مراحل جرم گیری چراغ ماشین و پولیش کردن آن

مراحل جرم گیری چراغ ماشین و پولیش کردن آن


منبع: آرگا

36

1401/7/18

15:09


در این مطلب قرار است راهکارهایی را به شما بدهیم تا بتوانید به جرم گیری چراغ ماشین پرداخته و نور آن ها را چندین برابر کنید. برای دریافت اطلاعات بیشتر این مطلب را از دست ندهید.

مراحل جرم گیری چراغ ماشین و پولیش کردن آن

اگر چراغ های خودرو شما نیز زرد و کدر شده است بهتر است برای جرم گیری چراغ ماشین خود اقدام نمایید. این کار با چند راهکار ساده امکان پذیر می باشد و اگر بتوانید از این راهکارها استفاده کنید می توانید نور چراغ ماشین خود را تا چندین برابر افزایش دهید.

 

جرم گیری چراغ ماشین

بعد از اینکه چند ماه از ماشین خود استفاده می کنید می توانید شاهد زرد شدن چراغ ها و کم سو شدن آن ها باشید. این مشکل بیشتر به دلیل باران های اسیدی و خط و خش هایی که در اثر برخورد با سایرین بوده است ایجاد می شود. زمانی که نور چراغ خودروها بر اساس جرمی که دارند کاهش می یابد رانندگی در شب بسیار سخت خواهد شد و راننده دیگر دید کافی نسبت به رو به روی خود نخواهد داشت بنابراین شما می توانید با مقداری هزینه و زمان این مشکل را از بین برده و از بروز تصادفات شدید پیشگیری کنید. در ادامه چند تکنیک برای این کار را به شما خواهیم گفت.

استفاده از خمیر دندان

خمیر دندان ساده ترین راه می باشد که شما می توانید از آن برای از بین بردن زردی چراغ ماشین خود استفاده کنید و برای این کار کافی ست مواد لازم آن را تهیه کرده و مراحلی که در ادامه بیان می کنیم را به ترتیب طی کنید. این مواد عبارتند از :

  • آب و صابون
  • دستمال
  • نوار چسب
  • واکس خودرو
  • اسفنج
  • خمیر دندان

چراغ خودرو را چطور تمیز کنیم؟

مرحله اول

در اولین مرحله باید چراغ ها را با استفاده از مایع شستشو تمیز کرده و این کار به شما کمک می کند تا بتوانید تمامی جاهایی که زرد شده اند  را بیابید. برای شستن می توانید از پارچه نرم یا اسفنج استفاده کنید و بعد از اینکه چراغ ها خشک شدند آن ها را بررسی و معاینه کنید.

مرحله دوم

در این مرحله باید برای جلوگیری از برخورد و سایش بدنه خودرو در حین جرم گیری چراغ ماشین اطراف آن را چسب بزنید. البته اگر بتوانی چرا خود را جدا کنید می توانید به راحتی آن را تمیز کرده و دوباره سر جایش نصب نمایید و اگر نمی توانید بهتر است از نوار چسب در اطراف آن استفاده کنید.

مرحله سوم

در این محل باید از خمیر دندان استفاده کرد تا بتوانید چراغ خودرو خود را تمیز کنید و برای این کار کافی است یک دستمال نرم برداشته و آن را به خمیر دندان آغشته کرده و با حرکت دایره ای شکل آرام ۵ دقیقه شیشه ها را تمیز کنید. یادتان باشد که دستمال شما باید کمی نم دار باشد اگر در حین کار احساس کردید که نیاز به آب و خمیر دندان دارید می توانید از آنها استفاده مجدد کنید.

لکه گیری چراغ خودرو

مرحله چهارم

در محل شما می توانید چراغ خودرو خود را با استفاده از آب تمیز کرده و نتیجه آن را ببینید. اگر هنوز هم چراغ های ماشین شما زرد که در می باشد کافی است این کار را دوباره انجام داده و کمی زمان آن را افزایش دهید.

مرحله آخر

واکس خودرو بهترین گزینه برای جلوگیری از زرد شدن و کدر شدن شیشه های چراغ خودرو می باشد بنابراین استفاده از آن به شما کمک می کند تا بتوانید از آسیب هایی که ممکن است ایجاد شود پیشگیری کنید. برای استفاده از واکس خودرو آن را روی دستمال این ریخته و به صورت دایره ای شکل روی چراغ ها کشیده و چراغ ها را با آب خالی تمیز نمایید.

نکته : یادتان باشد که در حین جرم گیری چراغ ماشین نباید بیش از حد از آب و مواد شوینده استفاده کنید زیرا ممکن است به آن ها آسیب برسانید.

استفاده از روش های ساده برای تمیز کردن چراغ خودرو

پولیش کردن

یکی دیگر از کارهایی که می توانید انجام دهید این است که با استفاده از پولیش توی چراغ های خودرو را چندین برابر نمایید. برای این کار نیاز به یک سری از مواد دارید. این مواد عبارتند از:

  • مواد شوینده
  • پولیش
  • نوار چسب
  • سمباده ۲۰۰، ۴۰۰، ۸۰۰، ۳۰۰۰
  • دستمال ترم
  • الکل یا اسپری نانو
  • چسب محافظ اشعه ماورا

مرحله اول

شروع کار برای شروع کار بهتر از چراغ ها و بدنه خودرو را با استفاده از شوینده معمولی شسته و خشک کنید. بهتر از شوینده های قوی در این کار استفاده نکنید.  با دقت چراغ ها را بررسی کنید تا بتوانید مشکلاتی که در آن ها وجود دارد را شناسایی کنید.

در این روش نیز بهتر است چراغ های خودرو را جدا کرده و آن ها را به صورت جدا از ماشین تمیز کنید. اگر این کار برای شما امکان پذیر نیست بهتر است از نوار چسب استفاده کرده و دور چراغ ها را نوار چسب بزنید تا در حین جرم گیری چراغ ماشین به بدنه آسیب وارد نشود.

تمیز کردن چراغ ماشین در خانه

مرحله دوم

در این مرحله باید با استفاده از سمباده تمام خط و خش های اضافی روی خود را از بین برده و سعی کنید که با دقت بسیار زیاد این کار را انجام دهید تا روی خودرو خش نیندازید.

بهتر است چراغ را پولیش بزنید  تا قسمت هایی که زرد هستند دیده شده و از بین بروند و همچنین قسمت هایی که نیاز به سمباده دارند مشخص شوند. زمانی که از سنباده استفاده می کنید بهتر از ریزترین انتخاب کرده و هفت الی شش دقیقه قسمت  های مورد نیاز را سمباده بکشید و برای اینکه مطمئن شوید این کار به چراغ ها آسیب نمی رساند باید یک دستمال همراهتان باشد تا بعد از هر بار سمباده کاری چراغ را چک. کنید.

مرحله سوم

در این مرحله نیاز است تا از پولیش برای رفع تیرگی چراغ خودرو استفاده کنید و برای این کار باید یک دستمال نرم و ابریشمی برداشته و پولیش را در سطح چراغ بزنید و آن را به صورت دایره ای با دستمال روی سطح چراغ پخش کنید. ۱۰ دقیقه این کار را انجام داده تا نتایج خوبی از این کار بگیرید.

بعد از این که پولیش کاری شما تمام شد می توانید برای آخر کار اسپری نانو استفاده کرده و این اسپری ها از کثیف شدن کل شدن چراغ های خودرو تا چند مدتی جلوگیری می کند.

اگر در انتهای کار خود از پولیش استفاده می کنید بهتر است از چسب های ماورای بنفش نیز استفاده کنید و این چسب ها بعد از گذشت چندین سال نیز کاربرد دارند و از کدر شدن و زرد شدن چراغ خودرو پیشگیری می کنند.

استفاده از دستگاه شفاف سازی خودرو

از دیگر روش هایی که در مراکز برای شفاف سازی چراغ خودرو استفاده می شود استفاده از دستگاه می باشد این دستگاه و موادی که در داخلش وجود دارد شروع به کار می کند و می تواند بدون هیچ دردسری نتیجه بسیار خوبی را به شما بدهد بنابراین اگر حوصله انجام و وقت این کار را ندارید می توانید از این مراکز برای جرم گیری چراغ ماشین خود استفاده نمایید.

تمیز کردن داخل چراغ ها

بعد از گذشت مدتی درون چراغ ها نیز کثیف و کدر می شود و بخارهایی که در آن ایجاد می شود مانع از دید بهتر خواهد شد بنابراین شما می توانید با استفاده از ابزارهایی که در ماشین شما وجود دارد و مخصوص آن می باشد و همچنین کمک گرفتن از دفترچه راهنمای خود چراغ های خودرو را باز کرده و درون آن را تمیز نمایید. در انتهای کار خود باید چراغ ها را مانند اول ببندید.

حال که با جرم گیری چراغ ماشین آشنا شدید در ادامه می توانید در همین بخش با موارد دیگری مانند بوی بد اگزوز و عملکرد رادار نقطه کور آشنا شده و اطلاعات خود را در این زمینه نیز افزایش دهید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو