چطور جوانی و جذابیت را به چهره خود برگردانیم

منبع: زیبامون

6

1401/11/14

01:53


صورت ما در اثر افزایش سن یا کاهش چربی دچار چین و چروک و لکه می‌شود. به کمک روش‌های زیبایی می‌توانید زیبایی و طراوت را به چهره خود برگردانید. در این مقاله به معرفی رایج‌ترین جراحی‌های زیبایی صورت می‌پردازیم.

چطور جوانی و جذابیت را به چهره خود برگردانیم

آیا به این فکر کرده‌اید چرا بعضی بازیگران یا مدل‌های زن با وجود افزایش سن هیچ‌گونه چین چروک یا لکه‌ای روی صورت خود ندارند؟ به این فکر کرده‌اید که چگونه می‌توانید زیبایی و جذابیت چهره خود را به طور دائمی حفظ کنید و اثری از پیری در صورت شما مشاهده نشود؟ به کمک عمل‌های زیبایی صورت می‌توانید از ایجاد چروک روی صورت خود جلوگیری کنید و لکه‌های صورت را از بین ببرید. اغلب این روش‌ها بسیار ساده انجام می‌شوند و درد و عوارض قابل توجهی ندارند. در این مقاله به معرفی محبوب‌ترین و رایج‌ترین روش‌های زیبایی صورت می‌پردازیم.

 

چین و چروک چیست و چرا ایجاد می‌شود؟

چین و چروک یک اثر طبیعی است که در نتیجه افزایش سن روی پوست ایجاد می‌شود. با افزایش سن، سطح کلاژن و الاستین پوست کاهش می‌یابد؛ بنابراین پوست به مرور زمان فرسوده می‌شود. البته بزرگترین دلیلی که باعث می‌شود پوست خاصیت ارتجاعی خود را از دست بدهد، تغییر سطح کلاژن و الاستین است، اما میمیک‌هایی که به دلیل حرکات غیرارادی عضلات ایجاد می‌شوند، راه را برای ایجاد خطوط و چین و چروک روی صورت هموار می‌کنند. چنین تغییراتی در ساختار پوست توسط فرآیند پیری و عوامل ژنتیکی تعیین می‌شود. عوامل محیطی مانند عادات غذایی، سبک زندگی، قرار گرفتن در معرض نور خورشید، استرس، الکل و سیگار نیز نقش عمده‌ای در روند پیری پوست دارند.

تغییر شکل‌هایی مانند چین و چروک و افتادگی در گردن و دست‌ها نیز رخ می‌دهد، اگرچه در صورت بیشتر و متراکم‌تر است. صورت نسبت به سایر قسمت‌های بدن ساختار نازک‌تر و حساس‌تری دارد. این باعث آسیب‌پذیری بیشتر صورت می‌شود و بنابراین اولین علائم پیری در صورت انسان ظاهر می‌شود. با گذشت زمان، اگرچه ناحیه چشم در اولویت قرار دارد، اما خطوط روی پیشانی و اطراف لب‌ها نیز برجسته‌تر شده و چین و چروک ظاهر می‌شود. بنابراین، آیا می‌توان از سلامت پوست محافظت کرد و از علائم پیری مانند چین و چروک و افتادگی جلوگیری کرد؟ ما در ادامه این مقاله چند روش کاربردی را معرفی می‌کنیم.

 

درمان چین و چروک با بوتاکس

تزریق بوتاکس یک عمل زیبایی است که برای از بین بردن چین و چروک‌های صورت و جلوگیری از ایجاد چین و چروک‌های جدید بسیار موفق است. این روش کاملا مورد تایید FDA (سازمان غذا و دارو) است و معمولا برای از بین بردن خطوط ریز و چین و چروک‌ها به خصوص دور چشم، بین ابروها و پیشانی استفاده می‌شود. در این درمان از ماده‌ای به نام بوتولینوم استفاده می‌شود. بوتولینوم بعضی ماهیچه‌ها را فلج کرده و با محدود حرکات آن‌ها از ایجاد چین و چروک جلوگیری می‌کند.

بوتاکس از ۲۰ سالگی قابل انجام است و یک  از دلایل محبوبیت آن این است که زمان انجام بسیار کوتاه و نتیجه بسیار موفق‌آمیز است. برای نتایج خوب و دائمی هر ۴ تا ۶ ماه باید این تزریق را تکرار کنید.

 

لیفت شقیقه

لیفت شقیقه خط ابرو را به حالتی جوان‌تر و طبیعی‌تر می‌رساند. ابروهای سنگین و افتاده و همچنین افتادگی پلک بالایی با این روش قابل درمان هستند. افتادگی پلک و ابرو  باعث می‌شود بیماران خسته به نظر برسند. این روش که می‌تواند با بلفاروپلاستی ترکیب شود و باعث شود بیمار جوان‌تر و سرحال‌تر به نظر برسد.

این یک روش بسیار موثر است که می‌تواند سال‌ها ظاهر بیمار را جوان‌تر و شاداب‌تر کند. این روش بدون درد انجام می‌شود و غالبا با بی‌حسی موضعی انجام می‌گیرد. این یک عمل سرپایی است و پذیرش و ترخیص در همان روز عمل انجام خواهد شد.

این یک روش جراحی ساده است که می‌تواند در زمان کوتاهی چشم‌های شما را به حالتی زیبا و جذاب برساند. تکنیک مورد استفاده در جراحی لیفت شقیقه با توجه به هر مورد و تشخیص پزشک جراح تعیین می‌شود تا بهترین نتیجه حاصل شود. در این روش پزشک برش‌هایی را در ناحیه شقیق ایجاد می‌کند و پس از کشش و تنظیم حالت مناسب ابرو و چشم، آن را بخیه می‌زند.

میزان مهارت و دقت پزشک در انجام این عمل بسیار مهم است و در ایجاد ظاهر طبیعی و زیبا و همچنین باقی‌نماندن بسیار تاثیرگذار است. شما با استفاده از خدمات کلینیک دکتر نجف بیگی می‌توانید عمل جراحی لیفت شقیقه و هر گونه عمل زیبایی را با بالاترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت انجام دهید.

 

لیفت شقیقه

 

تزریق فیلر

تزریق فیلر عموما برای فرم دادن به صورت‌هایی که حجم خود را از دست داده‌اند استفاده می‌شود، اما روشی است که به طور ویژه برای درمان چین و چروک‌های عمیق صورت به کار می‌رود. درمان چین و چروک با تزریق فیلر نه تنها برای چین و چروک‌های عمیق، بلکه برای از بین بردن چین و چروک‌های ریز اطراف لب، به ویژه چروک‌های ناشی از سیگار کشیدن، استفاده می‌شود. شما از فیلر می‌توانید برای رفع چروک اطراف چشم و پرکردن گونه‌ها نیز استفاده کنید.

فیلرهای مورد استفاده بر پایه اسید هیالورونیک هستند که به طور طبیعی در پوست یافت می‌شوند و در عین حال فیلرها از نظر ویتامین، مواد معدنی و اسیدهای آمینه بسیار غنی هستند. در درمان چین و چروک با فیلر، چین و چروک‌های عمیق پر شده و سطح پوست به یک سطح متعادل می‌رسد. بنابراین، پوست ظاهری صاف پیدا می‌کند.

تزریق فیلر روشی غیرقابل تشخیص و ایمن است که معمولا در عرض ۱۰ تا ۱۵ دقیقه انجام می‌شود. ضمن اینکه به طور طبیعی به صورت حجم می‌دهد، مشکلاتی مانند چین و چروک و افتادگی پوست را نیز از بین می‌برد، اما از آنجایی که اثر آن موقتی است، باید به طور متوسط هر ۱۲ تا ۱۸ ماه تکرار شود.

 

تزریق فیلر

 

لیفت پوست صورت

این روش یکی از بهترین تکنیک‌ها برای جوان‌سازی سریع پوست است. در این روش پزشک در مدت کوتاهی می‌تواند بیشتر چین و چروک‌های صورت شما را رفع کند. پزشک در این روش برش‌هایی را روی پوست سر شما انجام می‌دهد. سپس پوست صورت شما به سمت بالا کشیده می‌شود تا همه افتادگی‌ها و چین و چروک‌ها رفع شود. سپس پزشک جای برش‌ها را بخیه می‌زند.

در این روش نیز میزان مهارت پزشک بسیار اهمیت دارد. ما به شما استفاده از خدمات کلینیک دکتر نجف بیگی را پیشنهاد می‌کنیم.

 

لیفت صورت

 

روش پی آر پی

پی.آر.پی یا پلاسمای غنی از پلاکت یک روش درمانی است که با استفاده از پلاسمای به دست آمده از خون خود فرد، بافت‌های زیر پوستی را ترمیم کرده و بازسازی سلولی را تسریع می‌کند. پلاسما فیبرهای الاستین و کلاژن آسیب‌دیده را ترمیم می‌کند و تولید الیاف جدید را سرعت می‌بخشد.

برای درمان چین و چروک با روش PRP که کاملا راحت انجام می‌شود ابتدا ۸ تا ۲۰ میلی‌لیتر خون از فرد گرفته می‌شود. پلاسمای این خون جدا می‌شود و به کمک سوزن‌هایی با نوک بسیار ظریف به نواحی دارای چین و چروک تزریق می‌شود. تراکم سلول‌های پلاکتی برای داشتن پوستی سفت و سالم بسیار مهم است زیرا وظیفه این سلول‌ها ترمیم بافت است.

تعداد جلسات درمان چین و چروک با روش پی آر پی با توجه به سن و ساختار پوست فرد متفاوت است، اما معمولا برای رسیدن به نتیجه موفقیت آمیز به سه جلسه نیاز است.

 

زیبایی دور چشم با سیستم لیزر

یکی از روش‌هایی که برای رفع خطوط و چین و چروک دور چشم به کار می‌رود، استفاده از سیستم‌های لیزری است که سطح پوست را بازسازی می‌کنند. سیستم‌های لیزری که در نرم‌کردن خطوط اطراف چشم موثر هستند، در کاهش تغییرات رنگ مرتبط با افزایش سن و تفاوت‌های رنگی پوست نیز کارآمد هستند. از آنجایی که لیزر با لایه برداری سطح بیرونی پوست عمل می‌کند، کیفیت پوست را افزایش داده و ظاهری سفت‌تر و صاف‌تر به آن می‌دهد.

مشاهده قرمزی و تورم در اطراف چشم پس از انجام عمل طبیعی است، اما این موارد آنقدر بزرگ نیستند که باعث فاصله گرفتن شما از دیگران شود و در مدت کوتاهی به طور کامل از بین بروند.

 

زیبایی دور چشم

 

جمع‌بندی

افزایش سن موجب می‌شود که تولید کلاژن در بدن کاهش یابد و در نتیجه پوست ما خاصیت ارتجاعی خود را از دست بدهد. این باعث می‌شود که به مرور آثار اخم کردن، لبخند و سایر حرکت عضلات صورت روی پوست باقی بماند و به چین و چروک تبدیل شود. ما در این مقاله به معرفی بهترین روش‌های زیبایی و رفع چین و چروک‌های صورت پرداختیم.

در صورتی که قصد انجام هرگونه عمل زیبایی را دارید می‌توانید به سایت دکتر آرش نجف بیگی مراجعه کنید. دکتر نجف بیگی دارای مدرک فوق تخصص جراحی زیبایی است و در حال حاضر یکی از شناخته‌شده‌ترین پزشکان تهران برای انجام عمل‌های زیبایی است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو