ، فیلر نیز می تواند همین کار را انجام دهد . این پرکننده اساساً می‌ تواند شریان صورت را مسدود کند و باعث شود آن پوست در نزدیکی آن شریان بمیرد . این در ابتدا مانند یک کبودی به نظر می‌ رسد ، اما در نهایت سیاه و پوسته می‌ شود، زیرا ممکن است پوست بمیرد . 

سایر علائم موقت و عوارض جانبی که ممکن است بعد از تزریف فیلر به چانه رخ دهد عبارتند از :

  • تورم
  • جای زخم
  • خارش در نزدیکی محل تزریق
  • آبسه در نزدیکی چانه
  • حرکت فیلر ، که ممکن است منجر به حجم ناخواسته در جای دیگر صورت یا گردن شود

تقریباً همه افراد بعد از این تزریق ، به مدت چند روز درد فک را تجربه خواهند کرد ، به همین دلیل است که دستورالعمل‌ های مراقبت پس از آن بر اهمیت پرهیز از جویدن سخت یا سریع یا سایر حرکات دهان و حفظ بهداشت مناسب دندان تاکید می‌ کنند .

 

ماندگاری فیلر چانه چقدر است ؟

برای پاسخ به این سوال باید گفت که همه چیز به نوع پرکننده ای که انتخاب می کنید و همچنین متابولیسم شخصی شما بستگی دارد ، اما فیلرها به طور کلی حجم بیشتری را برای چانه ایجاد می کنند و بین 9 تا 15 ماه ماندگاری دارند . 

هنگامی که پرکننده ناپدید می شود و تاثیر آن از بین رود ، لازم است برای حفظ نتایج آن ، این تزریق را تکرار کنید . اکثر بیماران تصمیم می‌ گیرند که دفعات تزریق را پس از اولین دوره درمان ، کاهش دهند . به این دلیل که ممکن است بدن ، بافت خود را در ناحیه تزریق تولید کند و نیاز به فیلر را کاهش دهد .

به طور کلی ، فیلر به شما این فرصت را می‌ دهد که ببینید آیا واقعاً نتایج را دوست دارید یا خیر و همچنین می‌ دانید که در طول این دوره تا نهایتا یک سال ، نتایج این تزریق به آرامی محو می‌ شود . بنابراین می‌ توانید بدون زیاده‌ روی امتحان کنید تا متوجه شوید که این برجستگی و حجم اضافی روی چانه‌ تان چگونه به نظر می‌ رسد . 

 

فیلر چانه

 

خلاصه مطلب

تزریق فیلر چانه ، جایگزین کم خطرتری برای بزرگ کردن با ایمپلنت و کاشت چانه است و می‌ تواند نتایجی تقریباً آنی و بدون توقف ایجاد کند . هنگام در نظر گرفتن روش‌ های زیبایی و گزینه‌ های اصلاحی برای ایجاد ظاهری متعادل برای چانه ، پرکننده‌ ها باید اولین روشی باشد که بررسی می‌ کنید ، زیرا به شما امکان می‌ دهند بدون نیاز به جراحی تهاجمی ، بهتر درک کنید که چهره‌ تان چگونه به نظر می‌ رسد . در حالی که عوارض جانبی کمی برای این روش زیبایی وجود دارد که باید در نظر گرفته شود ، اما بهترین راه برای جلوگیری از آنها پیدا کردن یک پزشک و کلینیک معتبر و واجد شرایط و دارای مجوز با تجربه در تزریق فیلر است . 

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو