تفاوت پوستر و کاغذ دیواری در چیست؟

منبع: نمکستان

23

1401/8/3

00:42


نوع جدیدی از کاغذ دیواری مدرن که این روز ها طرفداران بسیاری پیدا کرده است، پوستر دیواری است. پوستر دیواری با همان کارایی کاغذ دیواری در واقع پوششی برای دیوار فضا است که در ابعاد بزرگ تر از یک رول کاغذ دیواری تولید شده و بر روی دیوار نصب می شود

نوع جدیدی از کاغذ دیواری مدرن که این روز ها طرفداران بسیاری پیدا کرده است، پوستر دیواری است. پوستر دیواری با همان کارایی کاغذ دیواری در واقع پوششی برای دیوار فضا است که در ابعاد بزرگ تر از یک رول کاغذ دیواری تولید شده و بر روی دیوار نصب می شود؛ اما در مرحله اول و قبل از خرید پوستر دیواری برای استفاده در دکوراسیون داخلی خود باید که تفاوت پوستر و کاغذ دیواری در چیست و برای چه مکان هایی کاربرد دارد.

پوستر دیواری چیست؟

پوستر دیواری یکی از انواع کاغذ دیواری مدرن است که در در طرح ها و رنگ های متفاوت تولید و عرضه می شود و شما بایستی با در نظر گرفتن متراژ فضا و سبک دکوراسیون خود از پوستر دیواری در اتاق بهره ببرید.

تفاوت عمده پوستر و کاغذ دیواری

برای شناخت تفاوت پوستر دیواری و کاغذ دیواری در ابتدا باید بگوییم کاغذ دیواری یکی از متریال های رایج برای تزیین دیوار در دکوراسیون داخلی است. کاغذدیواری قرنهاست که به کار گرفته می شود، اما سبک های جدید آن که در انواع الگوها، طرح، رنگ و بافت های خاص به کار گرفته می شود، خبر از تغییر سبک کلاسیک آن و انطباق بیشتر آن با سایر سبک های دکوراسوین داخلی می دهد و همین امر باعث شده است خرید و نصب کاغذ دیواری به شدت مورد استقبال قرار گیرد.

تفاوت عمده پوستر و کاغذ دیواری

پوستر دیواری که یکی از انواع کاغذ دیواری سه بعدی است، بهتر است برای شاخص سازی تنها یک دیوار مورد استفاده قرار گیرد. دلیل این موضوع هم این است که پوستر دیواری طرح های شلوغ تری نسبت به کاغذ دیواری دارد و استفاده از آن برای تمام دیوار های یک اتاق آن را شلوغ، پیچیده و کوچکتر نمایش می دهد. بنابراین افراد معمولا شاخص ترین دیوار اتاق را برای نصب پوستر دیواری انتخاب می کنند.

مهم ترین ویژگی پوستر دیواری این است که شما می توانید تصویر دلخواهتان را به صورت اختصاصی چاپ کرده و بر روی دیوار نصب کنید.

ویژگی های پوستر دیواری

پوستر دیواری به صورت قطعه های پازل و به صورت ۱،۲، ۴،۸ و ۶۴  تکه چاپ شده و در کنار یکدیگر بر روی دیوار قرار می گیرد تا در نهایت تصویر دلخواه شما بر روی دیوار نقش ببندد. این در صورتی است که کاغذ دیواری به صورت رولی به بازار عرضه شده و به طور معمول دارای طرح های تکرار شونده است.

قیمت پوستر دیواری به عوامل بسیاری بستگی دارد. ضخامت و جنس کاغذی که تصویر بر روی آن چاپ شده است، مهم ترین عامل تعیین کننده در قیمت آن است. به علاوه قیمت پوستر دیواری نیز مانند سایر دیوار پوش ها به سایز آن بستگی دارد. هرچقدر ابعاد پوستر دیواری و علی الخصوص عرض ان بزرگ تر باشد، هزینه آن نیز بیشتر خواهد بود.

ویژگی های پوستر دیواری

قابلیت شستشو و ضد آب بودن پوستر دیواری و همچنین طرح و رنگی که در آن بکار رفته و ضخامت آن عوامل دیگری هستند که بر قیمت پوستر دیواری دلخواه شما تاثیرگذار است. اما به طور کلی قیمت پوستر دیواری کمتر از کاغذ دیواری است.

نصب هر نوع دیوار پوشی نیاز به مهارت و تخصص دارد. اگر بخواهیم نصب کاغذ دیواری با نصب پوستر را مقایسه کنیم باید بگوییم شاید شما خودتان بتوانید کاغذ دیواری را با اندکی دقت و تمرین بر روی دیوار نصب کنید. اما در مورد پوستر دیواری به این صورت نیست. به دلیل اینکه پوستر دیواری جنس متفاوت و نازک تری نسبت به کاغذ دیواری دارد، نصب آن بدون کوچکترین چین خوردگی مهارت سخت تری نسبت به کاغذ دیواری نیاز دارد.

در سال های اخیر کاغذ دیواری سه بعدی در بین طراحان داخلی طرفداران بسیاری پیدا کرده است. این مدل از دیوار پوش ها با توجه به نوع چاپ طرح خود که از نور، رنگ، سایه و روشن بهره گرفته اند توانسته اند عمق را در یک سطح تداعی کرده و آن ها را به صورت سه بعدی جلوه دهند.

پوسترهای دیواری سه بعدی در انواع طرح ها و نقش های متفاوت در بازار وجود که می توان با توجه به نوع فضایی که قصد نصب آن را دارید و همچنین سبک مورد علاقه خود ن را انتخاب کنید. محبوب ترین پوستر های سه بعدی طرح هایی زیر را دارد:

  • پوستر دیواری سه بعدی با مناظر طبیعت مانند جنگل و سواحل دریایی
  • پوستر های دیواری با اشکال هندسی دارای بعد
  • پوستر دیواری راه روهای عمیق که برای بزرگ تر جلوه دادن فضا بسیار کاربرد دارد.

تفاوت پوستر و کاغذ دیواری در چیست؟

در این میان پوستر دیواری و کاغذ دیواری هر دو مزایای مشترکی دارند که در زیر به آن اشاره می کنیم :

  • قابلیت شستشو یکی از مزایای مشترک پوستر و کاغذ دیواری است.
  • هر دو این ها قابلیت نصب برای انواع فضاهای دکوراسیون داخلی از قبیل اتاق کودک، اتاق خواب، راه روها، پذیرایی، نشیمن و حتی دیوار پشت تلویزیون را دارند.

خرید کاغذ دیواری و پوستر دیواری هر دو باید از شرکت های معتبر صورت گیرد. با این تفاوت که سابقه شرکت هایی که به صورت تخصصی به فروش پوستر دیواری می پردازند در رابطه با کیفیت چاپ تصاویر آن ها موضوع مهم دیگری است که باید قبل از سفارش پوستر دیواری به یک شرکت در نظر داشته باشید.

یک شرکت معتبر در رابطه با مسائل زیر حتما شما ر ا راهنمایی خواهد کرد :

  • ابعاد دیوار و توجه به افقی و عمودی بودن دیوار برای نصب پوستر دیواری. (پوستر دیواری طرح عمودی بر روی دیوار افقی اصلا جالب نخواهد بود)
  • حداقل استفاده از رنگ مشکی در پوستر به دلیل اینکه کیفیت نهایی چاپ کار را پایین می اورد.
  • خدمات پس از فروشی که در صورت خرید پوستر به شما ارائه می دهد.

یکی از معتبرترین فروشگاه های ارائه دهنده پوستر و کاغذ دیواری های با کیفیت، فروشگاه لوازم دکوراسیون داخلی النین مارکت (eleninmarket.com) است که انواع طرح های پوستر برای اتاق خواب، اتاق کودک و پذیرایی و ارائه خدمات پس از فروش خود را به صورت اینترنتی به شما ارائه می دهد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو