شگفتی های جزایر گالاپاگوس در غرب اکوادور

شگفتی های جزایر گالاپاگوس در غرب اکوادور


منبع: آرگا

32

1401/7/23

10:07


جزایر گالاپاگوس یکی از زیباترین جزایر دنیا بوده که از ویژگی های گردشگری زیادی برخوردار هستند. این جزایر دارای طبیعتی زیبا و بکر بوده و پوشش های گیاهی بسیار متنوعی نیز دارند.

یکی از مهم ترین مجمع الجزایر دنیا، جزایر گالاپاگوس بوده که در اقیانوس آرام قرار دارند و می توانید از زیبایی های آن دیدن کنید. این جزیره در که در نزدیکی غرب اکوادور واقع شده است شامل ۵ جزیره اصلی بوده و از ویژگی های مهمی برای گردشگران برخوردار می باشد. در این بخش با جاذبه های این جزیره آشنا می شوید.

چشم انداز گالاپاگوس

معرفی جزایر گالاپاگوس

این جزایر از موقعیت جغرافیایی مناسبی برخوردار هستند. اهمیت این مجموعه جزایر به دلیل وجود منابع بالا و جذابیت های توریستی آن می باشد. این نواحی شامل ۵ مجمع الجزیره هستند که با نام های ایزابلا، سان کریستوبال، فرناندینا، سانتاکروز و سان سالوادور شناخته می شوند. هر یک از این جزایر ویژگی های خاص خود را دارند.

نمایی از گالاپاگوس

قرارگیری تمام این جزایر به خط استوا موجب شده تا شرایط آب و هوایی خاصی داشته باشد. این جزایر همچنین به دلیل برخورداری از تنوع گیاهی و جانوری بالایی که دارند، مورد توجه گردشگران می باشند. شما با سفر به این جزایر می توانید از ویژگی های مهم آن دیدن کنید. این جزایر از دیدنی های اکوادور هستند.

طبیعت گالاپاگوس

آشنایی با جزایر:

در این مجموعه جزایر شگفتی های طبیعی زیادی یافت می شود. به جز هشت جزیره اصلی که در این نواحی وجود دارد، شما می توانید، مجموعه ای از ۴۰ جزیره دیدنی و کوچک دیگر را نیز مشاهده نمایید. این شبه جزیره های صخره ای از ویژگی های منحصر به فردی برخوردار هستند. یکی از بزرگ ترین های واقع در این مجمع الجزایر شهر پورتو بوده که ویژگی های زیادی دارد.

سفر به گالاپاگوس

زیستگاه جانوری گالاپاگوس:

این جزایر از جهات متعددی اهمیت دارند. تنوع این نواحی به لحاظ زیستگاه گیاهی و جانوری بالا اهمیت دارد. در این نواحی گیاهان کمیابی یافت شده که تاکنون از دست انسان در امان بوده است. در طبیعت این جزیره هیچگونه شکاری صورت نمی گیرد. حیوانات این نواحی کاملا حفاظت شده هستند. از مهم ترین حیوانات بومی که در این نواحی یافت می شوند، می توان به شیرهای دریایی، دولفین ها، پنگوئن های محلی، نهنگ، کوسه و … اشاره کرد.

جزایر زیبای گالاپاگوس

جزایر گالاپاگوس منطقه ای امن برای فلامینگوها بوده و منحصر به فردترین حیوانات را در خود جای داده است. پوشش های گیاهی این جزیره اهمیت زیادی داشته و موجب منحصر به فرد شدن جاذبه های گردشگری آن می باشد. از مهم ترین گیاهانی که در این نواحی یافت می شوند، می توان به اسکالسی بومی، بروملیاس و سرخس اشاره کرد. شما می توانید در لینک با مکان های دیدنی اکوادور بیشتر آشنا شوید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو