سرمایه گذاری عربستان در صنعت خودروهای برقی ؛ عزم جدی بن‌سلمان برای کسب درآمدهای غیرنفتی!

منبع: تکراتو

37

1401/8/14

00:39


به نظر می‌رسد که سرمایه گذاری عربستان در صنعت خودروهای برقی در راستای عزم و قصد جدی بن سلمان برای تغییر رویه و اتکا به درآمد‌های نفتی در عربستان سعودی باشد.

سرمایه گذاری عربستان در صنعت خودروهای برقی ؛ عزم جدی بن‌سلمان برای کسب درآمدهای غیرنفتی!

به نظر می‌رسد که سرمایه گذاری عربستان در صنعت خودروهای برقی در راستای عزم و قصد جدی بن سلمان برای تغییر رویه و اتکا به درآمد‌های نفتی در عربستان سعودی باشد.

صندوق سرمایه و دارایی دولت عربستان سعودی یک سرمایه گذاری مشترک با شرکت فاکسکان برای ساخت و فروش خودروهای برقی تشکیل داده است که این سرمایه گذاری عربستان در صنعت خودروهای برقی ، جدیدترین اقدام این کشور برای دستیابی به هدف چشم‌انداز 2030 برای کاهش وابستگی اقتصادی به نفت و تنوع بخشیدن به اقتصاد است.

بیشتر بخوانید: تحقیق سنا در خصوص معامله توییتر ؛ نقش عربستان در معامله ایلان ماسک چیست؟

سرمایه گذاری عربستان در صنعت خودروهای برقی

طبق اطلاعیه روز پنجشنبه، شرکت جدیدی به نام Ceer تشکیل شده، که مجموعه‌ای از خودروهای برقی را با استفاده از فناوری قطعات BMW طراحی، تولید و به فروش خواهد رساند. فاکسکان، غول تولیدی تایوانی که آیفون‌های اپل را نیز می‌سازد، در حال توسعه معماری الکتریکی خودروهایی است که عربستان سعودی می‌گوید منجر به دسترسی مجموعه‌ای از محصولات در حوزه‌های اطلاعات و سرگرمی، اتصالات و فناوری‌های رانندگی خودکار خواهد شد. انتظار می‌رود اولین خودروهای برقی برند Ceer در سال 2025 وارد بازار شوند.

صندوق سرمایه گذاری ملی عربستان یا PIF در این مورد گفته است: «Ceer اولین برند خودروهای برقی در کشور است و بیش از 150 میلیون دلار سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی جذب خواهد کرد و تا 30000 شغل مستقیم و غیرمستقیم ایجاد خواهد کرد».

سرمایه گذاری مستقیم خارجی یا FDI یکی از بخش‌های کلیدی برنامه چشم‌انداز 2030 ولیعهد عربستان محمد بن سلمان است. این کشور سال گذشته نیز یک استراتژی سرمایه‌گذاری ملی را اعلام کرد که تا سال 2030 به بیش از 100 میلیارد دلار در سال نسبت FDI برسد.

صندوق سرمایه‌گذاری ملی عربستان همچنین گفت که پیش بینی می‌شود برند Ceer تا سال 2034 به تولید ناخالص داخلی 8 میلیارد دلاری پادشاهی عربستان سعودی کمک کند.

سرمایه گذاری عربستان در صنعت خودروهای برقی

صندوق سرمایه‌گذاری ملی عربستان تعدادی از سرمایه‌گذاری‌های خود را در خودروهای برقی و سایر فناوری‌های پاک انجام داده است. در سال 2018، PIF یک میلیارد دلار در Lucid Motors سرمایه‌گذاری کرد و به بزرگترین سهامدار آن تبدیل شد. این صندوق که 61 درصد از Lucid را در اختیار دارد، در بهار 2022 تعهد اولیه برای خرید 50000 دستگاه خودروی برقی Lucid به همراه امکان خرید 50000 وسیله نقلیه دیگر را در بازه زمانی 10 ساله را پذیرفته است.

فاکسکان در حال پیشرفت‌های بزرگ‌تر در بخش خودرو، به‌ویژه در حوزه خودروهای برقی بوده است. فاکسکان قراردادهایی برای تولید خودروهای الکتریکی برای Lordstown Motors و Fisker منعقد است. این شرکت همچنین با گروه خودروسازی تایوانی Yulon برای ساخت یک SUV برقی به نام Model C همکاری کرده است.

لیو یانگ وی، رئیس فاکسکان، در ماه اکتبر (مهر ماه) در سومین رویداد سالانه روز فناوری Hon Hai گفت که می‌خواهد موفقیت این شرکت در تولید گجت‌های مصرفی را در تولید خودروهای برقی برای خودروسازان تکرار کند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره سرمایه گذاری عربستان در صنعت خودروهای برقی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

منبع: techcrunch

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو